shalem

80 התערבות להעשרת פרופיל המובן של התערבות לשיפור פרופיל המובן. נבדקים מיועדת להביא לשיפור בתפקוד הקוגניטיבי שלהם. ההתערבות נערכת בצורה שיטתית, על ידי איש מקצוע בעל הכשרה, בהתאם ליעד של ההתערבות ולפי הנתונים של הנבדקים. העקרונות העיקריים של ההתערבות הם: מיקוד על משתנה מובן אחד בכל פעם, חיזוק משתני מובן רצויים מבלי להחליש אף משתנה מובן קיים, התאמת כלי ההתערבות לרמת הנבדק ולצרכיו, ביצוע התערבות בהתאם לכללים הבסיסיים של השיטה, מעורבות אקטיבית של הנבדק בתהליך ובעצם הביצוע של ההתערבות .)Kreitler, 2021a, Chapter 21( ) בשלב הראשון, המיקוד הוא 1 ֿשלושת השלבים של ההתערבות הם: על הגדלת המספר והגיוון של ערכי המובן, ששייכים למשתנה המובן המסוים שנבחר להתערבות (להלן "משתנה ההתערבות"). ההרחבה נעשית על ידי שימוש בנדונים שמייצגים קטגוריות תוכן שונות, ושימוש בערכי מובן שמוצגים באמצעי ביטוי שונים, כולל: תנועות, צלילים וציורים שונים. הנבדקים מתבקשים למצוא ערכי מובן שמדגימים את הממד הנלמד, ולזהות אותם בסביבה הקרובה (חדר, משחקים) ובחוץ, בטיולים ) בשלב השני, "משתנה התערבות" הופך להיות הנדון, בעוד 2 עם המנחה; ששאר משתני המובן במערכת המובן משמשים כמדריכי ההתערבות. למשל, אם "משתנה ההתערבות" הוא "חומר", הרי שבשלב השני יהיה מיקוד על הרחבת והעמקת המשמעות של המושג "חומר", תוך שימוש במשתני המובן האחרים, למשל: הסוגים השונים של חומר, תכונות ) בשלב השלישי 3 חושיות של חומרים שונים ושימושים שונים של חומר; של ההתערבות נעשה שימוש במשתנה ההתערבות בפעולות קוגניטיביות שונות, למשל: מטלות שדורשות למיין סוגי חומרים שונים לקופסאות, לבנות סיפור על חומר, לזכור רשימה קצרה של מילים שמתייחסות לחומרים שונים (כמו: חול, פלסטיק, ברזל), למיין מילים לכאלה שמתייחסות לחומר וכאלה שלא מתייחסות לחומר, אלא לצבעים וצורות. בעת תהליך ההתערבות נעשה שימוש באמצעים שונים, כדי למקד את תשומת הלב של הנבדק במשתנה ההתערבות. האמצעים כללו אובייקט קטן, שמייצג את משתנה ההתערבות, שניתן להחזיקו בכיס, תמונות וצילומים שקשורים למשתנה ההתערבות, פוסטרים על הקיר ובתיק של הנבדק. ישנם כמה עקרונות שמנחים את בחירת סוג ומספר משתני המובן להתערבות. במקרה של נבדקים עם מש"ה, נבחרו חמישה משתני מובן, שולמית קרייטלר

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5