shalem

121 , כמחציתם נשים 50–24 בוגרים עם מוגבלות שכלית ברמות תפקוד שונות בגילאים 15 וכמחציתם גברים. ש״ח ולכן לא נדרשה התמודדות עם 6 בעת ביצוע הפרוייקט כל מוצר בקופיקס עלה 16 הבנה כמותית, המאתגרת מאוד אנשים עם מוגבלות שכלית. במקרים אחרים, מחירים מגוונים יהוו אתגר המצריך הנגשה קוגניטיבית. חושבים אחרת, הנגשה קוגניטיבית של התפריט בהסתמך על קבוצות יועצים שהגדירו את המונחים הדורשים פישוט, בחרו קטגוריות לארגון התפריט ובחרו ייצוגים גרפיים שמסייעים בהבנה ואיתור פריטים, וביצוע התפקוד (שימוש בתפריט לצורך קנייה) לאחר תהליך ההתאמה. מיפוי אנשים עם מוגבלות 13 בשלב הראשון מיפתה קבוצת היועצים, שמנתה , את חוויית השימוש בתפריט הקיים באחד מסניפי הרשת. כל 15 שכלית מדלפק 16 ש"ח והתבקש לרכוש שני מוצרים לבחירתו 12 משתתף קיבל השירות בבית הקפה. תהליך הקנייה תועד בווידאו ונותח במעבדה להתנהגות חברתית בקריה האקדמית אונו, וכמו כן, כל משתתף רואיין לאחר הקנייה. מהנתונים עלה, שהמשתתפים לרוב חיקו מבקרים אחרים בבית הקפה, או בחרו מהשנותני השירותהציעו להם, ולאהחליטו באופן עצמאי. המשתתפים ציינו שהגופן בתפריט קטן מדי ואינו מנוקד, אין בתפריט תמונות, הוא כולל ביטויים לא מובנים להם (למשל, "טבעוני") ועוד. פיתוח: הנגשה לשונית בשלב השני, שלב הפיתוח והעיצוב של תפריט מונגש, היועצים בחנו את השפה, העיצוב והחלוקה לקטגוריות של התפריט הקיים, ובעקבות המשוב שלהם הונגש התפריט. כדי לבחון כיצד יועצים ברמות תפקוד שונות ממיינים לקטגוריות את המוצרים בתפריט, נחלקו היועצים לקבוצות קטנות לפי רמות תפקוד. כל קבוצה קיבלה מספר שונה (בהתאם ליכולות המשתתפים) של תצלומים של המוצרים בבית הקפה והתבקשה למיין את המוצרים לפי קבוצות שייכוּת, שהם עצמם הגדירו את הקטגוריות שלהן. על בסיס שילוב של תהליך זה, משובים נוספים על התפריט הקיים, וידע של צוות ההנגשה המקצועי, נבנה תפריט מונגש עם המאפיינים הבאים: – תהליך ההיוועצות הוביל לשינוי הקטגוריות הראשיות קטגוריות מוצרים • בתפריט המונגש. למשל, הקבוצה חילקה את הקטגוריה הכללית "שתייה קלה" לשלוש תת קטגוריות: שתייה בפחיות, שתייה בבקבוקים ושתייה קרה, כגון: קפה קר או ברד. – חלק משמות הקטגוריות המקוריות פושטו, כדי שיהיו חד שיום •

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5