Digital Program - Znaider

2023-2024 להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: 8 7 ־ העונה ה 2024 * קלאסית קלה * מרץ 4 * קלאסית קלה * חיפה: 4 * גאלה / 6 תל אביב:

פאלאס תל-אביב, בית הדיור המוגן האיכותי בישראל, מזמין אתכם ליהנות מהחיים הטובים לאורך כל השנה. הצטרפו לקהילה האקסקלוסיבית של דיירנו, ותיהנו מחיי תרבות, הופעות והצגות, ארוחות שף בכל יום, חיי חברה עשירים ופעילים, רפואה פרטית, דקות מכאן... 5 והכל במרחק בואו ליהנות מאיכות חיים בסטנדרט הגבוה בישראל, ובמיקום הטוב ביותר בתל אביב. פאלאס תל-אביב קונצרט של איכות חיים פאלאס. הבחירה של החיים הטובים. * 3666 : נשמח להכיר אתכם! לתיאום פגישה פריסה ארצית: רעננה מודיעין להבים תל-אביב ראשון לציון

הפילהרמונית הישראלית בידי ברוניסלב הוברמן 1936 , נוסדה בתרצ"ז להב שנימנהל מוזיקלי: זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן אולם הקוצרטים ע"ש לואי תל-אביב, ירושלים וחיפה: 1 מחלקת המנויים, רח' הוברמן *3766 / 03-6211777 :' טל 1533-5253695 : פקס 6123401 , ת״א 23500 ' ת' דכתובת למכתבים: www.ipo.co.il אתר האינטרנט של התזמורת: 055-7000232 מסרונים: | info@ipo.co.il דוא"ל: הפילהרמונית הישראלית נתמכת בידי משרד התרבות והספורט, מינהל התרבות, המחלקה למוזיקה, קרן הפילהרמונית הישראלית, קרן התרבות קנדה-ישראל, ידידי התזמורת בבריטניה, באוסטרליה, בארגנטינה, בברזיל ובצרפת, וכן היא נתמכת ומיוצגת בארה"ב בידי אגודת ידידי התזמורת בארה"ב הפסנתרים מבית סטיינוויי שבהם מנגנים הסולנים הם תרומתם של מר יוסף בוכמן, פרנקפורט ושל גב' קרול שוסלר, ניו יורק ניקולאי שפס־זניידר מנצח וכנר 4 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 21:00 | כ' באדר ב' תשפ"ד | 30.3.24 | מוצ"ש | קלאסית קלה חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | כ"א באדר ב' תשפ"ד | 31.3.24 | ' יום א | קלאסית קלה 6 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | י"ח באדר ב' תשפ"ד | 28.3.24 | ' יום ה | גאלה

)1791-1756 ( וולפגנג אמדאוס מוצרט החזיק מוצרט במשרת 1770 החל משנת הכנר הראשי בתזמורת של חצר הארכיבישוף בזלצבורג. בתקופה זו הלחין את חמשת הקונצ'רטי לכינור מפרי עטו שהושלמו כולם, . אלה הקונצ'רטי היחידים 1775 ככל הנראה, בשנת שכתב מוצרט לכינור, וניתן לזהות בהם מעין שלב מעבר הן בהתפתחות הקונצ'רטו והן בכתיבתו של מוצרט. הקונצ'רטו השני ב־רה מז'ור נכתב בקיץ של אותה שנה, ולא ידוע מי ביצע אותו לראשונה. כנראה היה זה המלחין עצמו ששלט היטב בנגינה בכינור, ויתכן שהלחין את הקונצ'רטי עבור עצמו כסולן. באותה עת הסולן גם ניצח על התזמורת, מסורת שנשמרת עד היום בחלק מביצועי הקונצ'רטי הקלאסיים. כך גם בקונצרט הערב. קונצ'רטו זה שומר על המבנה התלת־פרקי הסטנדרטי (מהיר־איטי־מהיר). הפרק הראשון כתוב בסגנון הגלנטי, סגנון שקדם מעט לקלאסיקה והציג פשטות ובהירות יחסית, בשונה מהמורכבות של הבארוק המאוחר. פשטות זו באה לידי ביטוי, לדוגמה, בחלוקה הסימטרית למשפטים מוזיקליים ברורים, ובהעדפת קומפוזיציה של מלודיות שירתיות עם ליווי, על פני מרקם רב־קולי. במקביל לאופי הגלנטי, מאפיינים שונים מצביעים על קירבה לקונצ'רטו האיטלקי של ויוולדי ואחרים, למשל, שינויי הדינמיקה הקיצוניים יחסית, שפע החומר התמטי והתחלופה המהירה בין הסולן והתזמורת. דמוי האריה ב־סול מז'ור, אנדנטההפרק השני, ה כתוב בצורת הסונטה. הוא קרוב באופיו לקונצ'רטי המאוחרים יותר של מוצרט, ויש בו מלודיות כרומטיות וקפיצות רבות הבעה. הפרק השלישי והוירטואוזי ביותר מבין פרקי עליז ונמרץ. בשונה רונדוהקונצ'רטו הוא מהפרקים שקדמו לו בהם הוצג הנושא הראשי על ידי התזמורת, כאן פותח הסולן בהצגת הנושא המרכזי - מעין מינואט שאחריו נשמעים נושאים נוספים בעלי אופי ריקודי. נושא זה חוזר מספר פעמים לאורך הפרק, וחותם בחגיגיות את היצירה כולה. נוגה שלוש דקות 20־ כ ב־רה מז'ור לכינור ולתזמורת, 2 ' קונצ'רטו מס 211 . ק אלגרו מודרטו אנדנטה רונדו: אלגרו

