shalem

194 גת סבלדי הרוסי ולידיה גביס . חסר בהתנהגויות תקשורתיות לא מילוליות בשימוש למגע חברתי: 2 כמעט ואינה יוצרת קשר עין, היא משתמשת במחוות ובהצבעה, אך בהיעדר תיאום בינן לבין קשר העין. . חסר בהתפתחות ובשמירת יחסים חברתיים מותאמים לגיל ההתפתחותי 3 עם אנשים שאינם מטפליו של הילד: מראה העדפה לפעול ולשחק באופן עצמאי ולעיתים אף מתנגדת באופן אקטיבי לשתף אחרים בפעילויות (דוחפת את היד). לעיתים תיענה ותגיב לאינטראקציה עם אחרים, אך תידרש לתיווך מתמשך על מנת להמשיכה. 2 רמת חומרה: B קריטריון דפוסי התנהגות, פעילות ועניין מקובעים וחוזרים, הבאים לביטוי בלפחות שני קריטריונים מהבאים: . חזרתיות וסטריאוטיפיות בדיבור, בתנועות או בשימוש בחפצים: מניעה 1 שני חפצים בידיה באופן סיבובי ומצמידה אותם זה לזה באופן שחוזר על עצמו. . עיסוק מוגבר ומקובעות לגבי תחומי עניין מצומצמים חריגים בעוצמה 2 ובמידת ההתמקדות: נוטה לעסוק בדברים מסויימים, כגון: טושים, קוביות משחק, בובות מסויימות, חיות. 1 רמת חומרה: ממצאים אלו תואמים את הספרות בנוגע להשפעה של התערבות מוקדמת של תת"ח בקרב ילדים בספקטרום האוטיזם. תת"ח נמצאה כמקדמת ומשפרת את התקשורת, השפה והלמידה אצל ילדים עם לקויות תקשורת ), ואצל ילדים צעירים על ספקטרום Drager et al., 2010( משמעותיות האוטיזם, תת"ח מפחיתה את החומרה של הלקות השפתית והקוגניטיבית .)Rogers & Vismara, 2014( ונדיר שהיא ״מוציאה״ מהספקטרום עקרונות ההתערבות הרב מערכתית והטמעת תת"ח במסגרת החינוכית בגישת "המשפחה במרכז" אנחנו מעריכים, כי ההתערבות הרב מערכתית במסגרת הגן והשימוש בתת"ח אפשרו את ההתקדמות המרשימה בתחום הקוגניטיבי והשפתי, יחד עם הנגשה של ביצוע המבחנים והערכה יותר מדויקת של היכולות

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5