Digital program - Mehta-Abaeva

2023-2024 להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: 8 7 ־ העונה ה 2024 *גאלה * פברואר 4 * קלאסי במוצ”ש * חיפה: 6 * השמינייה הקלאסית / 4 / 7:00 * שבע ב־ 3 תל אביב:

פאלאס תל-אביב, בית הדיור המוגן האיכותי בישראל, מזמין אתכם ליהנות מהחיים הטובים לאורך כל השנה. הצטרפו לקהילה האקסקלוסיבית של דיירנו, ותיהנו מחיי תרבות, הופעות והצגות, ארוחות שף בכל יום, חיי חברה עשירים ופעילים, רפואה פרטית, דקות מכאן... 5 והכל במרחק בואו ליהנות מאיכות חיים בסטנדרט הגבוה בישראל, ובמיקום הטוב ביותר בתל אביב. פאלאס תל-אביב קונצרט של איכות חיים פאלאס. הבחירה של החיים הטובים. * 3666 : נשמח להכיר אתכם! לתיאום פגישה

הפילהרמונית הישראלית בידי ברוניסלב הוברמן 1936 , נוסדה בתרצ"ז להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן אולם הקוצרטים ע"ש לואי תל-אביב, ירושלים וחיפה: 1 מחלקת המנויים, רח' הוברמן *3766 / 03-6211777 :' טל 1533-5253695 : פקס 6123401 , ת״א 23500 ' ת' דכתובת למכתבים: www.ipo.co.il אתר האינטרנט של התזמורת: 055-7000232 מסרונים: | info@ipo.co.il דוא"ל: הפילהרמונית הישראלית נתמכת בידי משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המחלקה למוזיקה, קרן הפילהרמונית הישראלית, קרן התרבות קנדה-ישראל, ידידי התזמורת בבריטניה, באוסטרליה, בארגנטינה, בברזיל ובצרפת, וכן היא נתמכת ומיוצגת בארה"ב בידי אגודת ידידי התזמורת בארה"ב הפסנתרים מבית סטיינוויי שבהם מנגנים הסולנים הם תרומתם של מר יוסף בוכמן, פרנקפורט ושל גב' קרול שוסלר, ניו יורק מנצח זובין מהטה סופרן זרינה אבייבה 3 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 19:00 | י"ב באדר א' תשפ"ד | 21.2.24 | ' יום ד | 7:00־ שבע ב בסיוע משפחת ליונס לזכר ליידי רוזלין ליונס 4 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | י"ז באדר א' תשפ"ד | 26.2.24 | ' יום ב | השמינייה הקלאסית בסיוע אניקה לורבר, מידידי התזמורת בלוס אנג'לס חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | י"ג באדר א' תשפ"ד | 22.2.24 | ' יום ה | גאלה 6 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | ט"ו באדר א' תשפ"ד | 24.2.24 | מוצ"ש | קלאסי במוצ"ש

)1901-1813 ( ג'וזפה ורדי בתקופה שבה ז'אנר אופרות הבל קנטו חלף מהעולם והאופרות החדשניות מאת וגנר החלו לטלטל את עולם המוזיקה כתב ורדי את האופרה "כוחו של גורל", שאותה כינה "הראשונה מהאופרות המודרניות" שלו. זו האופרה היחידה מפרי עטו של ורדי שכותרתה היא רעיון מופשט. הרעיון המרכזי השולט ביצירה הוא חזונו של ורדי לאופרה של העתיד. ביצירה זו בא לידי ביטוי כוחו של הגורל, הפוגע בגיבורי העלילה באופן מיקרי. הקללה העומדת במרכזה של העלילה היתה מקור למסורת של אמונה תפלה בקרב זמרים ובמאי אופרה. הטנור לוצ'נו פברוטי נמנע מלשיר את תפקיד הטנור הראשי באופרה - דון אלברו. הבריטון היהודי־אמריקני הידוע לאונרד וורן מת במהלך הופעה של "כוחו של גורל" , בדיוק לפני 1960 במטרופוליטן אופרה בשנת שעמד לשיר את הקבלטה מהמערכה השלישית, הנפתחת במילים "למות, דבר גורלי". "כוחו של גורל" נכתבה בהזמנת התיאטרון לליברית 1861-2 הקיסרי של סנט פטרבורג בשנים מאת פרנצ'סקו־מריה פּיאַבֶה, המבוססת על מאת הדוכס 1835 המחזה "דון אלברו" משנת הספרדי אנחל דה סַאבֶדְרָה. ההופעות הראשונות , כמו גם ההופעות 1862 בסנט פטרבורג בנובמבר הראשונות באיטליה, זכו להצלחה מועטה, וזאת בעיקר משום אורכה יוצא הדופן וכן סופה העקוב מדם של האופרה. בניסיון להקנות לה את המקום הראוי, שיכתב . בגירסה השנייה 1868-9 ורדי את האופרה בשנים נערכו מחדש תמונות רבות. בנוסף, נכתבה הפתיחה הארוכה המוּכּרת, זו המנוגנת בקונצרט זה. בתקופה שחלפה בין שתי הגירסאות של "כוחו של גורל" כתב ורדי את האופרה "דון קרלו". ההתפתחות בסיגנונו של ורדי בזמן זה מורגשת בפתיחה המרשימה, שהיא הידועה ביותר מפרי עטו של ורדי. בתחילת הפתיחה מופיע נושא מהיר וסוער, המזוהה כנושא הגורל או הקללה בשל אופיו ה"מאיים". בהמשך מופיעים שני נושאים מרכזיים מהאופרה: הראשון מלנכולי בסולם מינורי בכלי נשיפה מעץ, הלקוח מאריה של דון אלברו, והשני אופטימי ומז'ורי, המזוהה עם תפקיד הסופרן - לאונורה. בשני נושאים אלו מופיע גם נושא הגורל כקונטרפונקט: בנושא של דון אלברו כאיזכור לגורל ובנושא של לאונורה כגורם המשנה בהדרגה את אופייה של המוזיקה - משלווה ואופטימית לסוערת וטרגית. גלעד ישראלי דקות 7־ כ הפתיחה לאופרה "כוחו של גורל"