חוויות בדרכים: מוסיקה, אמנות וטיולים בניהולה של רוני צפריר ronizafrir@barak.net.il | 052-8635310 לפרטים, רוני צפריר www.caminos.co.il עקב הצורך ברכישת כרטיסים לפסטיבלים, למעוניינים אנו ממליצים לפנות בהקדם. שולמית גורצקי–פדרמן ורוני צפריר :בהדרכת 24-29.5.2024 פריז שכרון חושים בעיר האורות פריז, אמנות ומוסיקה אמנות במיטבה במוזיאוני פריס, ג'ון אליוט גרדינר , ג'ורדי סאבל, האופרה דון קישוט והבלט ג'יזל. ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 5-11.7.2024 איטליה אופרות בפסטיבל הקיץ של ורונה, אופרה ובלט בתיאטרון לה סקאלה במילאנו ביצועים מרהיבים של האופרות הספר מסביליה ואאידה בוורונה, האופרה "טורנדוט" והבלט "סיפורה של מנון״ במילאנו. אמנות וטיולים. רוני צפרירהדרכה והדרכת המוסיקה: 4-11.4.2024 באד צורצך שוויץ – בשוויץ Bad Zurzach מוסיקה, אמנות, טיולים ונופש באתר הספא באד צורצך מופע הבכורה של האופרה כרמן, הבלט הצ'לנית, קונצרטים בציריך ובבאזל , אמנות וטיולים. יוליק גורביץ וד"ר אסנת גולדפרב ארזואן בהדרכת: 7-13.5.2024 אמסטרדם שבעה ימים של אמנות, מוסיקה ופריחת הצבעונים נחווה את אוצרות האמנות של המאסטרים הגדולים של הולנד, האופרה "איל טריטיקו", הפילהרמונית של הולנד ורסיטל בנגינת הפסנתרנית הנודעת הלן גרימו. רוני ינובסקיבהדרכת 15-21.8.2024 פסטיבל לוצרן ניצוצות מוסיקליים בפסטיבל המוסיקה היוקרתי בלוצרן וטיולים בנופי שוויץ הירוקים קונצרטים עם מיטב המבצעים והתזמורות הגדולות בתכנית מוסיקלית מרתקת: תזמורת פסטיבל לוצרן, ריקרדו שאיי, הפסנתרן מאו פוג'יטה ועוד. מרב ברקבהדרכת 26.7-1.8.2024 מינכן וזלצבורג חגיגה של אופרות בפסטיבלים הגדולים במינכן ובזלצבורג האופרה טוסקה עם הטנור הנודע יונס קאופמן, האופרה העטלף, התזמורת הפילהרמונית של וינה, הפסנתרן איגור לויט. סיורים במינכן ובזלצבורג אמנות וטיולים. ליזה ברעם-בן משהבהדרכת 29.8-5.9.2024 גיאורגיה ביקור בטיבליסי וקונצרטים בפסטיבל המוסיקה הייחודי בציננדלי תכנית עשירה עם מיטב האמנים: הרקויאם של ורדי בביצוע מרשים בנגינת התזמורת הקווקזית הצעירה, ב, ג'יאנדראה נוזדה ועוד.  בין המבצעים ג'ושוע בל, סטיבן איסרליס, מיכאל פלט ד"ר אסנת גולדפרב-ארזואןבהדרכת 20-26.8.2024 פסטיבל זלצבורג חגיגה מוסיקלית בפסטיבל היוקרתי בעירו של מוצרט חגיגה מוסיקלית עם התזמורות והסולנים הגדולים: תזמורת אוסלו, ליזה בתישווילי, תזמורת פיטסבורג, מנפרד הונק, יפים ברונפמן, הפילהרמונית של וינה, גוסטאבו דודמל ועוד. אמנות, סיורים בעיר וטיולים. אלעד שמואלי ורוני צפרירבהדרכת 21.8-28.08.2024 איסלנד איסלנד, נופים נש בים, אמנות ומוסיקה ארץ של קרח, אש ויום התרבות והמוסיקה ברייקיאוויק, טיולים בנופי איסלנד המרשימים, רכסי הרים, נקיקים וחולות בסימפוניה של צבעים, אמנות ויום שכולו מוסיקה ברייקיאוויק. טיול מלא! טיול מובטח! מקומות אחרונים! מקומות אחרונים! חדש ומיוחד!

)1962-1875 ( פריץ קרייזלר ויוולדי היה לקונצ'רטו מה שהיידן היה לסימפוניה ומה ששוברט היה לשיר האמנותי. הם לא המציאו ז'אנר חדש מאפס, אלא הצטיינו בסוגה קיימת עד שהיא עברה משולי הבמה ללב העשייה האמנותית. הקונצ'רטו לאחר ויוולדי כבר לא היה סוגה שאפשר להתעלם ממנה, וכמעט כל המלחינים הגדולים שבאו אחרי ויוולדי, מבאך עד ליגטי, מהנדל ועד מסיאן, ניסו את כוחם בה. "הכומר האדום", כפי שכונה בשעתו, כתב מאות קונצ'רטי. הפופולריות שלהם ידעה מהמורות רבות, התעלמו או זלזלו בהם במשך שנים, אבל כיום הם שוב זוכים להערכת המוזיקולוגים ולאהבת הקהל. קשה לחשוב על יצירה פופולרית יותר מ"ארבע העונות"! אחד הכנרים שבוודאי ניגן קונצ'רטי מאת ויוולדי היה הווירטואוז האוסטרי־אמריקאי פריץ קרייזלר. הוא נחשב לאחד מגדולי הכנרים בזמנו, וגם הלחין ועיבד לא מעט יצירות לכלי. את הקונצ'רטו ב־דו , אם כי ייתכן שהוא 1927 מז'ור הוא פרסם בשנת הולחן כמה שנים לפני כן. זו הייתה תקופה בה פרחה הניאו־קלאסיקה, זרם שהתעורר אחרי זוועות מלחמת העולם הראשונה וביקש לחזור למודלים של העבר, בייחוד לקלאסיקה הווינאית ולבארוק. אולם בעוד המוזיקה הניאו־קלאסית של סטרווינסקי, הינדמית ושנברג משלבת בין לשפה המוזיקלית של 18־ המודלים של המאה ה , קרייזלר ביקש להיות הרבה יותר 20־ המאה ה הוא טען בתוקף 1935 נאמן לעבר. למעשה, עד שויוולדי הוא זה שכתב את הקונצ'רטו, כפי שטען שמלחיני עבר אחרים כתבו יצירות שהוא הלחין .20־ עוד בשנים הראשונות של המאה ה הקונצ'רטו מחקה את סיגנון ויוולדי דרך כמה מאפיינים עיקריים. ראשית, המימדים שלו: הן משך הזמן והן התזמור של הקונצ'רטו תואמים את אלה של יצירות ויוולדי. לא מדובר בקונצ'רטו דקות בליווי תזמורת 40־ רומנטי בן למעלה מ דקות 12 סימפונית מלאה, אלא ביצירה בת בליווי כלי קשת ועוגב בלבד. נוסף על כך, צורת הקונצ'רטו תואמת את הצורה שויוולדי קבע כסטנדרט: שלושה פרקים: מהיר־איטי־ אלגרו אנרג'יקו מא נון מהיר. הפרק הראשון, , הצורה הנפוצה ריטורנלו, כתוב בצורת ה טרופו בפרקי הקונצ'רטי של ויוולדי. הצורה מתאפיינת תזמורתיים המופיעים טוטיבתחלופה בין קטעי כפזמון חוזר לבין קטעי סולו וירטואוזיים. גם המחוות המלודיות מתאימות לסגנון ויוולדי, למשל מקצבים אופייניים לו (כמו שמינית שאחריה שני חלקי שש־עשרה) או סקוונצות (חוליות מלודיות החוזרות על עצמן כמה פעמים ברציפות, כל פעם בגובה אחר). אולם המאזינים חדי האוזן לא יתקשו לזהות שלא מדובר ביצירה "אותנטית" של ויוולדי, אלא ביצירה "בסגנון" ויוולדי. אף על פי שקרייזלר נשמר שלא לכתוב בשפה ההרמונית של סוף , ובוודאי שלא בא־טונליות של המאה 19־ המאה ה , יש כמה מהלכים הרמוניים שבוודאי היו 20־ ה גורמים לוויוולדי להרים גבה. נוסף על כך נפקד ההכרחי בקונצ'רטי קונטינואומהיצירה תפקיד ה בארוקיים. הפרק הרחוק ביותר מסגנון ויוולדי רונדו מדובר ב אלגרו מולטו.הוא הפרק השלישי, בו רבות מהאפיזודות נשמעות כלקוחות היישר שקרייזלר ניגן כסולן, חלקן בראוורהמיצירות ה אפילו בעלות גוון הונגרי עממי. הפרק מסתיים עם (רחב וגדול), לרגמנטה א גרנדיוזוהוראת הביצוע באופי פומפוזי שאמנם רחוק מאוד מוויוולדי, אבל מזמין מחיאות כפיים סוערות. עודד שני-דור דקות 12־ כ קונצ'רטו ב־דו מז'ור לכינור ולתזמורת, "בסגנון ויוולדי" אלגרו אנרג'יקו מא נון טרופו אנדנטה דולורוזו אלגרו מולטו

