Digital Program Smith Gluzman MultiPiano

2023-2024 להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: 8 7 ־ העונה ה 2024 * אפריל 6 * ירושלים: 7:00 * שבע ב־ 1 * השמינייה הקלאסית / 5 * קלאסי במוצ”ש / 7 תל אביב:

פאלאס תל-אביב, בית הדיור המוגן האיכותי בישראל, מזמין אתכם ליהנות מהחיים הטובים לאורך כל השנה. הצטרפו לקהילה האקסקלוסיבית של דיירנו, ותיהנו מחיי תרבות, הופעות והצגות, ארוחות שף בכל יום, חיי חברה עשירים ופעילים, רפואה פרטית, דקות מכאן... 5 והכל במרחק בואו ליהנות מאיכות חיים בסטנדרט הגבוה בישראל, ובמיקום הטוב ביותר בתל אביב. פאלאס תל-אביב קונצרט של איכות חיים פאלאס. הבחירה של החיים הטובים. * 3666 : נשמח להכיר אתכם! לתיאום פגישה פריסה ארצית: רעננה מודיעין להבים תל-אביב ראשון לציון

הפילהרמונית הישראלית בידי ברוניסלב הוברמן 1936 , נוסדה בתרצ"ז להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן אולם הקוצרטים ע"ש לואי תל-אביב, ירושלים וחיפה: 1 מחלקת המנויים, רח' הוברמן *3766 / 03-6211777 :' טל 1533-5253695 : פקס 6123401 , ת״א 23500 ' ת' דכתובת למכתבים: www.ipo.co.il אתר האינטרנט של התזמורת: 055-7000232 מסרונים: | info@ipo.co.il דוא"ל: הפילהרמונית הישראלית נתמכת בידי משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המחלקה למוזיקה, קרן הפילהרמונית הישראלית, קרן התרבות קנדה-ישראל, ידידי התזמורת בבריטניה, באוסטרליה, בארגנטינה, בברזיל ובצרפת, וכן היא נתמכת ומיוצגת בארה"ב בידי אגודת ידידי התזמורת בארה"ב הפסנתרים מבית סטיינוויי שבהם מנגנים הסולנים הם תרומתם של מר יוסף בוכמן, פרנקפורט ושל גב' קרול שוסלר, ניו יורק דניאל סמית' מנצח ואדים גלוזמן כנר תומר לב, ברניקה גליקסמן, נמרוד הפטל־מאירי, ליאור ליפשיץ אנסמבל פסנתרנים "מולטיפיאנו" 7 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | כ"ז באדר ב' תשפ"ד | 6.4.24 | מוצ"ש | קלאסי במוצ"ש 5 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | כ"ה באדר ב' תשפ"ד | 4.4.24 | ' יום ה | השמינייה הקלאסית קונצרט לתמיד בסיוע משפחת מנדל 1 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 19:00 | כ"ד באדר ב' תשפ"ד | 3.4.24 | ' יום ד | 7:00־ שבע ב 6 ' קונצרט למנויים מס ירושלים, תיאטרון שרובר 20:00 | כ"ח באדר ב' תשפ"ד | 7.4.24 | ' יום א בסיוע גב' ומר זכרי פישר, מידידי התזמורת בארה"ב, לכבוד רא"ל (במיל') דוד עברי

אוראווה, מאת המלחין הפולני וויצ'ך קילאר, נכתבה בהשראת הרי הטטרה. זו יצירה קצרה, בת אוסטינטוכשמונה דקות, המבוססת על תבנית רפטטיבי, אשר צוברת אנרגיה ומרץ ככל שהיא מתפתחת, עד שהיא מקבלת את האופי החי של ההררי (בפולנית: ריקוד שודדי זבויניקי ריקוד ה ההרים). היצירה נקראת על שם אזור אוראווה שבפודקרפצקיה והנהר שזורם בו. היא מתארת את מראה האחו בהרים: שם, לאחר שרעו את צאנם, הרועים נהגו לרקוד את ריקוד הזבויניקי בליווי להקות מוזיקה עממית־מסורתית. המוזיקה המוטורית־מינימליסטית מציירת את זרם הנהר; היא רומזת על הפולקלור ההררי, ובו המחול המסורתי, המקצבים והפראזות העממיים, דרכי הנגינה של להקות ההרים, וכך מעניקה ליצירה אופי קרוב ככל הניתן למוזיקה המסורתית. זוהי אחת מיצירותיו המבוצעות ביותר של המלחין, המוכר בין השאר בזכות המוזיקה שהלחין לקולנוע, בית היתר לסרט "הפסנתרן". דקות 8־ כ אוראווה )2013-1932( וויצ'ך קילאר