)1901-1813 ( ג'וזפה ורדי שלוש האריות בקונצרט שלפנינו לקוחות מתוך אופרות שכתב ורדי בתקופה ששמו היה למותג בינלאומי. הצגות הבכורה שלהן התקיימו מחוץ לאיטליה: "כוחו של גורל" הוצגה לראשונה בתיאטרון הקיסרי בסנט פטרבורג בשנת ; הצגת הבכורה של "דון קרלו" התקיימה 1862 והצגת הבכורה של "אאידה" 1867 בפריז בשנת .1871 התקיימה בקהיר בשנת שלוש האריות מושרות בנקודות מפנה בעלילת האופרות. רגעים של דרמה צרופה שבה הגיבורה, זמרת הסופרן, ניצבת לפני מעשה או לפני רגע מכריע שבעקבותיו ישתנו מהלכי העלילה. שלושתן אינן מייצגות רגש חד משמעי אלא עיקרן דילמה בה הגיבורה נמצאת. היא האופרה היחידה של ורדי "כוחו של גורל" שכותרתה משקפת רעיון מופשט. השם משקף את הדרך שבה כוחו של גורל רודף את גיבורי האופרה. לאונורה, גיבורת האופרה, הייתה אמורה לקשור את חייה עם אלוורו, שבשוגג הורג את אביה. מדובר בפליטת כדור שהופכת באחת לציר המרכזי בעלילת האופרה. במאמץ חסר תקווה לכפר על חטאה ומתוך אמונה שאהוב לבה אינו בין החיים, לאונורה הסתגרה במערה סמוכה למנזר ושם היא מוצאת מדי יום מנת לחם. היא אינה רואה כל נפש חיה, ואינה יודעת "שלווה, מי דואג למזונה. קולה, בתחילת האריה , נשמע כאילו בוקע מתוך אותה מערה. שלווה" בהמשך האריה היא יוצאת מהמערה וכתמיד שבה לדרוש באהבתה ובחטאה - היא פונה לשמיים ומבקשת "שלווה, שלווה, אלוהי, גורל אכזר מאלץ אותי לסיים כך את חיי." ורדי עצמו כינה את האריה 'מלודיה' ואחד המבקרים גרס שהאריה דומה ל"אָוֶוה מריה" של שוברט. , ככל הנראה האופרה הפופולרית ביותר אאידה של ורדי, הוצגה לראשונה במצרים, לא כאירוע לפתיחתה של תעלת סואץ, כפי שרבים נוטים לחשוב, וגם לא בחנוכת בית האופרה בקהיר. המבנה של האופרה שמרני ומזכיר את הגרנד אופרה של תחילת המאה התשע־עשרה, ועלילתה מבוססת על התרבות המצרית. האלה איזיס בחרה ברדמס כמפקד החדש של צבא מצרים. הכמרים מלווים אותו למקדש לקראת קבלת התפקיד באופן רשמי. כשהמוני המצרים , אאידה 'חזור כמנצח'מברכים אותו בברכת מצטרפת אליהם, אבל ברגע שבו המלים נפלטות משפתיה, היא מבינה את חומרת דבריה או משאלתה הכמוסה. רדמס, אהוב ליבה, שלניצחונו דקות 24־ כ אריות מתוך האופרות "אאידה", "דון קרלו" ו"כוחו של גורל" חזור כמנצח (מתוך "אאידה") אתה היודע את הבלי עולם (מתוך "דון קרלו") שלווה, שלווה (מתוך "כוחו של גורל")

היא לכאורה מייחלת, יילחם בצבא שבראשו עומד אביה, המלך אמונסרו, צבא שנועד לשחרר אותה משביה אצל המצרים. היא תחטא בכך שהיא תבגוד באחד מן השניים: באיש שהיא אוהבת או באביה. זוהי אריה תובענית שדורשת מן הזמרת ששרה אותה גמישות רבה, גווני קול רבים התואמים חלקים שונים מוגדרים היטב. חיבר ורדי על פי דרמה פיוטית דון קרלואת באותו שם מאת המחזאי הגרמני פרידריך שילר. ורדי, שנטיית ליבו הובילה אותו לנושאים שיש בהם יותר מניחוח פוליטי, למשל מאבקים בין דת ומדינה, או ליברליזם מול רודנות, מצא אותם בשפע במחזה זה. "דון קרלו" נועדה לקהל הפריזי, קהל שנטיית לבו הייתה אופרות ארוכות, והיא אכן אחת האופרות הארוכות במכלול יצירתו של ורדי. אחרי הצגות הבכורה בפריז, ורדי קיצר את היצירה לטובת קהלים בארצות אחרות, לרבות איטליה, והשמיט את המערכה הראשונה כולה. מן הטעם הזה חוקרי יצירותיו של ורדי אינם נוטים לפסוק שמהדורה מסויימת זו או אחרת היא היא "אתה, הנוסח המוחלט כזה שאין בלתו. האריה מהווה את מונולוג שהכרת את הבלי העולם" הפרידה של אליזבת, מעין סיכום חייה והבעת תקווה שהמוות יהיה לא רק פרידה מן החיים אלא גם המרגוע שאליו היא חותרת. יוסי שיפמן

09-7774400 : פקס 09-7774444 : טלפון 4310101 , רעננה 1155 . , ת.ד 10 רחוב זרחין פרופימקס בע“מ promex@promex.com www.pro mex.com לקבלת פרטים נוספים, סרקו את הקוד עכשיו יותר מתמיד חשוב לבדוק עם מי משקיעים משקיעים כשירים, בפגישה אישית נציג בפניכם את הפרטים המלאים על הקרנות הקודמות שלנו, אסטרטגיית ההשקעות, התשואות שהשגנו למשקיעים במשך למעלה וכיצד אנו שומרים על האינטרסים של מידע מלא על הקרן השישית שנה, 25- מ המשקיעים שלנו במחוייבות אמיתית בד בבד עם השגת תוצאות מרשימות. הקרן השישית תמשיך את אסטרטגיית ההשקעה הייחודית של קרנות לגידור סיכונים באמצעות "פיזור-על" בין השקעות הפורטפוליו. CircleOne , תקופה 2024-2025 הקרן תכלול השקעות שתיבחרנה בעיקר בשנים שצפויה להביא עמה הזדמנויות השקעה מיוחדות. הצטרפו אלינו לעשור שלישי של השקעות נדל“ן גלובליות בהגינות, יושרה ושקיפות Profimex CircleOne VI קרן הנדל"ן השישית של פרופימקס 09-7774444

