shalem

36 מלכה מרגלית ומיכל אל-יגון אקולוגיות: רמות הפרט, המשפחה, מערכות החינוך, העבודה והקהילה .)Al-Yagon &Margalit, 2012; Masten et al., 2021; Mittlemark et al., 2022( כך, כולל החלק העוסק במערכת המשפחתית את הפרקים הבאים: המערכת המשפחתית – משפחות לילדים, מתבגרים ומבוגרים עם (מרגלית ואל- מוגבלות שכלית התפתחותית: משאבים אישיים ובין אישיים הורות תמידית: דחק, נטל טיפול ואמביוולנטיות של הורים מזדקנים יגון), "זה בטח (פיין), המטפלים בילדם הבוגר עם מוגבלות שכלית התפתחותית מפחיד להיות ככה... איפה אבא ואימא?!": המפגש עם סופיות החיים סטיגמה, (זמיר) ו- במשפחה החרדית המזדקנת בהקשר לאדם עם מש"ה תחושת מסוגלות, לחץ ומשתני רקע בקרב אבות בדואים למתבגרים (מנור, בנימיני וכעביה). עם מוגבלות שכלית – נקודת מבט תרבותית , מכיל בהתערבות, טיפול, וחינוך: שילוב והכלה החלק המתמקד אף הוא התבוננות נרחבת מהזוויות התיאורטיות והיישומיות שהוזכרו לעיל, תוך התמקדות בתיאור גישות בהתערבות וחינוך. חלק זה כולל היבטים פילוסופיים, תאורטיים ויישומיים של את הפרקים הבאים: למידה משמעותית ולומדים עם מוגבלות: מודל מעגל ההפנמה ויישומו קולם של התלמידים: (רייטר), במערכות החינוך המיוחד והרגיל תפיסותיהם של תלמידים עם מוגבלות המשולבים בכיתה ושל חבריהם התערבות מוקדמת עבור פעוטות עם (אבישר והיימן), ללא מוגבלות שילוב בוגרים עם מוגבלות שכלית (יפעת, ניר וטננבאום), ו- מש"ה (פלביאן ובן חמו). התפתחותית במערכת החינוך: חזון, אתגר ומעשה לבסוף, שלושת החלקים הבאים עוסקים במוגבלות שכלית התפתחותית בשלבי ההתפתחות השונים, תוך התמקדות במחקרים המבוססים המעבר לבגרות: תוכניות על המודלים שנדונו למעלה. כך, החלק: דיור של אנשים מכיל את הפרקים הבאים: התערבות, תמיכה ושיקום המעבר לבגרות של צעירים (בר-לב) ו- עם מוגבלות שכלית-התפתחותית עם מוגבלות שכלית התפתחותית: תרומתן של נחישות ואוריינטציית (רז). החלק הבא עוסק באוכלוסייה מבוגרת ומתמקד עתיד להצלחתו . כך, נכללים בחלק רומנטיקה, זוגיות והורות של הבוגרים בהיבטים של זוגיות, מיניות והורות של אנשים עם מוגבלות שכלית זה הפרקים הבאים: התפתחותית כחלק ממסע חייהם מתלות בילדות לאוטונומיה בבגרות הורים עם מוגבלות שכלית וילדיהם: רקע, מדיניות ותוכניות (נוימן). ובמוגבלות שכלית (ברק, ושלר ושפיגלמן). החלק האחרון עוסק התערבות והוא התפתחותית בגיל המבוגר: איכות חיים, מניעה, תמיכה ושיקום

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5