- 194 ׳ - מכירה פומבית מס 19:00 בשעה | 14.4.2024 יום ראשון אוסף גבי ועמי בראון | כולל עבודות מ: אוסף האמנות של המשורר נתן זך 5.4 - 14.4.2024 : מועדי תצוגת העבודות בבית המכירות אמנות ישראלית ובינלאומית art@tiroche.co.il : אימייל | 09-9509893/4 : טל | (כיכר דה שליט), הרצליה פיתוח 35 תירוש - חבצלת השרון www.tiroche.co.il ניתן לראות את כל היצירות שבמכירה ולהשתתף און-ליין באתר האינטרנט של תירוש חתונה יהודית, שמן על בד, יוסל ברגנר, ס"מ, חתום. 80x100 ,1928 , שער הפרחים, ירושליםלודוויג בלום, ס"מ, חתום ומתוארך. 60x82 , שמן על בד ילד עם פרחים רוכב על חמור,ראובן רובין, ס"מ, חתום. 158x97 , שמן על בד סירות בנמל יפו, שמן על בד,נחום גוטמן, ס"מ, חתום. 50x65 שלוש נשים במלטה, מרסל ינקו, ס"מ, חתום. 70x50 , שמן על קרטון נערהיגאל תומרקין, ס"מ. 56 : ברונזה וברזל, גובה , אקריליק על בד, 1991-2001 , ללא כותרתלאה ניקל, ס"מ, חתום ומתוארך. 135x135 , שמן על בד, 2010 , נערהגדעון רובין, ס”מ, חתום ומתוארך מאחור. 61X55

)1962-1875 ( פריץ קרייזלר פריץ קרייזלר, שנולד בוינה, היה אחד הכנרים החשובים ורבי ההשפעה ביותר במאה העשרים. לא זו בלבד שכישרונו יוצא הדופן, מומחיותו וסיגנון הנגינה האישי שלו עיצבו והגדירו את מהלך חייו והקריירה שלו, הם גם יצרו מורשת בעבור כנרים באשר הם. כילד פלא למד קרייזלר מוזיקה בקונסרבטוריון של וינה ובקונסרבטוריון של פריז, בין היתר אצל ברוקנר ומסנה. בעקבות ) עם 1888-89( סיור קונצרטים מוצלח בארה"ב הפסנתרן מוריץ רוזנטל הוא שב לווינה וניסה לקבל משרת כנר בתזמורת הפילהרמונית של וינה. משלא התקבל לשורות התזמורת החליט לנטוש את העיסוק במוזיקה ופנה ללימודי רפואה. מקץ שנים אחדות שב לנגן בכינור והיה לאחד הכנרים המפורסמים בכל הזמנים. תחילה ניגן בתזמורות בווינה ובברלין, אך הופעתו כסולן זיכתה אותו בתהילה הנכספת 1902־ בלונדון ב והיתה קרש הקפיצה לקריירה שלו. המלחין סר אדוארד אלגר התרשם עמוקות מנגינתו והלחין בשבילו את הקונצ'רטו לכינור. קרייזלר היה הסולן בביצוע הבכורה של הקונצ'רטו בלונדון , תחת שרביטו של המלחין. במשך 1910־ ב כמחצית המאה היה לוח ההופעות והסיורים של קרייזלר עמוס ביותר ונגינתו נשמעה לא רק בקונצרטים וברסיטלים אלא גם הונצחה על גבי .)1946־ ו 1904 תקליטים (שהוקלטו בין השנים שמו של קרייזלר הלך לפניו גם כמלחין. הוא התפרסם בעיקר בזכות הנעימות שהלחין בסיגנון , אולם שמחת האהבה ו יסורי אהבהוינאי, כגון חיבר גם רביעייה לכלי קשת, שתי אופרטות וקטעים רבים בסיגנונם של מלחינים אחרים, בהם ויוולדי וטרטיני, שאותם הציג תחילה כיצירות מקוריות שזה אך התגלו מפרי עטם של אותם מלחינים. כמו כן עיבד יצירות שונות לכינור ולפסנתר וחיבר קדנצות לקונצ'רטי לכינור מאת .)3-5 ' ) ומוצרט (מס 1 ' בטהובן, ברהמס, פגניני (מס פירסם קרייזלר קובץ של נעימות מוינה 1905־ ב רוזמרין ו יסורי אהבה, שמחת האהבההישנה: . במקור טען שהן הולחנו בידי יוזף לאנר היפה ), שרבים ראו בו את אביו מולידו 1843-1801( של הוולס הווינאי כפי שהוא מוכר כיום, אולם חזר בו מטענתו כאשר מבקר ברלינאי חשף את התרמית. חשיפה זו אילצה אותו להוציא לאור בשמו. קרייזלר עצמו נהג 1910־ את הקובץ ב לעיתים תכופות כהדרנים יסורי אהבהלנגן את בקונצרטים שלו. אורלי טל דקות 4־ כ ייסורי אהבה

ipo.co.il * 3766 חברה לתועלת הציבור ב טה ו ב ן וויצ'ך קילאר: אוראווה אריה לבנון: ארץ ארבע השפות לשני פסנתרים בשמונה ידיים ותזמורת מנדלסון / מושלס: פנטזיה עם וריאציות על נושא מאת ובר, לשני פסנתרים ולתזמורת דבוז׳ק: הפתיחה ״קרנבל״ בטהובן: קונצ׳רטו לכינור קונצ׳רטו לכינור ת״א וירושלים 7-3 באפריל פסנתרניםתומר לב, ברניקה גליקסמן, נמרוד הפטל-מאירי, ליאור ליפשיץ מולטיפיאנו ואדים גלוזמן דניאל סמית׳ מנצח כנר אנסמבל

)1948-1882 ( מנואל מריה פונסה נסע להופיע לראשונה 22־ יאשה חפץ בן ה 1923־ ב במקסיקו סיטי. ביום הקונצרט, עת ישב בבית קפה בעיר, הוא שמע מוזיקאי מקומי שר שיר מקסיקני שמייד שבה את ליבו. הוא אהב את השיר עד כדי כך שמיהר לעבד אותו לכינור ולפסנתר, עיבוד אותו ביצע עוד באותו ערב. השיר, שנקרא בספרדית "אסטרליטה" - כוכב קטן, הפך לאחד ההדרנים האהובים עליו ואף נוגן בסרט הקולנוע המוזיקלי "תנו להם מוזיקה" בו כיכב. את השיר כתב והלחין מנואל מריה פונסה, מהבולטים במלחיני מקסיקו במחצית הראשונה . בחייו הוא הספיק ללמוד 20־ של המאה ה בבולוניה, בברלין ובפריז, ללמד בקונסרבטוריון של מקסיקו סיטי, לשהות בגלות בקובה במשך שנתיים ובעיקר לכתוב עשרות יצירות בסגנונו הייחודי. בדומה למה שעשו וילה לובוס בברזיל, אהרן קופלנד בארצות הברית ובן חיים בישראל, פונסה חיבר בין המוזיקה הקונצרטית המערבית לבין השיר המקסיקני המסורתי והמוזיקה המקסיקנית העממית. לאחר מותו נאמר עליו שהמוזיקה שלו פנתה לכל שכבות האוכלוסייה. המלחין פול דיקא, שלימד אותו קומפוזיציה , כל כך התלהב מיצירותיו עד 20־ בשנות ה 10 מתוך 30 שבבחינת הסיום נתן לו ציון של נקודות אפשריות. פונסה הוציא לאור את "כוכב קטן" בשנת .1912־ , אם כי הוא נכתב לכל המאוחר ב 1914 לפי הגירסה המקובלת השיר הולחן בפרץ של השראה רומנטית לאחר שפונסה הביט באשתו. השיר כתוב כמונולוג של אישה מאוהבת שאינה בטוחה אם אהובה אוהב אותה בחזרה. האהבה היוקדת וחוסר הוודאות מכאיבות לה - היא מרגישה שבלי אהבתו היא איננה יכולה לחיות. על כן היא מבקש מהכוכב הקטן שהיא רואה בשמיים שיירד ויגלה לה האם אהובה אוהב אותה בחזרה. המוזיקה מתוקה, רומנטית, מלאה במרווחים גדולים הבעתיים ומנוגנת בדרך כלל בגמישות רתמית רבה. הערב ננגן את השיר בעיבוד של חפץ ובתזמור של ג'יי. איי. סי. רדפורד לכינור סולו ולכלי קשת. עודד שני-דור דקות 3־ כ כוכב קטן