)1904-1841 ( אנטונין דבוז'ק ("מן העולם החדש") 9 ' אם כי הסימפוניה מס היא המפורסמת מבין הסימפוניות של דבוז'ק, מוזיקאים רבים רואים בסימפוניה ב־רה מינור, , את הטובה בסימפוניות של המלחין יליד 70 ' אופ בוהמיה. סימפוניה זו היתה ידועה במשך זמן רב , פשוט בשל העובדה כי היתה 2 ' כסימפוניה מס הסימפוניה השנייה שראתה אור בדפוס, אך למעשה היא השביעית במכלול תשע הסימפוניות שדבוז'ק הלחין. בסימפוניה זו שאף דבוז'ק להתעלות על כל הישגיו הקודמים בתחום הסימפוני. סיבות אחדות ,1884 גרמו לכך. אחת מהן היתה מינויו, ביוני כחבר כבוד בחברה הפילהרמונית של לונדון, שאף ביקשה ממנו להלחין סימפוניה חדשה. בקשה זו אך הדגישה את המעמד הבינלאומי שדבוז'ק החל לבסס לעצמו, והוא יִחֵל להעמיקו באמצעות יצירתו החדשה. גורם נוסף שהצית את שאפתנותו של דבוז'ק היה הרושם העז שהותירה בו נגינת הבכורה של הסימפוניה השלישית מאת ברהמס בדצמבר . דבוז'ק סבר כי השלישית של ברהמס היא 1883 הגדולה בסימפוניות של זמנה והשתוקק לחבר יצירה בעלת שיעור קומה דומה. הוא רצה להוכיח קבל עם ועולם כי גם בוהמיה יכולה להצמיח ברהמס משלה ולא רק מלחין לאומי, אך מאידך ביקש להישאר נאמן למורשת הבוהמית. לבסוף, כמלחין צ'כי המעורב עמוקות בתחיית התרבות הצ'כית, ביקש דבוז'ק להעשיר את הרפרטואר הסימפוני הצ'כי בסימפוניה בעלת ניחוח בינלאומי ולאומי כאחד. כתוצאה מכל זאת חדורה הסימפוניה השביעית בנימה דרמטית, לעתים אף טרגית, וריגשית עד מאוד. דבוז'ק עצמו התוודה כי עז היה רצונו להדהים את העולם ביצירה זו ובמכתב לידיד כתב: "בכל מקום שבו אני נמצא, איני חושב על דבר מלבד יצירתי, המוכרחה להיות יצירה שתרעיד את העולם, ובעזרת האל אכן תהיה כזו" 13 דבוז'ק עסק במלאכת הלחנת הסימפוניה בין . ביצוע הבכורה התקיים 1885 במרץ 17־ בינואר ו באפריל אותה שנה, כשהמלחין 22־ בלונדון ב מנצח על החברה הפילהרמונית של לונדון. שנתיים לאחר מכן היא נוגנה לראשונה באירופה, כשהַנְס ריכטר ניצח על הפילהרמונית של וינה, זכתה היצירה 1889 אך רק בשלהי אוקטובר לניצחון אמיתי, כאשר הַנְס פוֹן בּילוֹב ניצח עליה בשני קונצרטים בברלין. שני ביצועים אלה כה נגעו לליבו של דבוז'ק, עד כי הדביק תמונה של פוֹן בּילוֹב על עמוד השער של כתב היד של הסימפוניה וכתב מתחתיה: "התהילה כולה שלך! אתה הפחת חיים ביצירה!". הפרק הראשון נפתח במלמולים של הקונטרבאסים, הטימפני והקרנות בצלילים נמוכים ועמוקים. הם מחזיקים ממושכות את הצליל רֶה, שמעליו מפלס את דרכו ומתפתל הנושא הראשי. אחרי פיגורציות נסערות נשמעת, כניגוד, נעימה מלודית וחיננית בנגינת כלי הנשיפה מעץ. כל אלה מתפתחים לשיא שבפיסגתו שבים ומופיעים הנושאים הפותחים. הפרק מסתיים, כפי שהחל, בדעיכתו של הנושא הראשי מעל לצליל רֶה נמוך ארוך ומוחזק. דקות 40־ כ 70 ' ב־רה מינור, אופ 7 ' סימפוניה מס אלגרו מאסטוזו פוקו אדג'ו סקרצו: ויווצ'ה פינלה: אלגרו

חוויות בדרכים: מוסיקה, אמנות וטיולים בניהולה של רוני צפריר ronizafrir@barak.net.il | 052-8635310 לפרטים, רוני צפריר www.caminos.co.il עקב הצורך ברכישת כרטיסים לפסטיבלים, למעוניינים אנו ממליצים לפנות בהקדם. שולמית גורצקי–פדרמן ורוני צפריר :בהדרכת 24-29.5.2024 פריז שכרון חושים בעיר האורות פריז, אמנות ומוסיקה אמנות במיטבה במוזיאוני פריס, ג'ון אליוט גרדינר , ג'ורדי סאבל, האופרה דון קישוט והבלט ג'יזל. ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 5-11.7.2024 איטליה אופרות בפסטיבל הקיץ של ורונה, אופרה ובלט בתיאטרון לה סקאלה במילאנו ביצועים מרהיבים של האופרות הספר מסביליה ואאידה בוורונה, האופרה "טורנדוט" והבלט "סיפורה של מנון״ במילאנו. אמנות וטיולים. רוני צפרירהדרכה והדרכת המוסיקה: 4-11.4.2024 באד צורצך שוויץ – בשוויץ Bad Zurzach מוסיקה, אמנות, טיולים ונופש באתר הספא באד צורצך מופע הבכורה של האופרה כרמן, הבלט הצ'לנית, קונצרטים בציריך ובבאזל , אמנות וטיולים. יוליק גורביץ וד"ר אסנת גולדפרב ארזואן בהדרכת: 7-13.5.2024 אמסטרדם שבעה ימים של אמנות, מוסיקה ופריחת הצבעונים נחווה את אוצרות האמנות של המאסטרים הגדולים של הולנד, האופרה "איל טריטיקו", הפילהרמונית של הולנד ורסיטל בנגינת הפסנתרנית הנודעת הלן גרימו. רוני ינובסקיבהדרכת 15-22.8.2024 פסטיבל לוצרן ניצוצות מוסיקליים בפסטיבל המוסיקה היוקרתי בלוצרן וטיולים בנופי שוויץ הירוקים קונצרטים עם מיטב המבצעים והתזמורות הגדולות בתכנית מוסיקלית מרתקת: תזמורת פסטיבל לוצרן, בוים, אן סופי מוטר, הפסנתרן מאו פוג'יטה ועוד.  ריקרדו שאיי, תזמורת מזרח מערב, דניאל בר מרב ברקבהדרכת 26.7-1.8.2024 מינכן וזלצבורג חגיגה של אופרות בפסטיבלים הגדולים במינכן ובזלצבורג ביצועים מרשימים של האופרות: דון ז'ובני, טוסקה והעטלף, אמנות, סיורים בזלצבורג ובמינכן וטיולים. ליזה ברעם-בן משהבהדרכת 28.8-4.9.2024 גיאורגיה ביקור בטיבליסי וקונצרטים בפסטיבל המוסיקה הייחודי בציננדלי תכנית עשירה עם מיטב האמנים: הרקויאם של ורדי בביצוע מרשים בנגינת התזמורת הקווקזית הצעירה, ב, ג'יאנדראה נוזדה ועוד.  בין המבצעים ג'ושוע בל, סטיבן איסרליס, מיכאל פלט ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 20-26.8.2024 פסטיבל זלצבורג חגיגה מוסיקלית בפסטיבל היוקרתי בעירו של מוצרט חגיגה מוסיקלית עם התזמורות והסולנים הגדולים: תזמורת אוסלו, ליזה בתישווילי, תזמורת פיטסבורג, מנפרד הונק, יפים ברונפמן, הפילהרמונית של וינה, גוסטאבו דודמל ועוד. אמנות, סיורים בעיר וטיולים. מקומות אחרונים! חדש ומיוחד! אלעד שמואלי ורוני צפרירבהדרכת 21.8-28.08.2024 איסלנד איסלנד, נופים נש בים, אמנות ומוסיקה ארץ של קרח, אש ויום התרבות והמוסיקה ברייקיאוויק, טיולים בנופי איסלנד המרשימים, רכסי הרים, נקיקים וחולות בסימפוניה של צבעים, אמנות ויום שכולו מוסיקה ברייקיאוויק.

