shalem

89 הגישה הקוגניטיבית באבחון, טיפול ושיקום ובמטלת 44.84%- הקוגניטיבית לא תמכה, היתה ירידה במטלת הזיכרון ב . גם לאחר כישלון, ההתנהגות היתה בהתאם 15.4%- ההעתקה ב לאוריינטציה הקוגניטיבית. אחוז השונות המוסברת בהתנהגות היה לגבי 43% ולגבי פוסט-כישלון בטווח של 68% עד 46% פוסט-הצלחה בטווח של , כלומר מעט פחות טוב. ברוב המקרים, רק שלושה רכיבי אמונות 63% עד היו בעלי תרומה מובהקת. ביחס להתנהגות לאחר הצלחה, רכיב האמונות בעל התרומה המובהקת הגבוהה ביותר היה מטרות, ואילו לאחר כישלון רכיב האמונות בעל התרומה המובהקת הגבוהה ביותר היה נורמות. מחקרים דומים נעשו לגבי בני נוער עם מש"ה לגבי התנהגות חיקויית, התמדה בהתנהגות ותכנון. בכל המקרים, השאלונים של האוריינטציה הקוגניטיבית ניבאו את ההתנהגות של הנבדקים בצורה מובהקת. הניבוי .)Kreitler & Kreitler, 1990b( מהשונות 40-55% הסביר תוצאות מסקנות מניבוי התנהגויות על פי האוריינטציה הקוגניטיבית. המחקרים שתוארו מדגימות, כי בכל מקרה שאלוני האוריינטציה הקוגניטיבית אפשרו ניבוי מובהק של התנהגויות הנבדקים. ההתנהגויות נבחרו בהתאם לנושאי השאלונים ולרוב כללו שתי מטלות מקבילות בכל תחום. ההתנהגויות שנמדדו היו התנהגויות שנצפו ישירות במצבי ניסוי ולא היו תלויות כלל בדיווח של צופים או של הנבדק עצמו. בכל המקרים, התוצאות הראו כי לפחות שלושה מתוך ארבעת הרכיבים היו בעלי תרומה מובהקת לניבוי ההתנהגויות. ממצא זה תואם לממצאים עם בני אדם בגילים שונים בעלי מנת משכל נורמטיבית. מבין ארבעת רכיבי האמונות, המשקל הגבוה ביותר מעבר להתנהגויות השונות התקבל עבור רכיב האמונות של מטרות, והשני – עבור נורמות. הממצא לגבי התרומה הגדולה יחסית של רכיבי האמונות של מטרות ונורמות אינו מפתיע משתי סיבות: האחת היא, ששני רכיבי אמונות אלה מאופיינים על ידי כיוון אוריינטיטיבי ברור, שיש בו כדי לכוון התנהגות יותר מאשר שני רכיבי האמונות האחרים, שיש בהם יותר כדי לספק רקע כללי לכיוון ההתנהגותי. לכן, נראה סביר, שמטרות ונורמות ישומשו יותר על ידי אנשים בעלי מש"ה, שיש להם, אולי, קושי לזהות את הכיוון ההתנהגותי הנדרש במצב מסוים. הסיבה השניה היא, כי יש עדות מחקרית לכך, שצבר האמונות מארבעת הסוגים, שמהווה את הווקטור של האוריינטציה על 4-5 הקוגניטיבית, נשען בשלב התפתחותי מוקדם אצל ילדים בגילים הקשר בין מטרות ונורמות. בגילים אלה אין התייחסות לאמונות על עצמו ועל

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5