shalem

57 מוגבלות שכלית התפתחותית – הגדרה, אטיולוגיה, סיווג ודרכי אבחון לאפשר שימוש בתקשורת תומכת וחלופית, ללמוד אודות ג'סטות דרכן האדם מתקשר, ללמוד דרך תצפית על העדפותיו ובמידת הצורך, להישען על דיווחי דמויות מלוות בחייו. קולו של האדם במהלך האבחון חשוב ביותר ויש לתת לו נראות בדו"ח המסכם של האבחון. בסיומו של כל תהליך אבחון יש צורך באינטגרציה של הנתונים, על מנת לוודא שהממצאים של הבודקים השונים עולים בקנה אחד. אם יש חוסר עקביות בנתונים או במידע, על הקלינאים לבדוק את הסיבות האפשריות להבדלים, כולל: טעויות מאבחן, בחירת מבחנים לא מתאימים, מאפיינים אישיים או גורמים סביבתיים, שעשויים להשפיע על התוצאות. בסיומו של התהליך, על ועדת האבחון לגבש החלטות והמלצות הנוגעות לאדם אשר הופנה לאבחון. ההחלטות נשענות על ממצאי האבחון וכן הן מתייחסות גם לחומר רקע שהגיע לידי הצוות. בשל האחריות הכרוכה בקבלת ההחלטות, גיבושן נעשה בצוות רב מקצועי, תוך שיתוף עו"ס הקהילה, בני משפחה והאדם עצמו. תהליך קבלת ההחלטות בסיום האבחון חייב להתייחס לארבע השאלות הבאות: באיזו מידה הנתונים תקפים ואינם מקריים?; באיזו מידה ניתן להשתמש בתוצאות האבחון?; עד כמה ההחלטות מציעות אלטרנטיבות (בסדר עדיפות יורד)?; ובאיזו מידה ממצאי האבחון עונים על המטרות שלשמן התקיים? בנוסף, גיבוש ההחלטות כולל שיפוט ערכי ושיקולים ) הבחינו בין החלטות Sundberg & Tayler, 1962( אתיים. סנדברג וטיילור אודות האדם המאובחן לבין החלטות עם האדם המאובחן. בהחלטות לגבי האדם המאובחן, מערכת הערכים המנחה היא המערכת הממסדית והיא כוללת החלטות חינוכיות, טיפוליות ואחרות, באופן בו הקריטריונים הם יעילות ושיקולים כלכליים, אף שהמטרה המוצהרת היא רווחת הפרט. אלו החלטות שלפרט, לעתים, אין כל השפעה עליהן. לעומת זאת, בהחלטות עם האדם המאובחן, הערכים הם אינדיבידואליים. במציאות זו מתקבלות החלטות עם המאובחן לגבי מערכת היחסים שלו עם האחרים, העדפותיו האישיות, מודעות לקשייו ולכוחותיו והחלופות העומדות בפניו בנושאים ). על צוות האבחון להיות מודע Zucker & Polloway, 1987( אישיים שונים לשיקולים הערכיים המנחים אותו ולבחון עד כמה הוא מונחה על פי ערכים ממסדיים או אינדיבידואליים בתהליך קבלת ההחלטות וניסוח ההמלצות ). כמו כן, חשוב לתת את הדעת Mercer & Lewis, 1978( בדו"ח האבחון למצבים בהם רצונות האדם אינם תואמים להמלצות ועדת האבחון, לדרך בה תתקבל ההחלטה ולאופן בו הדברים יובאו לידיעתו. במקרים בהם

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5