נעימת קלרינט שלווה ורבת הבעה פותחת את הפרק האיטי, אך אי שקט עצור זוחל אל תוך המוזיקה ומתפרץ בחטיבה האמצעית הגועשת, המזכירה באווירתה את הפרק הראשון. בחטיבה המסיימת של הפרק שבה השלווה לשרור, ההתרגשות שוככת והצלילים גוועים חרש עד לדממה מוחלטת. בסימפוניה זו אינו עליז או קליל, כמקובל סקרצוה , אלא אנרגטי, מתפרץ ומתוח כמו סקרצובפרקי הפרק הראשון. חטיבת הטריו רעננה וקלילה יותר הן באווירתה והן במירקמה. הפרק המסיים, בדומה לפרק הראשון, בנוי כפרק אלגרו־סונטה מסורתי, אך בעוד שהמתח פינלהבפרק הראשון התפוגג לדממה, העימות ב מסתיים בצלילי ניצחון. הרוח ההרואית השורה על הסימפוניה ניכרת מיד בתחילת הפרק. הוא נפתח בנושא שופע ערגה וחוֹם בנגינת הצ'לי, הקרנות והקלרינטים. הנושא השני, צוהל ומתרונן, מרמז על אפשרות של תוצאה חיובית למאבק הסימפוני. תיבות הסיום האופטימיות של הסימפוניה מביאות שוב את הנושא שפתח אותה ומבליטות אותו בעוצמה ובחגיגיות, הפעם בסולם מז'ורי. אורלי טל

לזכרה של ליידי רוזלין ליונס במונטראול שבקנדה, היתה בתו של רופא העיניים הנודע ד"ר ג'ייקוב רוזנבאום. 1923־ רוזלין, שנולדה ב היא היתה זמרת ולמדה אצל זמרת האופרה הקנדית פולין דונלדה. שב הזוג ללידס 1945 נישאה לג'ק ליונס מלידס, שהיה במונטראול בעת המלחמה, ובשלהי 1943־ ב להצטרף למשפחה ולעסקיה. כשילדיה בגרו, היא הקדישה רבות מזמנה לפיתוח המוזיקה והאמנויות בלידס. אחד מתפקידיה הראשונים היה חברות במועצת הנשים של התזמורת הסימפונית של יורקשייר בהנהלתו של נורמן דל מאר. היא שימשה כיו"ר הועדה החברתית של פסטיבל המוזיקה של לידס, לפסטיבל לארוע מיוחד במינו. עיקר 100־ , ומיד הפנתה את מרצה להפיכת שנת ה 1858־ שנוסד ב נכחו המלכה 1958־ לפסטיבל ב 100־ גאוותה היה הצלחת תוכנית ההבראה של הפסטיבל ובחגיגות ה אליזבת השנייה ובעלה הנסיך פיליפ, הדוכס מאדינבורו. במרוצת השנים התפתחתה ידידות אמיצה בין רוזלין ומריון, הרוזנת מהיירווד, רעייתו של הרוזן מהיירווד, אחד מהפטרונים החשובים ביותר של האמנות באנגליה ודודנה של המלכה. היא אירגנה סידרת קונצרטים בבית היירווד, בהשתתפות אמנים ידועי שם כרובינשטיין ומילשטיין. אם כי ליידי רוזלין ומשפחתה עברו ללונדון, היא המשיכה לשמור על קשרים הדוקים עם לידס ועם חיי המוזיקה המקומיים. הגתה ידידתה פני ווטרמן את הרעיון לייסד תחרות בינלאומית לפסנתר בלידס. רוזלין תמכה 1961־ ב שנה. 60־ והיא נמשכת זה למעלה מ 1963־ בכך ברצון. התחרות הראשונה התקיימה ב כמו כן תמכה רוזלין, ביחד עם בעלה, בתזמורת הסימפונית של לונדון, בבית האופרה המלכותי קובנט גרדן ובפילהרמונית הישראלית, כמו גם בתוכניות חינוכיות רבות למוזיקאים צעירים ולרקדנים בלונדון. אהבתה למוזיקה קלאסית ונגינה בפסנתר להנאתה ליוו אותה כל ימי חייה. היא נהנתה ללכת לקונצרטים ולאופרה ושמרה על יחסים קרובים עם עולם המוזיקה. הפילהרמונית הישראלית וזובין מהטה היו קרובים ללבה במיוחד. .2014 באפריל 1־ והיא הלכה לעולמה בשווייץ ב 2008־ בעלה ג'ק נפטר לפניה ב

הקונצרט הבא 5 ' קונצרט למנויים מס חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | ט' באדר ב' תשפ"ד | 19.3.2024 | ' יום ג | גאלה ניקולאי שפס־זניידר מנצח גיורגי גיגשווילי פסנתרן 1 ' ברהמס: קונצ'רטו לפסנתר מס ברליוז: סימפוניה פנטסטית 5 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | כ"ה באדר ב' תשפ"ד | 4.4.2024 | ' יום ה | השמינייה הקלאסית 7 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | כ"ז באדר ב' תשפ"ד | 6.4.2024 | מוצ"ש | קלאסי במוצ"ש דניאל סמית' מנצח ואדים גלוזמן כנר אנסמבל "מולטיפיאנו": תומר לב, ברניקה גליקסמן, נמרוד מאירי־הפטל, ליאור ליפשיץ פסנתרנים וויצ'ך קילאר: "אוראווה" לתזמורת כלי קשת אריה לבנון: ארץ ארבע השפות מנדלסון-מושלס: פנטזיה עם וריאציות לשני פסנתרים ולתזמורת דבוז'ק: הפתיחה "קרנבל" בטהובן: קונצ'רטו לכינור ולתזמורת 4 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 19:00 | א' באייר תשפ"ד | 9.5.2024 | ' יום ה | 7:00־ שבע ב וסילי פטרנקו מנצח כריסטיאנה שטוטיין מצו־סופרן גווין יוז ג'ונס טנור ("הפנר") 385 ' , ק 35 ' מוצרט: סימפוניה מס מהלר: השיר על הארץ