באפריל 20- ו 16 חיפה ותל אביב באפריל 21- ו 17 תל אביב וחיפה באפריל 18 תל אביב הפתיחה ״המלך ליר״ברליוז קונצ׳רטו לכינורצ׳ייקובסקי סימפוניה ב-רה מינורפרנק הפילהרמונית בג׳ינס מנחהיונית טובי 3 ׳ קונצ׳רטו לכינור מסמוצרט סימפוניה ב-רה מינורפרנק (״גראן פרטיטה״) 10 ׳ סרנדה מסמוצרט 3 ׳ קונצ׳רטו לכינור מסמוצרט 29 ׳ סימפוניה מסמוצרט 1 2 3 חברה לתועלת הציבור ipo.co.il * 3766 צילום: Marco Borggreve Yuji Hori

)1904-1841 ( אנטונין דבוז'ק דבוז'ק נולד וגדל בכפר בבוהמיה (צ'כיה כיום), בסביבה שבה מוזיקה עממית היתה חלק טבעי מאורח החיים. כילד, שמע וראה נגנים, זמרים ורקדנים כפריים, ואף הצטרף אליהם. , בהיותו בן חמישים ואחת, מלחין 1892 בשנת מפורסם עטור בפרסים ובאותות־כבוד יוקרתיים, בא דבוז'ק לאמריקה לנהל את הקונסרבטוריון הלאומי בניו יורק. הוא שהה ב"עולם החדש" כשלוש שנים, עם הפוגה לחופשת קיץ בבוהמיה מולדתו. דבוז'ק, שלימד גם הלחנה, ניסה לעורר מלחינים אמריקאים, שרובם העריצו את המסורת והתרבות המוזיקלית של אירופה, לפנות ולחפש השראה במוזיקה העממית המגוונת של ארצם, בשירים ובמחולות של העמים הילידים, ), בקינות, ספיריצ'ואלסבשירי־הדת העממיים ( במזמורים ובשירי־העבודה. מוזיקאים חשובים באמריקה התייחסו לעצתו ברצינות ובתשומת לב ראויה. דבוז'ק עצמו כתב יצירות רבות בהשפעת המוזיקה העממית של ארצו, אולם נמנע משימוש בלחנים עממיים מקוריים. המוזיקה שכתב היתה כולה פרי דמיונו, אם כי בחלקה בסיגנון ובאופי מובהקים של מחולות ושירים עממיים. בעת שהותו באמריקה חש דבוז'ק מדי פעם כיסופים עזים הביתה. הוא יצא פעמים אחדות לחופשה בסְפִּילְוִויל שבמדינת אַיוֹוַה, למושבה של מהגרים צ'כים שחיו כמו במולדת הישנה. שם, בכנסייה המקומית הזעירה, שמע ספיריצ'ואלס ומזמורים אחרים וספג מהם השראה. התקופה האמריקאית בחייו הניבה יצירות־מופת אחדות: סימפוניה ("מן העולם החדש"), רביעייה ב־פה מז'ור 9 ' מס לכלי קשת ("האמריקאית"), חמישייה ב־מי במול מז'ור לכלי קשת, קונצ'רטו לצ'לו ושירים תנ"כיים. בסימפוניה, ברביעייה ובשירים מופיעים לחנים מקסימים ביופיים, המזכירים שירי־עם מאמריקה ומבוהמיה. אבל גם כאן הלחנים הם פרי דמיונו של המלחין. כתב בתקופה קצרה 9 ' את הסימפוניה מס .1893 במאי 24־ בפברואר וה 9־ יחסית, בין ה בדצמבר אותה 15־ נגינת הבכורה שלה היתה ב שנה, בחזרה פתוחה לקהל בקרנגי הוֹל, בניצוח אנטון זיידל, ולמחרת היתה הבכורה העולמית הרשמית בניצוחו של המלחין בקונצרט של התזמורת הפילהרמונית־סימפונית של ניו יורק. זוהי הסימפוניה האחרונה שדבוז'ק כתב, שופעת יופי, דמיון ועושר המצאה, ומעוצבת על פי מיטב המסורת של ברהמס, ידידו של דבוז'ק ודמות מופת עבורו. במלאכת מחשבת רבת־השראה שזר בה המלחין לחנים קולחים ומתרוננים, הנשמעים כנובעים זה מזה. במידה דקות 40־ כ 95 ' ב־מי מינור, אופ 9 ' סימפוניה מס ("מן העולם החדש") אדג'ו - אלגרו מולטו לרגו סקרצו: מולטו ויווצ'ה - פוקו סוסטנוטו אלגרו קון פואוקו

