shalem

170 קורי שולמן ברגים, כדי לשפר מוטוריקה עדינה (מיומנות בסיסית החשובה בהחלט לפעילויות רבות), אך משימה זו עלולה להיות ללא משמעות עבור הפרט. כך, שגם אם המשימה מתבצעת על ידי הפרט, לא תהיה לה שום תועלת פונקציונלית מעבר לזמן ההתעסקות בפעולה עצמה. בדוגמה זו, יועיל יותר ללמד מוטוריקה עדינה באמצעות משימות שהאדם יצטרך לבצע על בסיס קבוע ובסביבות ובפעילויות טבעיות. כאשר מבצעים תהליכי הערכה ותכנון של תכניות לבוגרים עם אוטיזם וצורכי תמיכה גבוהים, יש צורך להבדיל בין משימת הוראה ובין משימות שהינן משמעותיות לפרט. מטרות ההתערבות מטרות העל של כל תכניות ההתערבות לאנשים עם אוטיזם ומש"ה הן שמירה על בריאות ותפקוד ושיפור התחושה הסובייקטיבית של הפרט לגבי ). בתהליך ההבניה של התוכניות Chiang & Wineman, 2014( איכות חייו האישיות יש לפרוט מטרות-על אלו למטרות ויעדים, המתייחסים לפרופיל האישי של כל פרט, ולדרכים שבהן ניתן לסייע לו להעצים את היכולות שלו בתחומי העצמאות, כישורי החיים, מיומנויות חברתיות ותקשורתיות, יכולת .)Test et al., 2014( בחירה ואיכות חיים הכשרה לאנשי צוות כדי לספק את הליווי והטיפול הנדרשים בצורה מתאימה יש צורך בידע רחב ובכישורים מקצועיים מגוונים. אנשי הצוות צריכים לקבל ידע על אוטיזם, אסטרטגיות טיפוליות לקידום התנהגויות מסתגלות ומיומנויות תקשורת, ודרכי התמודדות אפקטיביות עם התנהגויות מאתגרות. כדי שתהליכי ההתערבות יצליחו, נותני השירות צריכים להיות בעלי אוריינטציה ערכית בקשר לעבודתם. יש צורך בהשתלמויות ובהדרכה באופן שוטף ) לשם שיפור יכולות טיפוליות, עדכון והתאמת ongoing supervision( ההתערבויות ליכולות של אנשים עם אוטיזם ומש"ה. שימוש בתהליכי הערכה לקביעת יעדים וקבלת החלטות טיפוליות גורמים סביבתיים, שניתנים להערכה, כוללים את הסוג של מקום המגורים, עמדות חברתיות של אחרים ושירותים הניתנים בקהילה. את הגורמים )2 ) מוצרים וטכנולוגיה; ( 1 הסביבתיים ניתן לחלק לקטגוריות הבאות: ( ) אלמנטים של 3 סביבה טבעית ושינויים שנוצרו על ידי האדם בסביבה; ( ) תמיכה ומערכות יחסים 4 הסביבה הטבעית או הפיזית ורכיבי הסביבה; (

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5