ביה״ס למוזיקה ע״ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב הפילהרמונית הישראלית ואוניברסיטת תל אביב הקימו את ביה״ס האוניברסיטאי ע״ש יוסף בוכמן וזובין מהטה. בשותפות חסרת תקדים של שני גופים מובילים בתחומם, מכשיר בית הספר דור עתיד למוזיקאים בישראל ופועל לקידומם בארץ ובעולם. ביה״ס, שקם על בסיס האקדמיה למוזיקה הקיימת באוניברסיטה, כולל תוכנית מצוינות, מצטיינים במלגות לימוד 100־ שבה לומדים כ מלאות. נגני הפילהרמונית הראשיים מלמדים בביה״ס וזובין מהטה הוא נשיא הכבוד שלו. הקמת ביה״ס הגבוה למוזיקה התאפשרה בזכות תרמותו הנדיבה של מר יוסף בוכמן, ידיד ותיק של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וסגן יו״ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. התזמורת באינטרנט הנכם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט www.ipo.co.il של התזמורת בכתובת ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו. הסידרה הקאמרית 17:00 | ימי שבת אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב . בקונצרט 2024 במרץ 2־ בסידרה הקאמרית יתקיים ב 4 ' קונצרט מס ינגן "אנסמבל מונטיפיורי", המורכב מחברי התזמורת הכנרים ארי ויליאמסון ושרון כהן, הוויולנים יונתן גרטנר ומתן נוסימוביץ' והצ'לן " מאת אודי פרלמן, את החמישייה II הרן מלצר. הם יבצעו את "עלילה , מאת מוצרט, ואת החמישייה 515 ' ב־דו מז'ור לכלי קשת, ק 3 ' מס , מאת ברהמס. 88 ' ב־פה מז'ור לכלי קשת, אופ 1 ' מס לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת המנויים של התזמורת *3766 טלפון

זובין מהטה מנצח זובין מהטה, יליד בומביי שבהודו, גדל בסביבה מוזיקלית. אביו, מהלי מהטה, ייסד את התזמורת הסימפונית של בומביי והיה מנהלה המוזיקלי של תזמורת הנוער האמריקאית בלוס אנג’לס. למרות ההשפעה המוזיקלית, תחום לימודיו הראשון של זובין מהטה היה רפואה, אך בגיל שמונה עשרה נטש אותו והחל ללמוד באקדמיה למוזיקה בווינה. שבע שנים לאחר מכן ניצח על הפילהרמונית של וינה ועל הפילהרמונית של ברלין. עד מהרה היה לאחד המנצחים המבוקשים ביותר בעולם באולמות הקונצרטים ובבתי האופרה. הוא שימש כמנהל מוזיקלי של התזמורת ), מנהל מוזיקלי 1961־67( הסימפונית של מונטריאול ,)1962־78( של הפילהרמונית של לוס אנג’לס מנהל מוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית של ) ומנהל מוזיקלי של האופרה 1978־91( ניו יורק הממלכתית של בווריה במינכן שבגרמניה ). הפילהרמונית הישראלית מינתה 2006־1998( וכמנהל מוזיקלי 1969־ אותו כיועץ מוזיקלי ב , והאריכה את כהונתו בתפקיד זה 1977 בשנת , מקץ 2019 . באוקטובר 1981־ לכל ימי חייו ב חמישים שנה, נפרד מהתזמורת והיה למנהל מוזיקלי אמריטוס. מאסטרו מהטה ניצח על הפילהרמונית הישראלית באלפי קונצרטים, הקלטות וסיורים בחמש יבשות. הוא היה גם יועץ מוזיקלי ומנצח ראשי של מג’ו מוזיקלה 2006־ ), וב 2017־1985( בפירנצה שבאיטליה מונה שם למנצח בר כבוד לכל ימי חייו. זובין מהטה זכה בתארי כבוד רבים. בישראל הוענקו לו תארי דוקטור לשם כבוד מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, אוניברסיטת תל אביב ומכון ויצמן למדע, והאוניברסיטה העברית אף קראה על שמו ועל שם אביו המנוח, המנצח מהלי מהטה, אגף במחלקה למוזיקולוגיה. בשנת הוענק לו פרס מיוחד במסגרת טקס 1991 הענקת פרסי ישראל לשנת תשנ”א, הוא חתן 1995־6 פרס קרן וולף בתחום האמנויות לשנת העניק לו נשיא המדינה שמעון פרס את 2012־ וב הממשלה 2022 מדליית “עיטור הנשיא”. בשנת האוסטרלית העניקה לו אות עמית כבוד של מסדר אוסטרליה. כמו כן קיבל אזרחות כבוד של תל אביב-יפו ושל פירנצה וכן חברות כבוד של ), האופרה 1997( האופרה הממלכתית של וינה ) ואגודת ידידי 2006( הממלכתית של בווריה ). התואר מנצח בר כבוד 2007( המוזיקה בווינה ,)2001( הוענק לו על ידי הפילהרמונית של וינה ), הפילהרמונית 2004( הפילהרמונית של מינכן ) והתזמורת הממלכתית 2006( של לוס אנג’לס ). התזמורת הפילהרמונית של 2006( של בווריה לוס אנג’לס כיבדה אותו בתואר מנצח אמריטוס והתזמורת הפילהרמונית של ברלין העניקה נקרא אולם 2022־ ). ב 2019( לו חברות כבוד הקונצרטים החדש של מג’ו מוזיקלה בפירנצה על שמו. פרסים ואותות כבוד נוספים כוללים את “חיים למען המוזיקה – פרס ארתור רובינשטיין”, אות הכבוד של מרכז קנדי בוושינגטון, פרס דן דוד, “הפרס הקיסרי” מטעם המשפחה הקיסרית היפנית, כוכב על שמו בשדרת הכוכבים בהוליווד, תואר דוקטור לשם כבוד של האקדמיה הרוסית ראתה 2006־ לאמנויות ופרס טאגור היוקרתי. ב אור בגרמניה ובישראל האוטוביוגרפיה של זובין מהטה “הפרטיטורה של חיי – זיכרונות”. זובין מהטה תומך ללא לאות בגילויים ובקידומם של כישרונות מוזיקליים ברחבי העולם. יחד עם אחיו זארין הוא עומד בראשה של קרן המוזיקה ע”ש מהלי מהטה בבומביי, שם מקבלים למעלה ילדים חינוך מוזיקלי מערבי. 200־ מ