רבה זוהי, על כן, סימפוניה "מן העולם הישן". רבות נאמר ונכתב על סימפוניה מפורסמת זו, אולם דבוז'ק עצמו הסתייג מהניסיונות להסביר את יצירתו באורח מילולי וטען שיש לה משמעות מוזיקלית טהורה. רק לאחר שקרא ושמע שוב ושוב את ההשערות בדבר ציטוטים, כביכול, של לחנים עממיים מהמסורת של העמים הילידים והאמריקאים ממוצא אפריקאי, ואפילו משירי־ לכת של סוזה (שנכתבו, למעשה, מאוחר יותר), מג'אז ומבוגי־ווגי, נאות דבוז'ק להשמיע את דברו: "לאמיתו של דבר, לא השתמשתי כלל בנעימות עממיות. פשוט טוויתי נושאים ומוטיבים מקוריים, שגלומים בהם מאפיינים של המוזיקה האינדיאנית, ותוך הפיכת מוטיבים אלה לנושאים פיתחתי אותם עם כל הסממנים של מיקצבים, הרמוניה, קונטרפונקט וצבע תזמורתי מודרניים". לאלה שטענו כי ניתן להבחין בסימפוניה בציטוטים מפורשים משירי־עם מוּכּרים, השיב דבוז'ק שלא השתמש בלחנים כפי שהם וכי רק שאב מהם השראה. הדמיון נובע, לדבריו, מהעובדה שלחנים אחדים כתובים בסולם פֶּנְטָטוֹנִי (סולם בן חמישה צלילים, האופייני לסוגים רבים של מוזיקה אתנית מסורתית). הרעיון לכותרת נבע מגלויית דואר מודפסת "רשמים וזיכרונות מאושרים מן העולם החדש", שדבוז'ק שלח בגעגועים למשפחתו ולידידיו באירופה. , מופנם אדג'והסימפוניה נפתחת במבוא איטי, ומהורהר, המשלב נימת געגועים ורוח דרמטית, ומבשר את הצפוי במהלך היצירה. הנושא הראשי בוקע ועולה בנגינת הקרן ולאחר מעבר באופי של מחול צ'כי, ולאו דווקא אמריקאי, מופיע הנושא הראשי השני, מעודן ולירי בגוון עממי, בחלילים ובאבובים. על לחן זה נאמר שאופיו "אינדיאני", מאחר שהליווי בנוי מצליל אחד החוזר ונשנה; משום שהלחן מוֹדָלִי (כלומר: אינו כתוב בסולם מז'ורי ואף לא מינורי, אלא במוֹדוּס), כמקובל במוזיקה עממית עתיקת-יומין. בעקבותיו נשמעת נעימה נוספת, המזכירה קטע Swing low, sweet : מספיריצ'ואל אהוב ומוּכּר . חטיבת הפיתוח, ברוח צורת הסונטה chariot הקלאסית־רומנטית, שופעת מעוף והתלהבות, המאפיינים גם מחולות כפריים שונים, על פי מיטב המסורת האירופית הסלבית. חידושים הרמוניים מפתיעים וחילופים בין מז'ור למינור מעידים על גישה חופשית ונועזת. הפרק מסתיים בתנופה ובהתרוממות רוח סוחפת. הפרק השני הוא הארוך והנודע מבין פרקי הסימפוניה. לאחר מבוא בסיגנון של כורל, שמנגנים כלי הנשיפה ממתכת, נשמעת נעימה מקסימה, שופעת ערגה וזמרתיות, בנגינת הקרן האנגלית. נעימה זו זכתה לפופולריות רבה כ"שיר דת עממי" בשם "הולכים הביתה" ), המוּכּר למיליוני בני אדם Going Home( שלא שמעו מעודם על דבוז'ק. ברם, שיר זה אינו ספיריצ'ואל, כפי שמקובל לחשוב, אלא מבוסס על לחנו המקורי והבלעדי של דבוז'ק. מילותיו נכתבו בידי ויליאם אדמס פישר, תלמידו של המלחין, ביוזמתו האישית, אחרי שובו של דבוז'ק לבוהמיה. אווירת הלחן הראשי, הענוג והפיוטי, נמשכת ומזמינה נעימה חמה, מרגשת ושופעת הבעה, תחילה בכלי נשיפה מעץ ולאחר מכן בכלי קשת. בעקבותיה מופיע נושא חולמני ופסטורלי, אשר בסיומו המצאה ריתמית מפתיעה, אופיינית למוזיקה אירופית. עתה מגיע תורו של לחן רביעי, הדומה למחול הג'יג העתיק, והפרק מסתיים בנעימה הראשית, כאשר אל הקרן האנגלית מצטרף כינור, וכלי הנשיפה ממתכת חותמים בכורל מפתיחת הפרק. קיצבי בסיגנון מחול סקרצוהפרק השלישי הוא שכולו עליצות, חדווה וניצוצות של שובבות, ואופיו סלבי יותר מאשר אמריקאי. אחרי קטע הפתיחה מופיע נושא מקורי "פראי" בשינוי סולם, כרמז למוזיקת מחול קדמונית. היו שתארו אותו כ"רשמים מחגיגה אינדיאנית". את חטיבת הטריו של הפרק, ניתן לתאר כמחול אוסטרי כפרי מתרונן טריובסיגנון שוברט. חלק הביניים של ה בצהלות שמחה כפרית ובשירת ציפורים, שוב, במיטב המסורת של המחולות הסלביים. בפרק הסיום מטפס דבוז'ק לעוד פיסגה שממרומיה נשקפים נופים סלביים, ולאו דווקא אמריקאים, מרהיבים. בעקבות פתיחה נמרצת מריעות החצוצרות בעוצמה רבה את הנושא הראשי, המרקיע לשחקים וחוזר בתזמורת כולה. במהלך הפרק נשמעים קטעים העשויים להזכיר לחנים עם זיקה אמריקנית, מהם ברוח של ג'אז ושירה עממית. אולם עד מהרה מתמזגים בהם צלילים אירופים מובהקים. יש גם "ציטוט" משיר Three( " ילדים אנגלי, "שלושה עכברים עיוורים ), המקבל בסופו של דבר אופי של Blind Mice מחול סלבי. בפרק זה מוכיח דבוז'ק את מלוא כישרונו ותבונתו בחזרה מוצלחת ומפתיעה על נושאים משלושת הפרקים הקודמים (בפרק השני העלה את הנושא הראשי מהפרק הראשון

ובפרק השלישי נושאים משני הפרקים שקדמו לו). היו שראו בחזרות אלה מעין סימני חולשה, אולם אין ספק כי אצל דבוז'ק תורמות החזרות על נושאים קודמים להתפתחות הדרמטית ולאחידות בין הפרקים. דבוז'ק אף אינו נחפז להגיע לסוף הסימפוניה והוא מסיים אותה כביכול בעל כורחו, בשלבים אחדים, בזעקת געגועים מרטיטת לבבות ובתזכורת נוספת של נושאים מהפרקים האחרים. הסימפוניה נמוגה בצירופי צלילים שקטים, כסיומה של אגדה מוזיקלית רבת גוונים "מן העולם החדש", המבוססת בטבעיות, בהעזה ובדמיון על רעיונות ועקרונות ממסורת "העולם הישן", ובו בזמן, אם לצטט את דבוז'ק: "כל מי שיש לו אוזניים ואף בראשו חייב לשמוע ולהריח - אמריקה." ישראל דליות

הקונצרט הבא 5 ' קונצרט למנויים מס חיפה, אודיטוריום חיפה 20:00 | ח' בניסן תשפ"ד | 16.4.2024 | ' יום ג | קלאסית קלה עמנואל ויום מנצח פומיאקי מיורה כנר ("גראן פרטיטה") 10 ' מוצרט: סרנדה מס 3 ' מוצרט: קונצ'רטו לכינור מס 29 ' מוצרט: סימפוניה מס 7 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | ט' בניסן תשפ"ד | 17.4.2024 | ' יום ד | גאלה עמנואל ויום מנצח פומיאקי מיורה כנר ברליוז: הפתיחה "המלך ליר" צ'ייקובסקי: קונצ'רטו לכינור פרנק: סימפוניה ב־רה מינור 5 ' קונצרט למנויים מס תל אביב, היכל התרבות ע"ש צ'רלס ברונפמן, אולם הקונצרטים ע"ש לואי 20:00 | כ"ז באייר תשפ"ד | 4.6.2024 | ' יום ג | קלאסית קלה כריסטוף אשנבך מנצח רודולף בוכבינדר פסנתרן מוצרט: הפתיחה ל"דון ג'ובני" ב־רה מינור 20 ' מוצרט: קונצ'רטו לפסנתר מס 5 ' בטהובן: סימפוניה מס

