shalem

82 תוצאות ההתערבות נבדקו בשני אופנים משלימים: תוצאות ההתערבות. אופן אחד התמקד בפרופיל המובן, והשני התמקד בבדיקת תפקוד במטלות מסוימות. שתי הבדיקות הועברו לפני ואחרי ההתערבות. הבדיקה שאחרי – הועברה בפער של שבועיים לאחר סיום ההתערבות. השוואת פרופילי המובן הראתה שינוי בשני דברים: שלושה מתוך חמשת המשתנים שהיו משתני התערבות, הופיעו בפרופיל המובן אחרי התערבות. לא אותם 1-3 השלושה אצל כל הנבדקים. מספר התגובות במשתנים אלה היה ערכי מובן. מה שחשוב ומפתיע הוא, שהיו תגובות גם בחלקים אחרים של פרופיל המובן, ולאו דווקא בממדי התוכן, אלא גם בסוגי קשר (השוואה) ובאופני קשר (תמיד, ולפעמים). כמו כן, נצפה בעקבות ההתערבות שיפור בהתייחסות לנדון: היצמדות יותר בולטת ופחות חריגות. ממצאים אלה הופיעו בשני המדגמים שעברו התערבות. בשני המדגמים נבדקו שתי מטלות נוספות: במדגם האמריקאי – משחק ) ותאור תמונות. במדגם הישראלי – משחק Kounin, 1941( הקלפים ) זיכרון למילים ולתמונות. Zigler et al., 1971( הסטיקרים משחק הקלפים נועד לבדוק יכולת הפשטה, יכולת מיון ויכולת שינוי (כלומר, גמישות, ההפך מנוקשות). משחק הקלפים כולל ארבעה שלבים. קלפים ועליהם חמש צורות שונות, כל 25 בשלב הראשון מוצגים למיון קלפים עם צורה אחת 25 צורה בחמישה קלפים. בשלב השני מוצגים למיון (ריבוע) בחמישה צבעים שונים, כל צבע בחמישה קלפים. בשלב השלישי קלפים שכוללים חמש צורות שונות, כל צורה בצבע שונה. 25 מוצגים למיון בשלושת השלבים הראשונים הנבדק מתבקש רק למיין את הקלפים. לאחר מכן הוא מתבקש לשנות את עקרון המיון של השלב השלישי, שלוש פעמים, בזו אחר זו. המדדים היו משך הזמן של כל פעולת מיון, הומוגניות המיון (כלומר, חריגה ממספר שווה של קלפים בכל מחלקה), ומספר הטעויות (כלומר, חריגה מעקרון המיון העיקרי), בעיקר בשלב השלישי של המטלה. מטלת הזיכרון נועדה לבדוק לא רק זיכרון, אלא גם את מידת האבחנה בין מוכר ולא מוכר. המטלה כללה שני חלקים: חלק אחד התמקד במילים מילים ובהמשך 5 וחלק שני בתמונות. בחלק המילים הושמעה רשימה של מילים, שכללה את הרשימה של חמש המילים המקוריות 15 רשימה של ועשר מילים חדשות. היו ארבע השמעות חוזרות בזו אחר זו. המדד היה מספר המילים המקוריות שהנבדק זיהה נכון בכל השמעה. המטלה שהתייחסה לתמונות היתה זהה לזאת שהתייחסה למילים. המדד היה מספר התמונות המקוריות שהנבדק זיהה נכון בכל פעם. שולמית קרייטלר

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5