זרינה אבייבה סופרן לפי מבקרי המוזיקה, זמרת הסופרן זרינה אבייבה 2012 היא אחת מהאמניות המצוינות בדורה. מאז היא סולנית בתיאטרון האופרה והבלט של פרם, היא סולנית אורחת בתיאטרון האופרה 2019 ומאז נובאיה במוסקווה. בין האולמות בהם הופיעה ניתן למנות את הפילהרמוני בפריז, האלבפילהרמוני בהמבורג, הקונצרטהאוס בווינה, הפילהרמוני של קלן, כמו גם קתדרלת סן מרקו במילנו, בקונצרט שהוקלט ושודר בערוצי הטלוויזיה מצו ומדיצ'י. באותה שנה זרינה הוזמנה לפסטיבלי לוצרן ואקס־אן־פרובנס, הופיעה בביצוע מבריק עם התזמורת הפילהרמונית של ברלין ושרה בהופעות בכורה בניו יורק ובטוקיו. זרינה אבייבה השתתפה בהפקות רבות, בהן "ז'אן ד'ארק" מאת הונגר (בתפקיד הבתולה מריה), "לה בוהם" מאת פוצ'יני (בתפקיד מימי) בבאדן־באדן, ו"סיפורי הופמן" מאת אופנבאך (בתפקיד אנטוניה). היא הופיעה תחת שרביטם של מנצחים ידועים כמו תאודור קורנציס, מיכאיל פלטנב, אנטוניו פירולי, פבל קוגן, ולנטין אוריופין, אנדרס מוסטונן, מיצ'יושי אינווה ודניאל אורן. הרפרטואר של זרינה אבייבה כולל תפקידים כמו צ'ו צ'ו סן (מדאם בטרפליי), מימי (לה בוהם), אאידה (אאידה), מיכאלה (כרמן), טטיאנה (יבגני אונייגין), יולנטה (יולנטה), מריה (מזפה), קטיה (הנוסעת), בלנש (הדיאלוגים של הכרמליטות), נינטה (אהבה לשלושה תפוזים), אנטוניה (סיפורי הופמן), ותפקידי הסופרן ברקוויאם של ורדי, בסטבט מאטר של רוסיני, של 14 ' בטה דאום של ברוקנר ובסימפוניה מס שוסטקוביץ'. בעונה הנוכחית אבייבה שרה את תפקיד צ'ו צ'ו סן באופרה "מדאם בטרפליי" בבית האופרה בולוניה בניצוחו של דניאל אורן. באביב היא הופיעה לראשונה בתפקיד דזדמונה 2023 ב"אותלו", בהצלחה מרובה, במג'ו מוזיקלה פיורנטינו תחת שרביטו של זובין מהטה. זוהי הופעתה הראשונה עם הפילהרמונית הישראלית.

כינור ראשון דומיטרו פוצ׳יטרי נגן ראשי• כיסא בלנש ויעקב זילברשץ איליה קונובלוב נגן ראשי• סעידה בר לב מישנה לנגן ראשי דניאל אייזנשטד גנדי גורביץ אדלינה גרודסקי כיסא ג'ואן ואדוארד כהן ילנה טישין כיסא קלייר ואלברט שוסלר ז"ל פולינה יהודין סולומון כיסא סר הארי וליידי יהודית לב יומדין נעם יפה מלגת קולטון שרון כהן כיסא רבקה סקר ועוזי צוקר אלאונורה לוצקי בעילום שם שי נקש דרורית פלק ניצן קאנטי כיסא רנה ובוב דרייק גלעד ריבקין כיסא נכדיה של סנדי קולינס כינור שני ארי וילאמסון* יבגניה פיקובסקי* כיסא קרן רונלד וג'ו קרול לאודר אמנון פלק** יוקי אישיזקה אלינה בויארקינה מלגת קולטון שמואל גלזר כיסא ויויאן ומיגל ברג אלכסנדר דוברינסקי כיסא אליסון ולאונרד שטרן אנה דולוב כיסא יאנה פרידמן הדר כהן כיסא רחל וליאון קופלר טומוקו מלכין אסף מעוז כיסא פרנסואז ודויד וינטון סיון מעיני כיסא מייקל ופלישה קריסטל מריאנה פובולוצקי כיסא אווה ועזרא מרקוס ♦ מריה רוזנבלט כיסא ג'פרי וסוזן זמט אביטל שטיינר טונה אולגה שטרן ויולה מרים הרטמן* כיסא רות וראובן שריפט דמיטרי רטוש* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג אמיר ון דר האל** יבגניה אורן בעילום שם אריק בוכברגר מלגת קולטון לטם ביידר בן אהרן ישעיהו גינזבורג יונתן גרטנר כיסא מארק ולידיה לאואר סופיה לבד קלרה נוסוביצקי מתן נוסימוביץ׳ כיסא ג'ון פורטר ולדיסלב קרסנוב גילי רדיין־שדה כיסא רנה גלימיר הורטיג צ׳לו הרן מלצר* כיסא קרן אננברג ליה חן פרלוב* כיסא משפחת בולג דמיטרי גולדרמן כיסא רות זיגלר ז"ל תמר דויטש מלגת קולטון אייל היימן לינור כץ כיסא סמדר ודוד כהן קיריל מיכנובסקי כיסא משפחת גרהם אנריקא מלץ כיסא מירתה ופרד שאול גל ניסקה כיסא רינה מאייר פליקס נמירובסקי כיסא קרן לזרוס יעקב קשין כיסא אודרי ומייקל דנגור באס ברנדן קיין* ניר קומפורטי** בראד אניס הסינקופטורים של ויינטראוב אורי ארבל כיסא יוסי חכמי מיקה בן אהרון עמרי וינברגר כיסא פרלה וקרלוס חיניץ נועם מסריק כיסא אריאל ושלמה מרקל דוד סגל נמרוד קלינג נבל יוליה רובינסקי* כיסא טד והדי אורדן ז"ל חליל גי אשד* כיסא רושל ודייויד א' הירש תומר עמרני* בועז מאירוביץ׳ כיסא אדם, תמרה, ושרונה קרני כהן ליאור איתן כיסא מיכאל ואנג'לה סורקין פיקולו ליאור איתן אבוב ליאור מישל וירוט* מנהל מוזיקלי להב שני הפילהרמונית ה י ש ר א ל י ת 2023-24 תשפ"ד | חברי התזמורת