חוויות בדרכים: מוסיקה, אמנות וטיולים בניהולה של רוני צפריר ronizafrir@barak.net.il | 052-8635310 לפרטים, רוני צפריר www.caminos.co.il עקב הצורך ברכישת כרטיסים לפסטיבלים, למעוניינים אנו ממליצים לפנות בהקדם. שולמית גורצקי–פדרמן ורוני צפריר :בהדרכת 24-29.5.2024 פריז שכרון חושים בעיר האורות פריז, אמנות ומוסיקה אמנות במיטבה במוזיאוני פריס, ג'ון אליוט גרדינר , ג'ורדי סאבל, האופרה דון קישוט והבלט ג'יזל. ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 5-11.7.2024 איטליה אופרות בפסטיבל הקיץ של ורונה, אופרה ובלט בתיאטרון לה סקאלה במילאנו ביצועים מרהיבים של האופרות הספר מסביליה ואאידה בוורונה, האופרה "טורנדוט" והבלט "סיפורה של מנון״ במילאנו. אמנות וטיולים. רוני צפרירהדרכה והדרכת המוסיקה: 4-11.4.2024 באד צורצך שוויץ – בשוויץ Bad Zurzach מוסיקה, אמנות, טיולים ונופש באתר הספא באד צורצך מופע הבכורה של האופרה כרמן, הבלט הצ'לנית, קונצרטים בציריך ובבאזל , אמנות וטיולים. יוליק גורביץ וד"ר אסנת גולדפרב ארזואן בהדרכת: 7-13.5.2024 אמסטרדם שבעה ימים של אמנות, מוסיקה ופריחת הצבעונים נחווה את אוצרות האמנות של המאסטרים הגדולים של הולנד, האופרה "איל טריטיקו", הפילהרמונית של הולנד ורסיטל בנגינת הפסנתרנית הנודעת הלן גרימו. רוני ינובסקיבהדרכת 15-21.8.2024 פסטיבל לוצרן ניצוצות מוסיקליים בפסטיבל המוסיקה היוקרתי בלוצרן וטיולים בנופי שוויץ הירוקים קונצרטים עם מיטב המבצעים והתזמורות הגדולות בתכנית מוסיקלית מרתקת: תזמורת פסטיבל לוצרן, ריקרדו שאיי, הפסנתרן מאו פוג'יטה ועוד. מרב ברקבהדרכת 26.7-1.8.2024 מינכן וזלצבורג חגיגה של אופרות בפסטיבלים הגדולים במינכן ובזלצבורג האופרה טוסקה עם הטנור הנודע יונס קאופמן, האופרה העטלף, התזמורת הפילהרמונית של וינה, הפסנתרן איגור לויט. סיורים במינכן ובזלצבורג אמנות וטיולים. ליזה ברעם-בן משהבהדרכת 29.8-5.9.2024 גיאורגיה ביקור בטיבליסי וקונצרטים בפסטיבל המוסיקה הייחודי בציננדלי תכנית עשירה עם מיטב האמנים: הרקויאם של ורדי בביצוע מרשים בנגינת התזמורת הקווקזית הצעירה, ב, ג'יאנדראה נוזדה ועוד.  בין המבצעים ג'ושוע בל, סטיבן איסרליס, מיכאל פלט ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 20-26.8.2024 פסטיבל זלצבורג חגיגה מוסיקלית בפסטיבל היוקרתי בעירו של מוצרט חגיגה מוסיקלית עם התזמורות והסולנים הגדולים: תזמורת אוסלו, ליזה בתישווילי, תזמורת פיטסבורג, מנפרד הונק, יפים ברונפמן, הפילהרמונית של וינה, גוסטאבו דודמל ועוד. אמנות, סיורים בעיר וטיולים. אלעד שמואלי ורוני צפרירבהדרכת 21.8-28.08.2024 איסלנד איסלנד, נופים נש בים, אמנות ומוסיקה ארץ של קרח, אש ויום התרבות והמוסיקה ברייקיאוויק, טיולים בנופי איסלנד המרשימים, רכסי הרים, נקיקים וחולות בסימפוניה של צבעים, אמנות ויום שכולו מוסיקה ברייקיאוויק. טיול מלא! טיול מובטח! מקומות אחרונים! מקומות אחרונים! חדש ומיוחד!

אריה לבנון, שהלך לעולמו לפני מספר חודשים, היה אחד היוצרים הבולטים בישראל על קו התפר שבין המוזיקה האמנותית לבין המוזיקה הפופולרית. וכאן הפך 1951 יליד רומניה, עלה לארץ בשנת להיות אחד מחשובי המלחינים בשדה הזמר העברי ואחד המעבדים המרכזיים בתחום זה. שנות יצירה כתב כמה מהשירים 60 במשך הבולטים שחוברו בארץ: "זמר שלוש התשובות", "ליפא העגלון", או "ערב בא" – אשר זכה בפסטיבל הזמר הראשון. במקביל, חיבר יצירות רבות לאולם הקונצרטים הקלאסי ופעל כמנצח תזמורת, מקהלות ואופרה, לרבות שנים רבות כמנצח הבית באופרה הישראלית. ביצירותיו הרבה להשתמש בפולקלור העשיר של כלל עדות ישראל, שאת חלקו הכיר מבית ואת חלקו האחר הכיר כשהגיע לארץ ונחשף לאוצרות המוזיקה של יהודי עדות המזרח. נישואיו לעדה, ילידת בנגאזי בלוב, העמיקה את היכרותו עם מורשת יהדות המזרח והגבירה את שאיפתו ליצור אינטגרציה מוזיקלית בין כלל מרכיבי התרבות הישראלית. "ארץ ארבע השפות" נכתבה במיוחד לאנסמבל "מולטיפיאנו" עבור סיורי האנסמבל בחו״ל, וזאת מתוך רצון להציג לקהל באי הקונצרטים ברחבי העולם את פניה הרב־תרבותיות של מדינת ישראל. היצירה כורכת יחדיו ארבעה שירים עממיים בעברית, ערבית, יידיש ולדינו לכדי סוויטה סימבולית אחת. השיר הראשון הינו "עם השחר", שמבוסס על שיר יהודי־תימני, שעבורו חיברה מילים שרה לוי־ תנאי. השיר השני הינו "אויפן וועג" או בתרגומו העברי "על הדרך עומד עץ" – בלדה מלנכולית על החיים ועל מורכבותם – שנכתב במקור ביידיש. השיר השלישי הוא רומנסה בלדינו )Povereta Muchachica( " "פוברטה מוצ'ציקה – מעין שיר ערש חרישי ועדין מאוצר נעימות יהודי ספרד. השיר הרביעי מבוסס על נעימה ערבית־בדואית במקצב הדֶבְּקָה, אשר קיבלה מילים עבריות פרי עטו של עמנואל זמיר וזכתה לכותרת "דֶבְּקָה רפיח". היצירה בוצעה לראשונה ע"י אנסמבל "מולטיפיאנו" בעת סיור 2012־ ב ההרכב בדרום אמריקה והוקלטה בלונדון על ידי ההרכב יחד עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית לאלבום בחברת ״נקסוס״. בשנותיו האחרונות של אריה לבנון היתה ליצירה זו משמעות מיוחדת בעיניו, כשראה בה סמל להרמוניה תרבותית שמדינת ישראל צריכה לשאוף אליה. הטלטלות הדרמטיות שעברו על החברה הישראלית בשנים האחרונות אכן מקנות ליצירה זו ולחלום שמאחוריה משמעות מיוחדת, רלוונטית מאין כמוה. תומר לב דקות 10־ כ "ארץ ארבע השפות" לשני פסנתרים בשמונה ידיים ותזמורת כלי קשת )2023-1932( אריה לבנון

