shalem

44 בנימין הוזמי וחיה עמינדב בפרק זה נדון בהגדרת המוגבלות השכלית, בתהליכי אבחונה ובנחיצות תהליכי סיווג ואבחון. בהתייחסותנו לתהליך האבחון, נדגיש את המשמעות החברתית והאחריות המקצועית הרבה, המוטלת על הצוות המאבחן ואת האתגרים העומדים בפניו. הפרק אוגד לתוכו תאוריות ומושגים מרכזיים, אשר התפתחו במהלך השנים בהקשר להגדרה ולדרכי האבחון. ניתן לומר, כי באבחונו של אדם עם מש"ה קיימים היבטים מגַנים ומגֵנים כאחד. לפיכך, הפרק יציג את התועלות של תהליכי אבחון עבור אנשים עם מש"ה, לצד תיוג חברתי העשוי לנבוע מהאבחנה.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5