ביה״ס למוזיקה ע״ש בוכמן־מהטה באוניברסיטת תל אביב הפילהרמונית הישראלית ואוניברסיטת תל אביב הקימו את ביה״ס האוניברסיטאי ע״ש יוסף בוכמן וזובין מהטה. בשותפות חסרת תקדים של שני גופים מובילים בתחומם, מכשיר בית הספר דור עתיד למוזיקאים בישראל ופועל לקידומם בארץ ובעולם. ביה״ס, שקם על בסיס האקדמיה למוזיקה הקיימת באוניברסיטה, כולל תוכנית מצוינות, מצטיינים במלגות לימוד 100־ שבה לומדים כ מלאות. נגני הפילהרמונית הראשיים מלמדים בביה״ס וזובין מהטה הוא נשיא הכבוד שלו. הקמת ביה״ס הגבוה למוזיקה התאפשרה בזכות תרמותו הנדיבה של מר יוסף בוכמן, ידיד ותיק של התזמורת הפילהרמונית הישראלית וסגן יו״ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב. התזמורת באינטרנט הנכם מוזמנים לבקר באתר האינטרנט www.ipo.co.il של התזמורת בכתובת ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם שלנו. הסידרה הקאמרית 17:00 | ימי שבת אולם צוקר, היכל התרבות ע״ש צ׳רלס ברונפמן, תל אביב . בקונצרט 2024 באפריל 20־ בסידרה הקאמרית יתקיים ב 6 ' קונצרט מס ינגנו חברי התזמורת החצוצרנים יגאל מלצר, זאכרי זילברשלג ויובל שפירא, נגן הקרן חגי שלום, נגני הטרומבון ניר ארז וטל בן רעי ונגן הטובה איתי אגמון. הם יבצעו יצירות מאת גבריאלי, מונטוורדי, ברוקנר, מהלר, גובאידולינה, יוסף טל ועוד. לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת המנויים של התזמורת *3766 טלפון

ניקולאי שפס־ זניידר מנצח וכנר ניקולאי שפס־זניידר מופיע בקביעות כמנצח אורח עם התזמורות המובילות בעולם, בהן הסימפונית של שיקגו, תזמורת קליבלנד, הסימפונית של מונטריאול, הסימפונית של במברג והפילהרמונית המלכותית של החל לכהן כמנהלה 2021 שטוקהולם. בספטמבר המוזיקלי של התזמורת הלאומית של ליון בצרפת. בעקבות הופעת הבכורה המוצלחת שלו בבית האופרה של דרזדן, בה ניצח על “חליל הקסם” מאת מוצרט, הוזמן מיד לנצח שם על . מאז 2019 “אביר הוורד” מאת ר’ שטראוס בסתיו שב וניצח שם על “אביר הוורד” והופיע לראשונה באופרה הדנית המלכותית בנצחו על הפקה חדשה של “חליל הקסם”. ניקולאי שפס־זניידר הוא גם כנר וירטואוז ששמו הולך לפניו כאחד הכנרים המובילים בעולם והוא מרבה להופיע כסולן וברסיטלים. יש לו קשר יציב עם התזמורת הסימפונית של לונדון, שעימה הירבה להופיע הן כמנצח והן כסולן. ביחד הקליטו את מכלול הקונצ’רטי לכינור מאת מוצרט, כשניקולאי שפס־זניידר מנגן כסולן ואף מנצח. הקלטותיו הרבות כוללות גם את הקונצ’רטו לכינור מאת נילסן עם אלן גילברט והפילהרמונית של ניו יורק ואת הקונצ’רטו של אלגר עם סר קולין דייוויס ותזמורת דרזדן, והקלטות עטורות פרסים של הקונצ’רטי מאת ברהמס וקורנגולד עם ולרי גרגייב והפילהרמונית של וינה, הקונצ’רטי מאת בטהובן ומנדלסון עם זובין מהטה והפילהרמונית מאת פרוקופייב 2 ’ הישראלית, הקונצ’רטו מס והקונצ’רטו של גלזונוב עם מריס ינסונס והתזמורת הסימפונית של רדיו בווריה, וכן די’וי’די’ של הקונצ’רטו מאת מנדלסון עם ריקרדו שאיי ותזמורת הגוונדהאוס. הוא גם הקליט את כל יצירותיו של ברהמס לכינור ולפסנתר עם יפים ברונפמן. ניקולאי שפס־זניידר הוא תומך נלהב בדור הצעיר של כישרונות מוזיקליים ומשמש כנשיא תחרות נילסן, המתקיימת מדי שלוש שנים באודנזה שבדנמרק. ניקולאי שפס־זניידר ) שהיה שייך 1741( מנגן בכינור גוארנריוס דל ג’זו לקרייזלר, ומושאל לו לטווח ארוך בידי התיאטרון הדני המלכותי בסיוען הנדיב של קרנות ולקוס, קרן וילום וקרן קנוד הגארד.

כינור ראשון דומיטרו פוצ׳יטרי נגן ראשי• כיסא בלנש ויעקב זילברשץ איליה קונובלוב נגן ראשי• סעידה בר לב מישנה לנגן ראשי דניאל אייזנשטד גנדי גורביץ אדלינה גרודסקי כיסא ג'ואן ואדוארד כהן ילנה טישין כיסא קלייר ואלברט שוסלר ז"ל פולינה יהודין סולומון כיסא סר הארי וליידי יהודית לב יומדין נעם יפה מלגת קולטון שרון כהן כיסא רבקה סקר ועוזי צוקר אלאונורה לוצקי בעילום שם שי נקש דרורית פלק ניצן קאנטי כיסא רנה ובוב דרייק גלעד ריבקין כיסא נכדיה של סנדי קולינס כינור שני ארי וילאמסון* יבגניה פיקובסקי* כיסא קרן רונלד וג'ו קרול לאודר אמנון פלק** יוקי אישיזקה אלינה בויארקינה מלגת קולטון שמואל גלזר כיסא ויויאן ומיגל ברג אלכסנדר דוברינסקי כיסא אליסון ולאונרד שטרן אנה דולוב כיסא יאנה פרידמן הדר כהן כיסא רחל וליאון קופלר טומוקו מלכין אסף מעוז כיסא פרנסואז ודויד וינטון סיון מעיני כיסא מייקל ופלישה קריסטל מריאנה פובולוצקי כיסא אווה ועזרא מרקוס ♦ מריה רוזנבלט כיסא ג'פרי וסוזן זמט אביטל שטיינר טונה אולגה שטרן ויולה מרים הרטמן* כיסא רות וראובן שריפט דמיטרי רטוש* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג אמיר ון דר האל** יבגניה אורן בעילום שם אריק בוכברגר מלגת קולטון לטם ביידר בן אהרן ישעיהו גינזבורג יונתן גרטנר כיסא מארק ולידיה לאואר סופיה לבד קלרה נוסוביצקי מתן נוסימוביץ׳ כיסא ג'ון פורטר ולדיסלב קרסנוב גילי רדיין־שדה כיסא רנה גלימיר הורטיג צ׳לו הרן מלצר* כיסא קרן אננברג ליה חן פרלוב* כיסא משפחת בולג דמיטרי גולדרמן כיסא רות זיגלר ז"ל תמר דויטש מלגת קולטון אייל היימן לינור כץ כיסא סמדר ודוד כהן קיריל מיכנובסקי כיסא משפחת גרהם אנריקא מלץ כיסא מירתה ופרד שאול גל ניסקה כיסא רינה מאייר פליקס נמירובסקי כיסא קרן לזרוס יעקב קשין כיסא אודרי ומייקל דנגור באס ברנדן קיין* ניר קומפורטי** בראד אניס הסינקופטורים של ויינטראוב אורי ארבל כיסא יוסי חכמי מיקה בן אהרון עמרי וינברגר כיסא פרלה וקרלוס חיניץ נועם מסריק כיסא אריאל ושלמה מרקל דוד סגל נמרוד קלינג נבל יוליה רובינסקי* כיסא טד והדי אורדן ז"ל חליל גי אשד* כיסא רושל ודייויד א' הירש תומר עמרני* בועז מאירוביץ׳ כיסא אדם, תמרה, ושרונה קרני כהן ליאור איתן כיסא מיכאל ואנג'לה סורקין פיקולו ליאור איתן אבוב ליאור מישל וירוט* מנהל מוזיקלי להב שני הפילהרמונית ה י ש ר א ל י ת 2023-24 תשפ"ד | חברי התזמורת