- 194 ׳ - מכירה פומבית מס 19:00 בשעה | 14.4.2024 יום ראשון אוסף גבי ועמי בראון | כולל עבודות מ: אוסף האמנות של המשורר נתן זך 5.4 - 14.4.2024 : מועדי תצוגת העבודות בבית המכירות אמנות ישראלית ובינלאומית art@tiroche.co.il : אימייל | 09-9509893/4 : טל | (כיכר דה שליט), הרצליה פיתוח 35 תירוש - חבצלת השרון www.tiroche.co.il ניתן לראות את כל היצירות שבמכירה ולהשתתף און-ליין באתר האינטרנט של תירוש חתונה יהודית, שמן על בד, יוסל ברגנר, ס"מ, חתום. 80x100 ,1928 , שער הפרחים, ירושליםלודוויג בלום, ס"מ, חתום ומתוארך. 60x82 , שמן על בד ילד עם פרחים רוכב על חמור,ראובן רובין, ס"מ, חתום. 158x97 , שמן על בד סירות בנמל יפו, שמן על בד,נחום גוטמן, ס"מ, חתום. 50x65 שלוש נשים במלטה, מרסל ינקו, ס"מ, חתום. 70x50 , שמן על קרטון נערהיגאל תומרקין, ס"מ. 56 : ברונזה וברזל, גובה , אקריליק על בד, 1991-2001 , ללא כותרתלאה ניקל, ס"מ, חתום ומתוארך. 135x135 , שמן על בד, 2010 , נערהגדעון רובין, ס”מ, חתום ומתוארך מאחור. 61X55

יצירה נדירה זו נכתבה במשותף ע"י שני מלחיני פסנתר וירטואוזים על בסיס יצירה של וירטואוז פסנתר שלישי. מקורה באירוע צדקה שנערך ע"י חצר המלוכה הבריטית. במרכז 1833־ ב האירוע עמדה הופעתם של שניים מהפסנתרנים ,19־ המפורסמים ביותר של ראשית המאה ה ושניהם יהודים: פליקס מנדלסון ומורו הנערץ, איגנץ מושלס, שפרסומו דעך עם השנים. השניים התבקשו להכין יצירה על בסיס ה"מארש הצועני" מתוך "פרציוזה" של ובר, שהיה פופולרי מאד בממלכה באותם הימים. שני המלחינים, העסוקים מעל לראשם, נפגשו אך ימים ספורים לפני האירוע ולכן היצירה התבססה על אילתורים שהם הכינו על גבי תוכנית שלדית משותפת (משהו בנוסח "ג'אם סשן" של נגני הג'אז בימינו). הצלחת האירוע הביאה לקיומו של אירוע חוזר, מספר חודשים לאחר מכן, שעבורו כבר נעשתה עבודת הכנה מפורטת יותר, על בסיס האילתורים המקוריים. כתב היד אבד זמן קצר לאחר ביצועי הבכורה, ומושלס החליט ליצור גרסה משל עצמו ליצירה, שנים לאחר מכן במהדורה 16 אותה פרסם מצומצמת. במשך דורות נחשבה בטעות גרסה זו כיצירתם המקורית של שני המלחינים. והנה, שנים לאחר ביצועי היצירה המקורית 170־ כ נטרפו שוב הקלפים, כאשר כתב היד המקורי של היצירה צץ מחדש בסנט פטרבורג של ראשית והיה אמור להתפרסם לראשונה 21־ המאה ה במסגרת הוצאה מחודשת של מכלול יצירותיו .)2009( להולדתו 200 של מנדלסון, במלאת לימים הסתבר כי כתב היד נשאר בידיו של פליקס מושלס, בנו של איגנץ, וניתן על־ידו במתנה לפסנתרן הרוסי־יהודי האגדי אנטון רובינשטיין. רובינשטיין הביא את כתב היד לרוסיה ושם הוא נעלם בנבכי ארכיונו האישי. תגלית מסעירה זו מאפשרת לנו הצצה לתופעה הנדירה של יצירות משותפות, שנוצרו ע"י שני מלחינים או יותר; והיא גם היחידה המאפשרת לנו ליהנות מכתיבתו הבוגרת של מנדלסון לשני פסנתרים (שני הקונצ'רטי ה"רשמיים" שכתב לשני פסנתרים ותזמורת נוצרו בימי נעוריו, וסגנונם בוסרי). היצירה בנויה ממבוא דרמטי ואחריו פנטזיה חופשית (מנדלסון). לאחר הצגת ה"מארש הצועני" של ובר (בעיבוד מושלס), מוצגות שתי וריאציות מאת מנדלסון ושתיים מאת מושלס. לאחר מעבר חלומי (מושלס) היצירה מגיעה לפינלה נרחב ומתוחכם, שרובו נושא את חותם "ידי הזהב" של מנדלסון, ובו משחקים וירטואוזיים לרוב, חטיבה פוגלית והתבוננות רטרוספקטיבית על הנושא המקורי, רגע לפני הסיום ה"צועני" הנמרץ. היצירה בוצעה בידי אנסמבל" מולטיפיאנו" בביצועי בכורה מחודשים עם התזמורת הקאמרית האנגלית בלונדון והתזמורת הסימפונית של קייב בקרנגי הול בניו יורק. היא אף הוקלטה ע"י האנסמבל בהקלטת בכורה עולמית עם תזמורת הרדיו של ברלין, שתצא לאור בקיץ הקרוב בהוצאת היפריון/ יוניברסל. זהו הביצוע הראשון של היצירה ע"י הפילהרמונית הישראלית. תומר לב דקות 16־ כ )1870-1794( ) - איגנץ מושלס 1847-1809( פליקס מנדלסון פנטזיה עם וריאציות על נושא מאת ובר לשני פסנתרים ולתזמורת

באפריל 20- ו 16 חיפה ותל אביב באפריל 21- ו 17 תל אביב וחיפה באפריל 18 תל אביב הפתיחה ״המלך ליר״ברליוז קונצ׳רטו לכינורצ׳ייקובסקי סימפוניה ב-רה מינורפרנק הפילהרמונית בג׳ינס מנחהיונית טובי 3 ׳ קונצ׳רטו לכינור מסמוצרט סימפוניה ב-רה מינורפרנק (״גראן פרטיטה״) 10 ׳ סרנדה מסמוצרט 3 ׳ קונצ׳רטו לכינור מסמוצרט 29 ׳ סימפוניה מסמוצרט 1 2 3 חברה לתועלת הציבור ipo.co.il * 3766 צילום: Marco Borggreve Yuji Hori