דודו כרמל* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג דמיטרי מלכין כיסא אנג'לה וריצ'רד קמבר תמר נרקיס-מלצר כיסא מריו א' אדלר קרן אנגלית דמיטרי מלכין קלרינט רון זלקה* כיסא ד"ר הנס לויטוס יבגני יהודין* רשלי דייוויס כיסא שרלוט ומוריס לוסון יונתן הדס כיסא דניס אספנדי קלרינט פיקולו רון זלקה יבגני יהודין קלרינט באס יונתן הדס בסון דניאל מזעקי* עוזי שלו** כיסא ביילי ויוחנן גלעד גד לדרמן כיסא איאן פישר קרול פטרסון כיסא יהודית טאובמן קונטרה־בסון קרול פטרסון משרת המנהל המוזיקלי - בנדיבות קרן רוזלינד וארתור גילברט זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: אהרון פוגל (יו"ר), אפרים אברמזון, ענת לוין, רבקה סקר, מיכאל צלרמאירדירקטוריון התזמורת: יאיר משיח המזכיר הכללי: | יובל שפירא (יו"ר), יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ'הנהלת התזמורת: עליזה מיויסמנהלת הפעילות האמנותית: שלמה הנדל (יו"ר), יצחק גנוט, רונית בכר, ליאורה מינקה, טל בן רעי (משקיף), הדר כהן (משקיף)ועדת ביקורת: כיסא-קנדה של הנגן הראשי • נגן ראשון * מישנה לנגן ראשון ** בחופשה או שבתון ♦ נגן-אורח ■ מועצת הנגנים: חגי שלום (יו"ר), יונתן גרטנר, ארי וילאמסון, שרון כהן, בועז מאירוביץ', דן מושייב, נועם מסריק, גילי רדיין־שדה, יובל שפירא מנהלת | מנהלת שיווק: יעל ירדני־סלע | מנהל כספים: אלכס זיו | יו"ר האספה: ניר ארז | מפקח: הדר כהן | מנהלת חבר הנגנים: מיכל באך מנהלי צוות: | נירה אוריין מנהלת מחלקת מנויים: | מנהלת תוכנית "מפתח": אירית רוב | גזברית: רחלי טימור | חשבונות ראשית: ענת אלדר נציבת פניות | שיווק והפקה: ליז פישר | עוזרת למזכ"ל: איריס אברמוביץ טבת | מנהל מערכות מידע: שלומי טימור | בגרט חן, צבי נתנאל מנהלת מחלקת שכר: אורלי | עוזרות למנהלת חבר הנגנים: יעל גלזר, קטיה דשקוב טוטב | שיווק וסושיאל מדיה: אהד דן | הציבור: רחל לוי מנהלת | מישנה לעורך התוכנייה: נוגה שלוש | עודד שני-דור עורך התוכנייה: | עוזרת גזברית: אורלי גולן | חשבת שכר: ליאת אוחיון | זביב יחסי ציבור: שלום תל אביב | איתי לוי: היסעים ורכש | הארכיון: אביבית הוכשטטר OPEN : עיצוב גרפי | ) (גדי 077-3330775 ' הפקת התוכנייה: רותם פרסום והפקות בע"מ, טל קרן דלית סגל** כיסא עירית רפפורט וגלן פרי מיכאל סלטקין** מיכל מוסק כיסא טובה וסמי סגול יואל עבאדי כיסא גלוריה גולדשטיין לוקה פראיולו חגי שלום כיסא ג'ניס אטקינס חצוצרה יגאל מלצר* כיסא ביאנקה וסטיוארט רודן זאכרי זילברשלג כיסא תמי ויהודה רווה ערן ראמי כיסא חנה ורנדי פולנסקי ז"ל יובל שפירא כיסא מישל נאסר טרומבון ניר ארז* טל בן רעי** כיסא אדוארד לי נתנאל ביקוב מיכה דייוויס טרומבון־באס מיכה דייוויס טוּבּה איתי אגמון* טימפני דן מושייב* כיסא מרשה ואלן לי זיו שטיין** כיסא מאריי ס' ז"ל ונטלי כץ כלי הקשה עמרי בלאו* אלכסנדר נמירובסקי כיסא לינדה ומייקל ג'סלסון איל רפיח זיו שטיין ספרנית ראשית: טל רוקמן מישנה לספרנית ראשית: אכד יזרעאל בתיה פרנקלך מנהל תפעול ובמה: עמית כהן עוזר טכני: דניס רובין נועם פולונסקי