דודו כרמל* כיסא משפחת מרילין וזיגי ז״ל צירינג דמיטרי מלכין כיסא אנג'לה וריצ'רד קמבר תמר נרקיס-מלצר כיסא מריו א' אדלר קרן אנגלית דמיטרי מלכין קלרינט רון זלקה* כיסא ד"ר הנס לויטוס יבגני יהודין* רשלי דייוויס כיסא שרלוט ומוריס לוסון יונתן הדס כיסא דניס אספנדי קלרינט פיקולו רון זלקה יבגני יהודין קלרינט באס יונתן הדס בסון דניאל מזעקי* עוזי שלו** כיסא ביילי ויוחנן גלעד גד לדרמן כיסא איאן פישר קרול פטרסון כיסא יהודית טאובמן קונטרה־בסון קרול פטרסון משרת המנהל המוזיקלי - בנדיבות קרן רוזלינד וארתור גילברט זובין מהטהמנהל מוזיקלי אמריטוס: אהרון פוגל (יו"ר), אפרים אברמזון, ענת לוין, רבקה סקר, מיכאל צלרמאירדירקטוריון התזמורת: יאיר משיח המזכיר הכללי: | יובל שפירא (יו"ר), יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ'הנהלת התזמורת: עליזה מיויסמנהלת הפעילות האמנותית: שלמה הנדל (יו"ר), יצחק גנוט, רונית בכר, ליאורה מינקה, טל בן רעי (משקיף), הדר כהן (משקיף)ועדת ביקורת: כיסא-קנדה של הנגן הראשי • נגן ראשון * מישנה לנגן ראשון ** בחופשה או שבתון ♦ נגן-אורח ■ מועצת הנגנים: חגי שלום (יו"ר), יונתן גרטנר, ארי וילאמסון, שרון כהן, בועז מאירוביץ', דן מושייב, נועם מסריק, גילי רדיין־שדה, יובל שפירא מנהלת | מנהלת שיווק: יעל ירדני־סלע | מנהל כספים: אלכס זיו | יו"ר האספה: ניר ארז | מפקח: הדר כהן | מנהלת חבר הנגנים: מיכל באך מנהלי צוות: | נירה אוריין מנהלת מחלקת מנויים: | מנהלת תוכנית "מפתח": אירית רוב | גזברית: רחלי טימור | חשבונות ראשית: ענת אלדר עוזרת למנהלת | שיווק והפקה: ליז פישר | עוזרת למזכ"ל: איריס אברמוביץ | מנהל מערכות מידע: שלומי טימור | בגרט חן, צבי נתנאל עוזרות למנהלת חבר הנגנים: יעל גלזר, קטיה | שיווק וסושיאל מדיה: אהד דן | נציבת פניות הציבור: רחל לוי | הפעילות האמנותית: ניצן ורדי | עודד שני-דור עורך התוכנייה: | עוזרת גזברית: אורלי גולן | חשבת שכר: ליאת אוחיון | מנהלת מחלקת שכר: אורלי זביב | דשקוב טוטב יחסי ציבור: שלום תל אביב | היסעים ורכש: איתי לוי | מנהלת הארכיון: אביבית הוכשטטר | מישנה לעורך התוכנייה: נוגה שלוש OPEN : עיצוב גרפי | ) (גדי 077-3330775 ' הפקת התוכנייה: רותם פרסום והפקות בע"מ, טל קרן דלית סגל** כיסא עירית רפפורט וגלן פרי מיכאל סלטקין** מיכל מוסק כיסא טובה וסמי סגול יואל עבאדי כיסא גלוריה גולדשטיין לוקה פראיולו חגי שלום כיסא ג'ניס אטקינס חצוצרה יגאל מלצר* כיסא ביאנקה וסטיוארט רודן זאכרי זילברשלג כיסא תמי ויהודה רווה ערן ראמי כיסא חנה ורנדי פולנסקי ז"ל יובל שפירא כיסא מישל נאסר טרומבון ניר ארז* טל בן רעי** כיסא אדוארד לי נתנאל ביקוב מיכה דייוויס טרומבון־באס מיכה דייוויס טוּבּה איתי אגמון* טימפני דן מושייב* כיסא מרשה ואלן לי זיו שטיין** כיסא מאריי ס' ז"ל ונטלי כץ כלי הקשה עמרי בלאו* אלכסנדר נמירובסקי כיסא לינדה ומייקל ג'סלסון איל רפיח זיו שטיין עוגב אלכסנדר גורין ספרנית ראשית: טל רוקמן מישנה לספרנית ראשית: אכד יזרעאל בתיה פרנקלך מנהל תפעול ובמה: עמית כהן עוזר טכני: דניס רובין נועם פולונסקי