)1904-1841( אנטונין דבוז'ק כתב דבוז'ק מחזור של 1891-2 בסתיו־חורף שלוש פתיחות, שנועדו במקור להיות מנוגנות ברצף כיצירה אחת, שכותרתה "טבע, חיים, אהבה". שלושתן מבטאות פילוסופיית חיים, את ראיית העולם האישית של המלחין אודות שלושת הכוחות הדומיננטיים בהווייה האנושית. "קרנבל" מייצגת את החיים והיא חוברה בין "בחיק הטבע" לבין "אותלו", המתארות את הטבע ואת האהבה. ביצוע הבכורה בפראג, באפריל בניצוחו של המלחין, היה בקונצרט 1892 הפרידה של דבוז'ק ערב צאתו לארה"ב, ובו נוגנו היצירות בכותרתן המקורית ובמספר קטלוגי ). מאוחר יותר הוקדשה "בחיק 91 ' אחיד (אופ הטבע" לאוניברסיטת קיימברידג' ו"קרנבל" לאוניברסיטה הצ'כית בפראג. דבוז'ק עצמו העיד כי ניתן לראות בפתיחות אלה מוזיקה תוכניתית, ואכן מהותן מגולמת כבר בכותרותיהן: רגשות הנעורים למראה יפי הטבע בדומיית ליל קיץ מתוארים בראשונה מבין השלוש, "בחיק הטבע"; בשנייה, "קרנבל", ניתן ביטוי להמולת החיים ולעליצותם; ובשלישית, "אותלו", מוצגת הטרגיות שבאהבה העולה בלהבות הקנאה. ב"קרנבל" ביקש דבוז'ק לתאר את עולם חוויותיו של הלך בודד, המשוטט בדרכים ונקרה בשעת בין ערביים לעיר בבוהמיה, שברחובותיה שוקק קרנבל סוער. חיש מהר מתמכר האורח להילולה המסחררת שאליה נקלע, כשסביבו זוגות אוהבים וליצנים טרחנים. בחשאי חומק זוג נאהבים אל מחוץ להמון הסואן לשיחה חטופה. עד מהרה משיג אותם ההמון החוגג והעליצות נמשכת עוד ועוד. מכל עבר נשמעים צלצולי כלי הנגינה מתמזגים בצהלות החדווה והצחוק שלוחות הרסן של ההמון, הנותן דרור ליציריו בשירה ובמחולות. היצירה נפתחת בסערה ההולמת את כותרתה. הרף־עין של שלווה משתרר עם הישמע הנושא השני המהורהר. הנעימה הערבה שמנגנים האבוב והקלרינט היא מן היפות שכתב דבוז'ק מעודו. אפיזודה נוגה, המנוגדת כליל לאווירה התוססת שבפתח היצירה, ובה החליל ובעקבותיו כינור סולו משמיעים נעימה פסטורלית ענוגה ) בקרן האנגלית, אוסטינטועל רקע חוזר ונשנה ( מהווה מעין תזכורת להלך הרוח השורר בפתיחה הראשונה שבמחזור, "בחיק הטבע": קריאת הקוקייה בנגינת הקלרינט והקרן האנגלית. אפיזודה זו מהווה חוליה מקשרת בין חטיבת התצוגה שופעת החיים ובין חטיבת הפיתוח בסגנון קונטרפונקטי. חטיבת החזרה משיבה את ההתלהבות והברק של ראשית היצירה, ואלה אינם שוככים עוד עד תומה. דבורית אורן דקות 10־ כ 92 ' הפתיחה "קרנבל" , אופ

) היה מוזיקאי נודע 1842־1780( הכנר פרנץ קלמנט בימיו, ילד־פלא שהתבגר והפך לסולן וירטואוז, מלחין, ונגן ראשי ומנצח בתזמורת התיאטרון . שמו זכור כיום גם תיאטר אן דר ויןהוינאי בשל העובדה כי היה, בהיותו בן עשרים ושש, הסולן והמנצח בנגינת הבכורה של הקונצ'רטו בדצמבר 23־ לכינור מאת בטהובן בווינה, ב . בטהובן, שהכירו אישית, כתב עבורו 1806 את הקונצ'רטו ויש להניח שהתחשב בסיגנון נגינתו האופייני, אשר הצטיין - על פי עדויות של בני זמנו - בצליל זמרתי, בהבעה רגישה, בשליטה טכנית מוחלטת, בדייקנות מופתית ובו בזמן גם בהתעלות פנימית. לבטהובן בן השלושים ושש היתה זו תקופה מבורכת ביצירה ואחת התקופות המאושרות בחייו הסוערים. באותה שנה השלים גם את , את הקונצ'רטו הרביעי 4 ' הסימפוניה מס (להצגה 3 ' לפסנתר, את הפתיחה לאונורה מס מחודשת של האופרה "פידליו") ואת שלוש רביעיות רזומובסקי. על פי השמועה סיים בטהובן את הקונצ'רטו ממש ברגע האחרון, אף על פי שרשם סקיצות ורעיונות מפורטים בפנקסו מבעוד מועד. קלמנט לא הספיק לקיים חזרה עם התזמורת, ונאלץ לנגן בקריאה ראשונה מן הדף וגם להנחות את התזמורת. כמנהג אותם ימים בוצעה היצירה הארוכה בשני חלקים, כדי לא לייגע מדי את הקהל. לאחר הפרק הראשון ניגן קלמנט יצירה שכתב בעצמו - וריאציות לכינור סולו המוחזק כלפי מטה - ואחר כך המשיך בשני הפרקים הנותרים של הקונצ'רטו של בטהובן. הקונצרט כלל גם יצירות מאת מהול, הנדל, מוצרט וכרוביני. על אף הממדים הסימפוניים חסרי התקדים קיבל הקהל את הקונצ'רטו באהדה ובהתלהבות, אולם מבקרי מוזיקה ומוזיקאים אחדים הסתייגו ומצאו בו פגמים. כנרים מצליחים באותם ימים חששו להתמודד עם היצירה, הדורשת הבנה מעמיקה ודמיון, ולא רק יכולת טכנית מבריקה. בניסיון להחזיר אותה לאולמות הקונצרטים כתב בטהובן, בעצת ידידו הפסנתרן, המלחין והמו"ל מוציו קלמנטי, גירסה לפסנתר ולתזמורת, שבמרוצת השנים נדחקה לקרן זווית. רק במאי , כשלושים ושמונה שנים לאחר הבכורה 1844 בווינה, נתגלה הקונצ'רטו מחדש כאשר כנר ילד־ פלא הונגרי־יהודי בן שלוש־עשרה, יוזף יואכים, העז לנגנו, ובהצלחה רבה, בקונצרט בלונדון בניצוחו של פליקס מנדלסון. לדברי הביקורת האנגלית "הוא ניגן נהדר, בהשראה ובסמכותיות נדירה." יואכים, שנודע ברבות הימים כגדול הכנרים של דורו, כלל את הקונצ'רטו ברפרטואר הקבוע שלו ובעקבותיו הלכו גם כנרים אחרים. גם ביצירה זו הקדים בטהובן את זמנו. למרות שאין בקונצ'רטו דרמטיות מסעירה, הבולטת בסימפוניות הגדולות שלו, הוא נחשב ליצירה מהפכנית, ציון־דרך וגשר בין הקונצ'רטי לכינור של מוצרט והקונצ'רטו לכינור של ברהמס. כמו יצירות אחרות של בטהובן גם הקונצ'רטו לכינור הוא עולם צלילי בלעדי וייחודי, מעין סימפוניה, במיבנה ובהתפתחות, שבה מוקדש תפקיד מרכזי לכינור סולו, כחלק בלתי נפרד מהמסכת הסימפונית כולה. הפרק הראשון הוא מהיפים והמופלאים שיצר בטהובן, "רומנטי ונשגב", כתיאורו של יואכים. בטהובן נוטל אותנו לגבהים נעלמים ובלתי צפויים. משך נגינת הפרק הוא כמשך נגינת דקות 42־ כ קונצ'רטו ב־רה מז'ור לכינור ולתזמורת, 61 ' אופ )1827-1770( לודוויג ואן בטהובן אלגרו, מא נון טרופו לרגטו רונדו: אלגרו )1998-1934( קדנצות מאת אלפרד שניטקה

