shalem

193 מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם היא תפקדה עם יכולת 3:9 ), ולעומת זאת, בגיל DQ=100( לנורמה ) בתפיסה החזותית ובהבנת שפה. 90>DQ>100 התפתחותית ממוצעת ( , בחלק של PLS-4 שינוי חיובי דומה נמצא בתוצאות אבחון שפתי מובנה ) הנמצא בתחום הנורמה 90 (ציון תקן 25 הבנת שפה חל שיפור לאחוזון באבחון בגיל שנתיים 1 (פחות מסטיית תקן אחת מהממוצע) לעומת אחוזון וחצי. חשוב לציין, שתת מבחן הבעה במבחן מולן הועבר עם התאמות לתת"ח ונצפה הבדל חיובי בתפקוד, עם השימוש בתת״ח במקום הדיבור. , נמצאה מתפקדת מבחינה קוגניטיבית בהתאם 3 על פי מבחן הויפסי ), עם פערים משמעותיים בין התחומים שנבדקו, FSIQ=91( לגילה .)PIQ=102( ) והביצוע, לטובת התחום הביצועי VIQ=88( התחום המילולי פערים אלו יכולים להיות מוסברים על ידי ההתערבות האינטנסיבית של הצוות הרב מקצועי במסגרות החינוכיות (מעון, גן), שכללה הטמעה ושימוש בתקשורת תומכת וחליפית בגישה של "המשפחה במרכז" ). באבחון מטרות תת"ח דינאמיות, Parette & Brotherson, 2004( שנעשה בתחילת התערבות של תת"ח, היא תפקדה כמתקשרת מתחילה, כאשר בארבעה תחומי הכשירות התקשורתית בהקשר של תת"ח היא תפקדה ב"צבע אדום", כלומר: "משתמש בתקשורת תומכת וחליפית חודשים 9 בהכוונה פיזית, או ששותף התקשורת פועל במקומו". בתום של התערבות היא תפקדה כמתקשרת תלוית הקשר, כאשר התפקוד שלה בתחומי הכשירות התקשורתית עם השימוש בתת"ח נצבע בצבע "ירוק", כלומר: "המטרה הושגה, ומשתמש התת"ח מבצע את התפקוד התקשורתי ללא תיווך". לעומת זאת, על אף השיפורים האיכותיים בתקשורת ובתפקודי חיים, עדיין לא הצלחנו להראות זאת במדידת יכולות תפקוד על פי שאלוני ) להערכת ABAS-II( Adaptive Behavior Assessment System–II תפקוד הסתגלות, שעדיין הראו תפקוד נמוך משמעותית ביחס לבני גילה .3:9 בגיל :DSM-5 תוצאות קריטריונים וחומרה על פי A קריטריון . קיים קושי במשחק הדדי: מתקשה לשתף במשחק ומתקשה ליזום 1 אינטראקציה חברתית. נענית לאחר, אך נדרשת לתיווך על מנת להחזיק אינטראקציה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5