shalem

189 מוגבלות שכלית התפתחותית ואוטיזם Light( – זאת לצד פיתוח המוטיבציה להשתמש בתת"ח בסביבות השונות ), כפי שיתואר בהמשך. לאחר שהוטמעו הכלים של תת״ח, 1989, 2014 ניתן לבצע גם את האבחון הפסיכולוגי בסיוע כלים אלו. כלים להערכה ישירה של מיומנויות שפה, תקשורת ותפקוד, כוללים: - ׁ(ספר האבחנות הפסיכיאטרי DSM5 קריטריונים לספקטרום האוטיזם לפי ) אשר צריכים להופיע A,Bׂׂ( האמריקאי), המגדיר שני סממנים מרכזיים ), לפגוע בצורה ניכרת בתחום החברתי, התעסוקתי Cׂׂ( במהלך הילדות :)E( ) ואשר אינם מוסברים על ידי לקות אינטלקטואלית D והתפקודי ( A קריטריון חסר עקבי בתקשורת חברתית ואינטראקציה חברתית במספר הקשרים שלא ניתן להסבירו על ידי איחור התפתחותי כללי ואשר בא לידי ביטוי בכל שלושת התנאים הבאים: ] לקות בהדדיות חברתית ורגשית – למשל, קושי ליזום או להגיב ליוזמות 1[ חברתיות. ] חסר בהתנהגויות תקשורתיות לא מילוליות בשימוש למגע חברתי – 2[ למשל, קושי ליצור או לשמור על קשר עין. ] חסר בהתפתחות ובשמירת יחסים חברתיים מותאמים לגיל 3[ ההתפתחותי עם אנשים שאינם מטפליו של הילד – למשל, קושי להתאים את ההתנהגות לסיטואציה. 2 צורך בתמיכה במצבים מסויימים) / דרגה = (קלה 1 רמת החומרה: דרגה צורך בתמיכה ניכרת ביותר). = (חמורה 3 צורך בתמיכה ניכרת) / דרגה = (בינונית B קריטריון דפוסי התנהגות, פעילות ועניין מקובעים וחוזרים, הבאים לביטוי בלפחות שני קריטריונים מהבאים: ] חזרתיות וסטריאוטיפיות בדיבור, בתנועות או בשימוש בחפצים – 1[ למשל, אקולילה, נפנוף ידיים וסידור חפצים בשורה. ] עיסוק מוגבר ומקובעות לגבי תחומי עניין מצומצמים חריגים בעוצמה 2[ ובמידת ההתמקדות – למשל, עיסוק יתר בחלק מהחפץ או בחפצים לא רגילים (גלגל של מכונית).

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5