קונצ'רטו שלם מאת היידן ומוצרט. הפרק נפתח במבוא תזמורתי נרחב, המתחיל בצורה מפתיעה ומקורית: ארבע נקישות תוף מעודנות שהן כפעימות־לב, החוזרות ומופיעות במהלך הפרק כולו בתזמורת ובתפקיד הסולן. בעקבותיהן בוקע נושא אצילי וחגיגי בנגינת כלי הנשיפה מעץ, המבשרים את הנושא הראשי הזמרתי וכובש הלב ביופיו ובפשטותו. גם נושא זה שב לסירוגין במהלך הפרק בכינור ובתזמורת בגוונים משתנים. כניסתו הראשונה של הכינור, המרקיע לצלילים הגבוהים, אף היא חסרת תקדים. לכנר ניתנת מייד הזדמנות להוכיח את יכולתו בהבעה ובטכניקה. לפני סיום הפרק מנגן הסולן קדנצה והפרק מסתיים רק לאחר שהכינור משמיע את הנושא הראשי בשלמותו ובמלוא הדרו. הדברים פשוטים לכאורה, אך לאמיתו של דבר יש כאן שלמות. יואכים, שניגן את הקונצ'רטו בדבקות ובנאמנות פעמים רבות, תיאר אותו כפלא של מיבנה, יופי שמיימי ושילוב עילאי של הכינור והתזמורת. האפיזודה המהורהרת והמיסתורית ב־סול מינור לפני חטיבת החזרה והסיכום עוררה אצלו תמיד כדבריו "תחושה של יראת קודש". הפרק השני, ב־סול מז'ור, איטי ומתון, באופי של מזמור־קודש, מעין דו־שיח בין הסולן והתזמורת. הוא מבוסס על ארבע וריאציות בסיגנון חופשי. בטהובן מצליח שוב לנצל את הגוון הצלילי של כל אחד ממיתרי הכינור, המעטר בְּרַכּוּת פסוקים מלודיים המנוגנים בכלי קשת מעומעמים ובכלי הנשיפה. הכינור ממשיך להתרונן בנושא משלו - לחן מרטיט ומרגש. בחלק האמצעי מצהירה התזמורת בעוצמה גוברת את הנושא הראשון ותגובתה הרועמת, החוזרת לקראת הסיום, מעוררת מענה מהכינור ברוח של תפילה. פרק זה, המזכיר בחלקו את הפרק השני של הקונצ'רטו הרביעי לפסנתר ולתזמורת מאת בטהובן, עובר בקדנצה הישר לפרק הסיום - רונדו בסיגנון היידן. על הרונדו שורה רוב הזמן הלך רוח עליז. הוא ) של מחול עממי עם 6/8( כתוב במשקל משולש חלק ביניים מינורי, אלגי וחולמני, בנימת ערגה. הנושא הראשי חוזר פעמים אחדות עם קטעי־ ביניים שיש בהם רעיונות חדשים. ספרים ומחקרים אין ספור נכתבו כדי להסביר ולפרש את המוזיקה של בטהובן. לאונרד ברנשטין התייחס בקונצרטים מוסברים ומשודרים, בהרצאות ובמאמרים רבים לפשטות, התכונה הנעלה החוגגת את ניצחונה ביצירות בטהובן. הוא הצביע על כך שבכל ממלכת האמנויות אין למצוא עוד פשטות כמו זו של בטהובן, הקורנת מטוֹהר העטוף בסבך של רגשות אנוש. על פי ברנשטין, השכיל בטהובן, בדומה לגדולי הנביאים, לקטוף מן האוויר את האמת, את התמצית המהותית ואת הנכון ביסודו, ולפתח מהם יצירת מופת, מושלמת ומורכבת, החובקת את כל הניסיון האנושי. בקונצ'רטו לכינור גלומות תכונות אלה כולן. כל כנר אמיתי המכבד את עצמו, מנסה בשלב זה או אחר בחייו להתמודד בהצלחה עם הקונצ'רטו. זוהי "תעודת הבגרות" בעולם הכנרוּת. ישראל דליות

