shalem

190 גת סבלדי הרוסי ולידיה גביס ] תגובתיות יתר או תת תגובה לגירויים סנסוריים – למשל, חוסר תגובה 3[ לכאב או רגישות יתר לרעש. ] הצמדות לרוטינות וקושי בשינויים – למשל, קושי במעברים בין פעילויות 4[ וטקסים. צורך בתמיכה במצבים מסויימים) / דרגה = (קלה 1 רמת החומרה: דרגה צורך בתמיכה ניכרת = (חמורה 3 צורך בתמיכה ניכרת) / דרגה = (בינונית 2 ביותר). C קריטריון הסימפטומים חייבים להיות קיימים כבר בילדות המוקדמת, אך ייתכן ולא יבואו לידי ביטוי באופן מלא עד שהדרישות החברתיות יגברו מעבר למגבלותיו של האדם. D קריטריון הסימפטומים יחדיו מגבילים ומפריעים לתפקוד היום יומי. בכדי לאמת קריטריון זה נדרשת הערכה תפקודית, אשר ניתן לבצע Vineland Adaptive Behavior Scale – במספר כלים, כגון שאלון וינלנד ABAS ), או אבאס Sparrow et al., 2016; Saulnier, 2016( ). במקרה דנן בוצעה הערכה בעזרת שאלון Oakland, & Harrison, 2011( אבאס להערכת תפקוד הסתגלותי: ) גילאי ABAS-II( ABAS Adaptive Behavior Assessment System–II – להורים וגננת. 0-5 שאלון המעריך את כל עשרת התחומים של התנהגות מסתגלת ותפקוד. השאלון נותן ציון הערכה בשלושה אשכולות של הסתגלות: הסתגלות תפיסתית, הסתגלות חברתית והסתגלות מעשית, ואת המיקום של הנבדק .)Oakland, & Harrison, 2011( ביחס לנורמות המתאימות לגילו E קריטריון הסימפטומים אינם מוסברים יותר טוב על ידי איחור התפתחותי או לקות אינטלקטואלית. קריטריון זה הינו הכי מורכב לאבחנה ולאבחנה מבדלת. במקרה להדגמה, מדובר בילדה אשר הציגה בתחילה איחור התפתחותי

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5