shalem

192 גת סבלדי הרוסי ולידיה גביס להלן, כלי להערכת שפה: הערכה שפתית: Fourth Edition (PLS-5) Preschool Language Scale ) הינו מבחן PLS-5( ). סולם השפה לגיל הרך Zimmerman et al., 2011( להערכה שפתית. המבחן מיועד לתינוקות וילדים בטווח הגילאים של יומיים, חודשים, כמו גם ילדים בוגרים יותר, שרמת התפקוד 11 שנים ו- 6 עד מורכב משני תתי PLS-5- וההתפתחות שלהם תואמות לגילאים אלה. ה ) משמש בכדי להעריך את טווח AC סולמות: תת הסולם הבנת השפה ( ) משמש EC( ההבנה השפתית של הילד. תת הסולם תקשורת הבעתית בכדי לקבוע עד כמה מיטיב הילד לתקשר עם אחרים. קיימות נורמות בשפה העברית, ומתקבלים ציונים לתת הסולמות הבנת השפה ותקשורת הבעתית, כמו גם ציון שפתי כללי (ציוני תקן, אחוזונים וציונים תואמי גיל). חודשי התערבות של 9 ממצאי הערכה במקרה המתואר לפני ולאחר תקשורת תומכת חליפית מתארת את ממצאי הערכה 1 להלן, נציג את המשך תיאור המקרה. טבלה חודשים של התערבות של תקשורת תומכת וחליפית. 9 לפני ואחרי Mullen Scales of Early Learning – אבחון התפתחותי מאלן :1 טבלה ביחס לנורמה: Developmental quotient (DQ( יכולת התפתחותית ,80> ממוצע נמוך >90 ,70> גבולי >80 נמוך משמעותית, >70 90> ממוצע >100 גיל בשנים:חודשים מיומנות 2.6 3.9 הנגשת האבחון 3.9 IPAD ללוח תקשורת תפיסה חזותית 60 95 מוטוריקה עדינה 56 62 הבנת שפה 66 97 הבעת שפה 40 53 82 ציון כללי סטנדרטי SS=52, DQ 56 SS=77, DQ=84 SS=80, DQ=84 Mullen Scales of Early Learning תוצאות הערכה מראים, שבמבחן הילדה תפקדה עם יכולת התפתחותית, 2:6 ), בגיל Mullen , 1995( ) ביחס DQ<70 נמוכה משמעותית ( Developmental Quotient (DQ(

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5