הקונצרט הבא 7 ' קונצרט למנויים מס ירושלים, תיאטרון שרובר 20:00 | כ"ח בניסן תשפ"ד | 6.5.2024 | ' יום ב וסילי פטרנקו מנצח סטיבן אוסבורן פסנתרן ססיל לרטיגו נגנית אונד מרטנו מסיאן: סימפוניה טורנגלילה 4 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 19:00 | א' באייר תשפ"ד | 9.5.2024 | ' יום ה | 7:00־ שבע ב 8 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | ג' באייר תשפ"ד | 11.5.2024 | מוצ"ש | קלאסי במוצ"ש וסילי פטרנקו מנצח כריסטיאנה שטוטיין מצו־סופרן גווין יוז ג'ונס טנור ("הפנר") 35 ' מוצרט: סימפוניה מס מהלר: השיר על הארץ 6 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | י"ח באייר תשפ"ד | 26.5.2024 | ' יום א | השמינייה הקלאסית כריסטוף אשנבך מנצח רנו קפוסון כנר צ'ייקובסקי: פולונז מתוך האופרה "יבגני אונייגין" מנדלסון: קונצ'רטו לכינור 25 ' ברהמס־שנברג: רביעייה ב־סול מינור לפסנתר ולכלי קשת, אופ

ביה״ס למוזיקה ע״ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב הפילהרמונית הישראלית ואוניברסיטת תל אביב הקימו את ביה״ס האוניברסיטאי ע״ש יוסף בוכמן וזובין מהטה. בשותפות חסרת תקדים של שני גופים מובילים בתחומם, מכשיר בית הספר דור עתיד למוזיקאים בישראל ופועל לקידומם בארץ ובעולם. ביה״ס, שקם על בסיס האקדמיה למוזיקה הקיימת באוניברסיטה, כולל תוכנית מצוינות, מצטיינים במלגות לימוד 100־ שבה לומדים כ מלאות. נגני הפילהרמונית הראשיים מלמדים בביה״ס וזובין מהטה הוא נשיא הכבוד שלו. הקמת ביה״ס הגבוה למוזיקה התאפשרה בזכות תרמותו הנדיבה של מר יוסף בוכמן, ידיד ותיק של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וסגן יו״ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. התזמורת באינטרנט הנכם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט www.ipo.co.il של התזמורת בכתובת ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו. הסידרה הקאמרית 17:00 | ימי שבת אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב . בקונצרט 2024 באפריל 20־ בסידרה הקאמרית יתקיים ב 6 ' קונצרט מס ינגנו חברי התזמורת החצוצרנים יגאל מלצר, זאכרי זילברשלג ויובל שפירא, נגן הקרן חגי שלום, נגני הטרומבון ניר ארז וטל בן רעי ונגן הטובה איתי אגמון. הם יבצעו יצירות מאת גבריאלי, מונטוורדי, ברוקנר, מהלר, גובאידולינה, יוסף טל ועוד. סידרת פוקוס אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב בסידרת פוקוס - "המורה והתלמיד" - יתקיים ביום ב' 4 ' קונצרט מס . בקונצרט תנגן רביעיית הרקולס המורכבת מחברי 2024 ביוני 24־ ה התזמורת הכנרים איליה קונובלוב ודניאל אייזנדשטד, הוויולן ולדיסלב קרסנוב והצ'לנית ליה חן פרלוב. הם יבצעו את הרביעייה לכלי קשת, ,7 ' ("העפרוני") מאת היידן, ואת הרביעייה כלי קשת מס 5 ' מס 64 ' אופ ("רזומובסקי") מאת בטהובן. 1 ' מס 59 ' אופ ניתן לפנות למחלקת המנויים של התזמורתלפרטים נוספים *3766 טלפון

דניאל סמית' מנצח דניאל סמית' זכה בארבעה פרסים בתחרויות הניצוח הבינלאומיות היוקרתיות ביותר, בהן תחרות אונסקו ותחרות סר גאורג שולטי. בעקבות הזמנה ממאסטרו ולרי גרגייב הוא היה האוסטרלי הראשון שניצח על תזמורת מרינסקי. ניצח בתיאטרון מרינסקי 2017-19 בשנים ובתיאטרון קרלו פליצ'ה בג'נובה. הוא למד באוניברסיטת המוצרטאום בזלצבורג, בטריניטי קולג' בלונדון, ובאקדמיה האמריקאית לניצוח באספן. לאחר הופעת הבכורה המוצלחת שלו עם תזמורת מרינסקי הוא ניצח כמנצח אורח על הפילהרמונית הצ'כית, הפילהרמונית של לונדון, הפילהרמונית הלאומית של ורשה, תזמורת הרדיו של פרנקפורט, התזמורת הפילהרמונית החדשה של יפן ותזמורות נוספות, ובפסטיבל המוצרטאום, פסטיבל המוזיקה באספן ופסטיבל הלילות הלבנים בסנט פטרבורג. סמית הוא מבצע מוערך של מוזיקה חדשה: הוא ניצח על הבכורות של הקונצ'רטו לחליל של פזיל סאי, הקונצ'רטו לכינור של ג'ון אדמס, המוזיקה לסרט " מאת ג'ון וויליאמס 3 "מלחמת הכוכבים: פרק והמהדורה הביקורתית החדשה של "מולדתי" מאת סמטנה. דניאל סמית' פעיל מאוד כמנצח אופרה, ומתמחה ברפרטואר בל קנטו ואופרה איטלקית. לאחר שיתוף הפעולה המוערך שלו עם הבמאי פרנקו זפירלי הוא ניצח בפסטיבל האופרה רוסיני, בתיאטרון מרינסקי ובאופרה אוסטרליה. הוא עבד על הפקות חדשות בתיאטרון האופרה של רומא, תיאטרון סן קרלו, האופרה הנורווגית הלאומית, מאג'ו מוזיקלי פיורנטינו והאופרה היוונית הלאומית. סמית', יליד אוסטרליה החי באיטליה, הוא שגריר של התרבות האוסטרלית. הוא מקדם מוזיקה אוסטרלית ומופיע עם אמן הדיג'רידו וויליאם ברטון. הוא מעורב בפרויקטים חינוכיים בהם הוא מקדם מוזיקה עבור קהל צעיר. הוא יצר את קרן הצדקה "מתנת המוזיקה של דניאל סמית'". לפי השקפת עולמו, לכל אדם יש זכות למוזיקה, לכן הוא תורם כרטיסים לקונצרטים עבור אנשים עם קשיים כלכליים או מוגבלויות פיזיות.