פרנק לואי סריו"ר כבוד: אבי אורטליו"ר הדירקטוריון: מיקי דהבמנכ"לית: דודיג גרשון, יאיר המבורגר, שרה להט, ג'וזיאן צביה מיתר, חברי הדירקטוריון: רמי נוסבאום, טובה סגול, שרה סלע, רבקה סקר, עירית רפפורט, עמי שגיא, רות שטרית, ראובן שריפט, יונתן גרטנר, בועז מאירוביץ', יובל שפירא עו"ד מיכאל צלרמאיריו"ר אמריטוס: אורנה אשרגיוס ופיתוח משאבים: סטפני מרדלרקשרי חוץ: עמית קכמןאחראית משפחת הקרן: | הגר אלאור־בורלאמנהלת משרד: קרלוס חברי כבוד, קרן התזמורת וידידי הפילהרמונית הישראלית בארה"ב: אבולסקי, מריו אדלר, יוסף בוכמן, גרדה ברנדר, רות וצ'רלס גולד, סר הארי דג'נוגלי, היידי וולף, אליין וג'יימס וולפנסון, דודי וייסמן, צבי זיו, ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי, סר רונלד ושרון כהן, חיים כצמן, ג'יין ודון לבל, סר פרנק לואי, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, רבקה סקר, אמילי והורציו פורמן, אהרן ג. ומאיה פרנקל, פייגי צימרמן, מוריס קאהן, יהודית וקובי ריכטר, כנה וזלמן שובל, פרד שטיין, לינדה ואלי שטרייט, רות שטרית יועצים משפטיים (פרו בונו) לפרויקט שיפוץ היכל התרבות: גוטליב, גרא, אנגל ושות זובין מהטהיו"ר: פנחס צוקרמן ואמנדה פורסייתיו"ר כבוד משותפים: עוזי צוקר ורבקה סקרנשיאים משותפים: ריטה וצ'רלס ברונפמןנשיאי כבוד: מרשה נוריה ליסגנית נשיא: מריו אדלרסגן נשיא: צ'רלס ברונפמן, סר פרנק לואי, לילי ספרא, לורד חברי כבוד: ג'קוב רוטשילד, לין שוסטרמן, עודד גרא (מייסד) ארנון אדר, יוסף בוכמן, אנט בולג, בעילום חברים ונדבנים: שם, סוזנה ורנה ברגינסקי, גרדה ברנדר, מריאן ודורון לבנת, דיים ויויאן דפילד, רושל ודוד הירש, היידי וולף-קאופמן, לורן וג'ון ורוניס, ליליאן ורנון, ג'יין ודון לבל, אניטה ונסים מאיו, טובה וסמי סגול, לין סימס, סוקי סנדלר, אמילי והורציו פורמן, פייגי ורובין צימרמן, מיכל ומיכאל צלרמאיר, מוריס קאהן, ג'ודית וברטון רזניק, יהודית ויעקב ריכטר, מירתה ופרד שאול, ליזיקה ועמי שגיא, כנה וזלמן שובל אנדריאה ברונפמן ז"ל, לורד וולפסון ז"ל, אבות מייסדים: שרה מאיר ז"ל, הרמן סנדלר ז"ל, אדמונד ג' ספרא ז"ל מיקי דהבמנכ"לית: קרן הפילהרמונית הישראלית חבר הנאמנים הבינלאומי של הפילהרמונית הישראלית משרדי קרן התזמורת ע"ש דינה ויונה אתינגר 6123401 , תל-אביב 23500 . , תל-אביב / כתובת למכתבים: ת.ד 1 רח' הוברמן office@ipofund.co.il : / ד.אלקטרוני 03-6296267 : , פקס 03-6296266 :' טל תורם ראשי ומעלה): $10,000,000( צ'רלס ברונפמן נדבנים מייסדים ומעלה): $2,000,000( בנק הפועלים ליידי שירלי ז"ל וסר פרנק לואי רבקה סקר ועוזי צוקר רות רפפורט ז"ל קרן משפחת רפפורט ליזיקה, עמי וטדי שגיא נדבנים ומעלה): $1,000,000( יעל ורמי אונגר ברקת ויוסף בוכמן ליידי קרול ז"ל וסר הארי דג'נוגלי שרה סלע ופרופ' מיכאל סלע ז"ל לילי ספרא ז"ל הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה ז"ל קרן קלור לישראל קרן שוסטרמן (ישראל) יקירים ומעלה): $500,000( מריו אדלר מלונות דן היידי וולף קרן וולפסון טובה וסמי סגול פייגי ורובין צימרמן מיכל ועו"ד מיכאל צלרמאיר יהודית וקובי ריכטר תומכים מייסדים ומעלה): $250,000( פופי וקרלוס אבולסקי אמנון ז"ל ואורה גולדנברג מייקל וג'קי ג'י תמיר גילת לזכר אביו יצחק (גוגו) גילת ז"ל פרלה וקרלוס ג'יניץ מרשה ומיכאל גרין סוזנה וורסט נעמי ומאייר זפרני פרידה ויוקו חמיד איילת וצבי ימיני בתיה כהנא ודניאל יוסידמן לינדה ואלן לנדיס גילה ועמי לפידות גליה ויהושע מאור משפחת מאייר רות ורוברט מגיד ד"ר גיל מיליקובסקי ז"ל מיכאל מירילשווילי קרן משפחת צבי ועפרה מיתר לזכר בלנש ויעקב זילברשץ אווה ועזרא מרקוס ד"ר רות ומנחם סלע איה ועופר עזריאלנט אורלי וד"ר גבריאל פיקר יוסי ז"ל ודליה פרשקר לזכר סוניה ויהושע כצמן לילי ואבנר נווה אריק צדר ז"ל ושולה צדר חדוה ואבישי רייכס רלף ז"ל וזהבה קוהן מישל וג'רלד רמניסיאנו לזכר יטה ואייבן פופ נתרם באהבה ע"י רינה וריצ'רד שטיין ג'ודי ומיכאל שטיינהרדט שמחה שטרן ורד ופרופ' אריה שלו ד"ר נילי ואדי שלו קבוצת אלון אנט וסמי ז"ל בולג- רוטשילד אתל (אסתר) בסקין ז"ל משפחת ברגינסקי גרדה ברנדר רחל גוטסמן קרן מ.א.ה. לזכרם של מרגוט וארנסט המבורגר אנדה ז"ל והנרי זימנד ד"ר עדנה טוקטלי סר רונלד וליידי שרון כהן לזכר משה ושרה מאיר מישל נאסר לינדה ויצחק סגול לינדה ואלי שטרייט אמילי והורציו פורמן מאיה ר. ואהרן ג. פרנקל מוריס קאהן כנה וזלמן שובל תומכים ומעלה): $100,000( לזכר יונה ודינה אתינגר ז"ל אדריאן ופיטר ביברשטיין ורד בן דהאן לזכרו של אלברטו בן דהאן ג'ונתן בר קרן אהרון גוטוירט יואב גוטסמן לזיכרה של רותי גוטסמן משפחת גיינספורד קרן הוארד גילמן אסתר וחנוך דרזביץ לזכר מרים ודוד וייס, קראקאס, ואלן ומרדכי גלעד אריאלה ואיתן ורטהיימר טליה וגד זאבי יוסי חכמי לזכר רעיה יגלום סמדר ודייויד כהן חיים כצמן לכבוד ליידי רוזלינד ליונס מדייויד ליונס, פטרישה מוד-רוקסבי וג'ונתן ליונס לזכר אימם משפחת ברונו ז"ל ואלכס לנדסברג רפי מהודר ג'וזיאן צביה מיתר אנטה נכט ג'ון פורטר זהבה ומיכאל ז"ל פירון אווה ומייקל פישר דייויד פרנקלין לזכר יונתן פרנקלין ז"ל קרן קיסריה ע"ש אדמונד בנימין דה רוטשילד מייקל ופלישה קריסטל, לזכר רחל קריסטל תמר רודיך ז"ל קרן מרק ריץ' עירית רפפורט וגלן פרי מירתה ופרד שאול ליאורה ומנחם שטרנברג רות ומאיר שטרית לזכר בתם מירי ריקה שפירו, לזכרם של הורי אברם מ' וחיה שפירו ואחי שלמק שפירו רות וראובן שריפט מממנים ומעלה): $50,000 ( לילי אלשטיין דוריס ומורי ארקין ויויאן ומואיז בקר גלוריה גולדשטיין משפחת גיינספורד ברברה וסטנלי גרין בלה גרסטל רנה ורוברט דרייק קרן הישג ג'וזפין וצבי זיו נורית ואילן יגלום רוברט כהן ג'ו קרול ורונלד ס' לאודר שרה להט מריאן ודורון ליבנת אניטה ונסים מאיו אילנה מאירוביץ' לזכר הוריה הדסה וראובן חוטורי אריאלה ושלמה מרקל מריון וגי נגאר דיים שירלי פורטר מייק פלידרבאום סוזי ודן פרופר אהובה וגבי פרץ עירית ויונתן קולבר רחלי ולאון קופלר סנדרה קולינס מיני קופילוב יצחק קפולר מיכל רובנר יהודה ותמי רווה מירה וסטיבן רוס לזכרן של משפחות שיטנוביצר ושמידט מיטיבים ומעלה): $25,000 ( איציק ומלכה (מטלון) איסטריק לזכרו של אבי מטלון חוה ואלפרד אקירוב דניאל אריסון דורסמן אורה בהרב אווה ומרק ביסן חנינא ברנדס ידידי התזמורת שנלקחו מאתנו: רנאטה אדלר, דינה אתינגר, סמי בולג, אילנה בן עמי, אנדריאה ברונפמן, יוסף ברנדר, אמנון גולדנברג, בנו גיטר, מרישה גרטלר, ליידי קרול דג'נוגלי, הוד מעלתו הדוכס מאדינבורו, רעיה יגלום, שולמית כצמן, ליידי שירלי לואי, ליידי רוזלין וסר ג'ק ליונס, סי סימס, פרופ' מיכאל סלע, לילי ספרא, ג'ון פורטר, ז'ק פלידרבאום, אריק צדר, רובין צימרמן, הרוזנת יוקו נגאה צ'סקינה, ז'קלין קאהן, תמר רודיך, רות וברוך רפפורט, מיכאל שטראוס

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5