shalem

88 לה מראש שכר לא מוחשי (הערכה, מידע). לשתי הקבוצות הועברו שאלוני האוריינטציה הקוגניטיבית שבדקו את הנטיות לשני סוגי השכר הללו. הממצאים תמכו בהשערה, והראו כי הנבדקים ביצעו טוב יותר ולמשך יותר זמן כשקיבלו את השכר שתאם לאוריינטציה הקוגניטיבית שלהם. למשל, כשהשכר שנתמך על ידי האוריינטציה הקוגניטיבית שלהם ושקבלו היה לא דקות, ואילו 25.32 מוחשי, משך העיסוק הממוצע במטלת המספרים היה כשהשכר שקבלו היה מוחשי (למרות שהאוריינטציה הקוגניטיבית שלהם דקות. 13.71 תמכה בשכר לא מוחשי), משך העיסוק במטלה היה מחקר שלישי עסק בהשפעה של הצלחה ושל כישלון. הגישה התיאורטית המקובלת בתחום היא כי הצלחה מביאה לידי שיפור בביצוע ואילו כישלון מביא לידי ירידה בביצוע, בעיקר בנבדקים עם מש"ה .)Balla & Zigler, 1979; Siegel, 1979; Bennett-Gates & Zigler, 1999b( ממוצעת IQ שימוש בתיאורית האוריינטציה הקוגניטיבית לגבי נבדקים ברמת הראה, שהתגובות להצלחה ולכישלון משתנות בהתאם לאוריינטציה ), לפיכך, Kreitler & Kreitler, 1976, Chapter 7( הקוגניטיביתשל הנבדקים ההנחה הגורפת שהצלחה מעלה ביצוע וכישלון מוריד אותה, לא בהכרח מתאימה בכל מקרה. במחקר נעשה שימוש בשתי מטלות. הראשונה היתה זיכרון לגירויים מילוליים והשניה העתקת אותיות. התגובות להצלחה ולכישלון נבדקו בקבוצות נבדקים שונות, תוך התייחסות לסוג השכר שהיה לא מוחשי (מילולי, כלל הערכה טובה יותר או פחות לביצוע). הקבוצה ממוצע IQ שנים ו- 13.9 נבדקים, בגיל ממוצע 58 שנחשפה לכישלון כללה 14.4 נבדקים בגיל ממוצע של 53 . בקבוצה שנחשפה להצלחה היו 68.2 . שאלון האוריינטציה הקוגניטיבית להתנהגות 62.4 ממוצע של IQ שנים , ובעקבות הצלחה בדק, האם הצלחה תגרור שינוי בביצוע או לא (כלומר: ירידה, אי שינוי, או שיפור), ושאלון האוריינטציה הקוגניטיבית להתנהגות בעקבות כישלון בדק, האם התנהגות בעקבות כישלון תגלה שינוי בביצוע או לא (שוב: ירידה, אי שינוי, או שיפור). המוטיבים בשאלון האוריינטציה הקוגניטיבית להצלחה התייחסו למוטיבים של המזל והמקריות, הערך של מאמץ ומשך קיום ההישג. בשאלון הכישלון המוטיבים היו דחיה על ידי אחרים, מאמץ, מזל ושינוי התדמית של עצמך. הניבוי של ההתנהגות על פי שאלוני האוריינטציה הקוגניטיבית היה מובהק. כל ארבעת הרכיבים תרמו בצורה מובהקת לניבוי התנהגות אחרי הצלחה. אם היתה תמיכהשל האוריינטציה הקוגניטיבית, חל שיפור במטלת . אם האוריינטציה 21.87%- ושיפור במטלת ההעתקה ב 52.17%- הזיכרון ב שולמית קרייטלר

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5