ואדים גלוזמן כנר ואדים גלוזמן, המוכר ברחבי העולם כאחד הסולנים המובילים בימינו, מפיח רוח חדשה ותשוקה בעידן הזהב של מסורת הנגינה בכינור. הרפרטואר הנרחב שלו כולל מוזיקה חדשה, וחובבי מוזיקה מכל רחבי העולם מקשיבים לנגינתו דרך שידורים חיים והקלטות זוכות . הכנר הישראלי מנגן כסולן BIS פרסים בלייבל עם התזמורות והמנצחים המובילים בעולם, בהם טוגאן סוחייב עם הפילהרמונית של ברלין, הסימפונית של בוסטון ותזמורת פריז, נמה ירווי עם הסימפונית של שיקגו ותזמורת שווייץ המערבית, ריקרדו שאיי עם תזמורת הקונצרטחבאו המלכותית, תזמורת הגוונדהאוס והסימפונית של גטבורג, ועם תזמורת קליבלנד בניצוחם של האנו לינטו ומיכאיל יורובסקי. הוא מופיע בפסטיבלי המוזיקה של רוויניה, טנגלווד, גרנט פארק וקולמר כמו גם בפסטיבל המוזיקה הקאמרית נורת' שור, אותו ייסד . בעונת הנוכחית הוא מופיע, 2011 בשנת בין היתר, עם התזמורת הסימפונית במברג, בניצוח BBC־ התזמורת הסימפונית של ה סאקארי אוראמו, תזמורת פילהרמוניה בניצוח סאנטו־מתיאס רובלי והתזמורת הסימפונית לוצרן בניצוח מיכאל זנדרלינג. בנוסף על כך הוא משתתף בפרויקטים עם הבלט של המבורג וברסיטלים עם יבגני סינאיסקי. ואדים גלוזמן ממשיך להוביל את התזמורת הקאמרית פרומוזיקה בקולומבוס, אוהיו, בה הוא משמש כשותף אמנותי ואמן אורח ראשי. גלוזמן ביצע יצירות בכורה רבות, בין היתר מאת סופיה גובאידולינה, מוריץ אגרט, גייה קנצ'לי, אלנה פירסובה, פטריס ואסקס, מייקל דוהרטי ולרה אאורבך. הדיסקוגרפיה העשירה , בחירת העורכים דיאפזון ד'אורשלו זכתה בפרסי של מגזין שוק דה מוזיקהשל גרמופון, פרס , דה סטראד ותקליטור החודש של קלאסיקה . הוא FM וקלאסיק BBC־ מגזין המוזיקה של ה אמן הבית בקונסרבטוריון פיבאדי, שם הוא מלמד קבוצה נבחרת של כנרים צעירים. גלוזמן מנגן בכינור סטרדיווריוס אקס לאופולד אוייר , המוענק לו בהשאלה ארוכת טווח 1690 משנת דרך אגודת סטרדיוורי שיקגו.

אנסמבל מולטיפיאנו מולטיפיאנו הוא אנסמבל פסנתרנים מודולרי המוקדש לביצוע הספרות העשירה להרכבי מקלדת, החל מפסנתר אחד בארבע ידיים ועד לפסנתרים רבים בצירופי מבצעים שונים. תחת בית 2011־ פרויקט מולטיפיאנו הושק ב הספר למוזיקה בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב. בהרכב חברים כמה מהפסנתרנים הצעירים המובילים של ישראל יחד עם מוֹרָם תומר לב, מהמוזיקאים המובילים בארץ. האנסמבל זכה לתשומת לב בינלאומית מייד בתחילת דרכו. הוא הופיע בארבע יבשות, מאולם הקונצרטים בבייג'ינג ותיאטרו קולון בבואנוס איירס עד לאולם מרקין בניו יורק ואולמות נחשבים אחרים בלונדון, ברלין, פרנקפורט, תל אביב, ריגה וטאלין, בשיתוף פעולה עם תזמורות ראשונות במעלה כמו התזמורת הפילהרמונית המלכותית, תזמורת הרדיו הסימפונית ברלין, התזמורת הקאמרית האנגלית, הפילהרמונית הישראלית תחת ניצוחם של זובין מהטה ואחרים והמוצרטאום ארגנטינו. האנסמבל הופיע בפסטיבלי המוזיקה של טייפה, שיאמן, אוטווה, הים הבלטי, חוואליין, תל אביב וירושלים, כמו גם 2015־ ברשתות טלוויזיה ורדיו ברחבי העולם. ב האנסמבל זכה בפרס "ההרכב הקאמרי הישראלי הטוב ביותר" מטעם משרד התרבות הישראלי. האנסמבל הוציא את הקלטתו 2021 באפריל המסחרית הראשונה: "מוצרט: הקונצ'רטי למספר פסנתרים". האלבום, שיצא תחת חברת התקליטים היפריון והוקלט יחד עם התזמורת הקאמרית האנגלית, כולל את ההשלמה הקונצרטנטית הראשונה ללרגטו ואלגרו ב־מי .)1781( במול מז'ור לשני פסנתרים ולתזמורת 2022 האלבום השני של האנסמבל יצא בנובמבר בחברת נקסוס, עם התזמורת הפילהרמונית המלכותית, ובו שלוש בכורת עולמיות ליצירות שוסטקוביץ', מרטן ולבנון, לצד הקונצ'רטו של האנסמבל 2022 פולנק לשני פסנתרים. בשנת שיתף פעולה עם תזמורת הרדיו הסימפונית ברלין, בהקלטת יצירות מאת מנדלסון, שוברט־ ליסט ומושלס.