פרנק לואי סריו"ר כבוד: אבי אורטליו"ר הדירקטוריון: מיקי דהבמנכ"לית: דודיג גרשון, יאיר המבורגר, שרה להט, ג'וזיאן צביה מיתר, חברי הדירקטוריון: רמי נוסבאום, טובה סגול, שרה סלע, רבקה סקר, עירית רפפורט, עמי שגיא, רות שטרית, ראובן שריפט, יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ', יובל שפירא עו"ד מיכאל צלרמאיריו"ר אמריטוס: אורנה אשרגיוס ופיתוח משאבים: סטפני מרדלרקשרי חוץ: עמית קכמןאחראית משפחת הקרן: | הגר אלאור־בורלאמנהלת משרד: קרלוס חברי כבוד, קרן התזמורת וידידי הפילהרמונית הישראלית בארה"ב: אבולסקי, מריו אדלר, יוסף בוכמן, גרדה ברנדר, רות וצ'רלס גולד, סר הארי דג'נוגלי, היידי וולף, אליין וג'יימס וולפנסון, דודי וייסמן, צבי זיו, ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי, סר רונלד ושרון כהן, חיים כצמן, ג'יין ודון לבל, סר פרנק לואי, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, רבקה סקר, אמילי והורציו פורמן, אהרן ג. ומאיה פרנקל, פייגי צימרמן, מוריס קאהן, יהודית וקובי ריכטר, כנה וזלמן שובל, פרד שטיין, לינדה ואלי שטרייט, רות שטרית יועצים משפטיים (פרו בונו) לפרויקט שיפוץ היכל התרבות: גוטליב, גרא, אנגל ושות זובין מהטהיו"ר: פנחס צוקרמן ואמנדה פורסייתיו"ר כבוד משותפים: עוזי צוקר ורבקה סקרנשיאים משותפים: ריטה וצ'רלס ברונפמןנשיאי כבוד: מרשה נוריה ליסגנית נשיא: מריו אדלרסגן נשיא: צ'רלס ברונפמן, סר פרנק לואי, לילי ספרא, לורד חברי כבוד: ג'קוב רוטשילד, לין שוסטרמן, עודד גרא (מייסד) ארנון אדר, יוסף בוכמן, אנט בולג, בעילום חברים ונדבנים: שם, סוזנה ורנה ברגינסקי, גרדה ברנדר, מריאן ודורון לבנת, דיים ויויאן דפילד, רושל ודוד הירש, היידי וולף-קאופמן, לורן וג'ון ורוניס, ליליאן ורנון, ג'יין ודון לבל, אניטה ונסים מאיו, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, אמילי והורציו פורמן, פייגי ורובין צימרמן, מיכל ומיכאל צלרמאיר, מוריס קאהן, ג'ודית וברטון רזניק, יהודית ויעקב ריכטר, מירתה ופרד שאול, ליזיקה ועמי שגיא, כנה וזלמן שובל אנדריאה ברונפמן ז"ל, לורד וולפסון ז"ל, אבות מייסדים: שרה מאיר ז"ל, הרמן סנדלר ז"ל, אדמונד ג' ספרא ז"ל מיקי דהבמנכ"לית: קרן הפילהרמונית הישראלית חבר הנאמנים הבינלאומי של הפילהרמונית הישראלית משרדי קרן התזמורת ע"ש דינה ויונה אתינגר 6123401 , תל-אביב 23500 . , תל-אביב / כתובת למכתבים: ת.ד 1 רח' הוברמן office@ipofund.co.il : / ד.אלקטרוני 03-6296267 : , פקס 03-6296266 :' טל תורם ראשי ומעלה): $10,000,000( צ'רלס ברונפמן נדבנים מייסדים ומעלה): $2,000,000( בנק הפועלים ליידי שירלי ז"ל וסר פרנק לואי רבקה סקר ועוזי צוקר רות רפפורט ז"ל קרן משפחת רפפורט ליזיקה, עמי וטדי שגיא נדבנים ומעלה): $1,000,000( יעל ורמי אונגר ברקת ויוסף בוכמן ליידי קרול ז"ל וסר הארי דג'נוגלי שרה סלע ופרופ' מיכאל סלע ז"ל לילי ספרא ז"ל הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה ז"ל קרן קלור לישראל קרן שוסטרמן (ישראל) יקירים ומעלה): $500,000( מריו אדלר מלונות דן היידי וולף קרן וולפסון טובה וסמי סגול פייגי ורובין צימרמן מיכל ועו"ד מיכאל צלרמאיר יהודית וקובי ריכטר תומכים מייסדים ומעלה): $250,000( פופי וקרלוס אבולסקי אמנון ז"ל ואורה גולדנברג מייקל וג'קי ג'י תמיר גילת לזכר אביו יצחק (גוגו) גילת ז"ל פרלה וקרלוס ג'יניץ מרשה ומיכאל גרין סוזנה וורסט נעמי ומאייר זפרני פרידה ויוקו חמיד איילת וצבי ימיני בתיה כהנא ודניאל יוסידמן לינדה ואלן לנדיס גילה ועמי לפידות גליה ויהושע מאור משפחת מאייר רות ורוברט מגיד ד"ר גיל מיליקובסקי ז"ל מיכאל מירילשווילי קרן משפחת צבי ועפרה מיתר לזכר בלנש ויעקב זילברשץ אווה ועזרא מרקוס ד"ר רות ומנחם סלע איה ועופר עזריאלנט אורלי וד"ר גבריאל פיקר יוסי ז"ל ודליה פרשקר לזכר סוניה ויהושע כצמן לילי ואבנר נווה אריק צדר ז"ל ושולה צדר חדוה ואבישי רייכס רלף ז"ל וזהבה קוהן מישל וג'רלד רמניסיאנו לזכר יטה ואייבן פופ נתרם באהבה ע"י רינה וריצ'רד שטיין ג'ודי ומיכאל שטיינהרדט שמחה שטרן ורד ופרופ' אריה שלו ד"ר נילי ואדי שלו קבוצת אלון אנט וסמי ז"ל בולג- רוטשילד אתל (אסתר) בסקין ז"ל משפחת ברגינסקי גרדה ברנדר רחל גוטסמן קרן מ.א.ה. לזכרם של מרגוט וארנסט המבורגר אנדה ז"ל והנרי זימנד ד"ר עדנה טוקטלי סר רונלד וליידי שרון כהן לזכר משה ושרה מאיר מישל נאסר לינדה ויצחק סגול לינדה ואלי שטרייט אמילי והורציו פורמן מאיה ר. ואהרן ג. פרנקל מוריס קאהן כנה וזלמן שובל תומכים ומעלה): $100,000( לזכר יונה ודינה אתינגר ז"ל אדריאן ופיטר ביברשטיין ורד בן דהאן לזכרו של אלברטו בן דהאן ג'ונתן בר קרן אהרון גוטוירט יואב גוטסמן לזיכרה של רותי גוטסמן משפחת גיינספורד קרן הוארד גילמן אסתר וחנוך דרזביץ לזכר מרים ודוד וייס, קראקאס, ואלן ומרדכי גלעד אריאלה ואיתן ורטהיימר טליה וגד זאבי יוסי חכמי לזכר רעיה יגלום סמדר ודייויד כהן חיים כצמן לכבוד ליידי רוזלינד ליונס מדייויד ליונס, פטרישה מוד-רוקסבי וג'ונתן ליונס לזכר אימם משפחת ברונו ז"ל ואלכס לנדסברג רפי מהודר ג'וזיאן צביה מיתר אנטה נכט ג'ון פורטר זהבה ומיכאל ז"ל פירון אווה ומייקל פישר דייויד פרנקלין לזכר יונתן פרנקלין ז"ל קרן קיסריה ע"ש אדמונד בנימין דה רוטשילד מייקל ופלישה קריסטל, לזכר רחל קריסטל תמר רודיך ז"ל קרן מרק ריץ' עירית רפפורט וגלן פרי מירתה ופרד שאול ליאורה ומנחם שטרנברג רות ומאיר שטרית לזכר בתם מירי ריקה שפירו, לזכרם של הורי אברם מ' וחיה שפירו ואחי שלמק שפירו רות וראובן שריפט מממנים ומעלה): $50,000 ( לילי אלשטיין דוריס ומורי ארקין ויויאן ומואיז בקר גלוריה גולדשטיין משפחת גיינספורד ברברה וסטנלי גרין בלה גרסטל רנה ורוברט דרייק קרן הישג ג'וזפין וצבי זיו נורית ואילן יגלום רוברט כהן ג'ו קרול ורונלד ס' לאודר שרה להט מריאן ודורון ליבנת אניטה ונסים מאיו אילנה מאירוביץ' לזכר הוריה הדסה וראובן חוטורי אריאלה ושלמה מרקל מריון וגי נגאר דיים שירלי פורטר מייק פלידרבאום סוזי ודן פרופר אהובה וגבי פרץ עירית ויונתן קולבר רחלי ולאון קופלר סנדרה קולינס מיני קופילוב יצחק קפולר מיכל רובנר יהודה ותמי רווה מירה וסטיבן רוס לזכרן של משפחות שיטנוביצר ושמידט מיטיבים ומעלה): $25,000 ( איציק ומלכה (מטלון) איסטריק לזכרו של אבי מטלון חוה ואלפרד אקירוב דניאל אריסון דורסמן אורה בהרב אווה ומרק ביסן חנינא ברנדס ידידי התזמורת שנלקחו מאתנו: רנאטה אדלר, דינה אתינגר, סמי בולג, אילנה בן עמי, אנדריאה ברונפמן, יוסף ברנדר, אמנון גולדנברג, בנו גיטר, מרישה גרטלר, ליידי קרול דג'נוגלי, הוד מעלתו הדוכס מאדינבורו, רעיה יגלום, שולמית כצמן, ליידי שירלי לואי, ליידי רוזלין וסר ג'ק ליונס, סי סימס, פרופ' מיכאל סלע, לילי ספרא, ג'ון פורטר, ז'ק פלידרבאום, אריק צדר, רובין צימרמן, הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה, ז'קלין קאהן, תמר רודיך, רות וברוך רפפורט, מיכאל שטראוס

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5