תומר לב פסנתרן פרופ' תומר לב נהנה מקריירה מגוונת כסולן, מוזיקאי קאמרי ופדגוג. כפסנתרן קונצרטים, הוא שיתף פעולה עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית המלכותית של לונדון, התזמורת הקאמרית האנגלית, תזמורת רדיו ברלין, הפילהרמונית הישראלית, התזמורות הסימפוניות של המבורג, סאו פאולו, בואנוס איירס, פסטיבל טנגלווד, פסטיבל ורנה, קולורדו, קוויבק, קייב ואחרים, וכן ניגן עם כל התזמורות הישראליות הגדולות. כנגן מוזיקה קאמרית ורסיטלים, לב הופיע במרכז לינקולן בניו יורק, באולם הפילהרמוני בברלין, תיאטרו קולון בבואנוס איירס, אולם הקונצרטים בבייג'ין, התיאטרון העירוני של שנחאי, המוזיקהלה של המבורג, הרודולפינום בפראג, סאלה סאו פאולו, אולם גלן גולד בטורונטו, וכן בכל אולמות הקונצרטים בישראל. במסגרת פעילותו הענפה בתחום המוזיקה הקאמרית היה חבר בשלישיית ייסד את 2011 הפסנתר הישראלית, ובשנת אנסמבל "מולטיפיאנו" בשיתוף עם תלמידיו מהעבר וההווה. תומר לב הוא ממייסדי בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת בשיתוף עם 2004־ תל אביב, אשר הוקם ב הפילהרמונית הישראלית, המנצח זובין מהטה ואיש העסקים יוסף בוכמן. בית הספר מכשיר מוזיקאים צעירים מובילים ומטפח את דור העתיד של הפילהרמונית הישראלית.

ברניקה גליקסמן פסנתרנית ברניקה גליקסמן היא מהפסנתרניות הצעירות המובילות בישראל כיום. המאסטרו זובין מהטה שיבח אותה כ"אחת ההבטחות הגדולות בקרב הדור הצעיר של הפסנתרנים כיום", והעיתונות תיארה אותה כ"מבצעת מהפנטת". גליקסמן נולדה בברית המועצות ועברה לישראל בגיל . היא הופיעה כסולנית עם הפילהרמונית 7 הישראלית, הפילהרמונית של בוקרשט, התזמורת הסימפונית הלאומית של בולגריה, התזמורת הסימפונית ירושלים, התזמורת הסימפונית של בית הספר למוזיקה ע"ש בוכמן־ נקראה 2010 מהטה ותזמורת אחרות. בשנת בהתראה קצרה להחליף את הפסנתרנית יוג'ה וואנג כסולנית עם הפילהרמונית הישראלית, מאת 2 ' עמה ביצעה את הקונצ'רטו מס פרוקופייב וזכתה לשבחי המבקרים והקהל. גליקסמן זכתה בפרסים בתחרות הבינלאומית ), תחרות 2011( לפסנתר ע"ש ארתור רובינשטיין ,)2008( הפסנתר הבינלאומית ואן קליבורן )2008( תחרות קול המוזיקה לאמן הצעיר ותחרות הפסנתר הבינלאומית איזידור באז'יק ). ברניקה גליקסמן סיימה לימודי 2005( בסרביה תואר ראשון ושני בהצטיינות תחת הדרכתו של פרופ' תומר לב בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן־ מהטה באוניבריסטת תל אביב, שם היא חברת סגל כיום.

נמרוד הפטל־מאירי פסנתרן והחל 1994־ נמרוד הפטל־מאירי נולד בישראל ב . הוא בוגר הקונסרבטוריון 5 לנגן בפסנתר בגיל הישראלי למוזיקה ובית הספר לאמנויות תלמה ילין שם סיים את לימודיו בהצטיינות, וחבר בתכנית למוזיקאים צעירים במרכז למוזיקה ירושלים שנוסד על ידי אייזק שטרן ז״ל. מאירי־ הפטל זכה במלגות מקרן התרבות אמריקה־ ישראל. הוא זכה במספר תחרויות חשובות בארץ כגון תחרות תורג׳מן, תחרות קול המוזיקה לאמן הצעיר ותחרות הקונסרבטוריון הישראלי. הוא השתתף בכיתות אומן עם בוריס ברמן, אנדז'ה ישינסקי וגיאורג סאווה ובכיתות האומן הבינלאומיות לפסנתר בתל־חי. הוא הופיע בשידורים של הרדיו הישראלי ובכמה מהאולמות המרכזיים בארץ, כגון מוזיאון תל אביב לאמנות, המרכז למוזיקה ירושלים ומרכז המוזיקה תל אביב־יפו. נמרוד למד תחת הדרכתו של פרופ׳ תומר לב בביה"ס למוזיקה ע"ש בוכמן־מהטה נבחר לבצע 2015 באוניבריסטת תל אביב. בשנת מאת 242 ׳ את הקונצ׳רטו לשלושה פסנתרים, ק מוצרט לצד הפסנתרן הנודע עמנואל אקס ועם התזמורת הסימפונית ירושלים. הקונצרט בניצוחו של פרדריק שאזלן שודר ברחבי הארץ.

ליאור ליפשיץ פסנתרן , החל את לימודי הפסנתר 19 ליאור ליפשיץ, בן בהדרכתו של ד"ר דרור זמל בקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה, תל אביב, וכעת לומד בכיתתו של פרופ' תומר לב בבית הספר למוזיקה על שם בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל-אביב. קריירת , כשניגן 10 הסולו שלו החלה כבר כשהיה בן כסולן עם התזמורת הסימפונית ירושלים, ומאז הופיע עם תזמורות רבות, בהן הפילהרמונית הישראלית, הקאמרטה הישראלית ירושלים והתזמורת הסימפונית הישראלית ראשון לציון. ליאור זכה בפרס הראשון בתחרות כאן קול , בפרסים 2020 המוזיקה לאמן הצעיר לשנת הראשונים בתחרות "פסנתר לתמיד" באשדוד , ובפרס הראשון 2021־ ו 2018 ,2015 בשנים . הוא הופיע 2022 בתחרות "קלרמונט" בשנת על בימות הקונצרטים החשובות ביותר בישראל, בין השאר בהיכל התרבות על שם צ'רלס ברונפמן, בבית האופרה בתל אביב ובאולם הנרי קראון בתיאטרון ירושלים. כמו כן הוא הופיע בקונצרטים מחוץ לישראל עם הפילהרמונית הישראלית, כמו גם בגרמניה, בשוודיה ובצרפת. הוא מודרך באופן קבוע על ידי מאסטרו מארי פרחיה בתוכנית לפסנתרנים צעירים מצטייני של המרכז למוזיקה ירושלים.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5