shalem

163 נוכחות משותפת של אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית דפוסי התנהגות סטריאוטיפיים וחזרתיים ), וגם RRBs התחום האבחנתי השני הוא התנהגויות חזרתיות ומצומצמות ( פה נמצא קשר בין ההתנהגויות הללו ובין מנת המשכל. מחקרים הציעו , המבוססות על רמת המורכבות של RRBs שתי קבוצות עיקריות של ). יש התנהגויות מוטוריות תחושתיות Bishop et al., 2013( ההתנהגות ברמה נמוכה, כגון: גינוני התנהגות (מנייריזמים) של ידיים ואצבעות, התעניינויות סנסוריות יוצאות דופן ושימוש לא פונקציונלי וחזרתי בחפצים ברמה גבוהה יותר קשורים לנוקשות, התנגדות RRBs או במשחקים. RRBs לשינויים ו/או התנהגות כפייתית וטקסים. לשתי הקבוצות הללו של יש קשרים מובחנים לרמת התפקוד. נמצא מתאם שלילי בין מנת המשכל ובין גינוני התנהגות, התעניינויות סנסוריות ותנועות חזרתיות, ולעומת זאת, לא נמצא קשר בין מנת המשכל ובין נוקשות והתנגדות לשינויים. ובין מנת המשכל, מנת RRBs במחקר גדול, שבחן את הקשר בין חומרת שנים 11 חודשים עד גיל 15 לא מילולית, מגיל IQ המשכל נמדדה על פי לא מילולית אצל ילדים IQ ובין RRBs חודשים. נמצא קשר חזק יותר בין 11 ו- לא IQ ובין RRBs גדולים יותר. בנוסף, נמצא מתאם שלילי בין מספר ה- מילולי. לעומת זאת, נמצא מתאם חיובי בין תחומי עניין מוגבלים ותחביבים באים לידי RRBs לא מילולי, ומכאן עולה ש- IQ אינטנסיביים באופן חריג ובין בתיווך IQ לא מילולי. התפקיד של IQ ביטוי בדרכים שונות כפונקציה של התסמינים של אוטיזם נחקר גם על ידי השוואה בין אנשים עם אוטיזם ). אצל הקבוצה עם Matson et al., 2008( בתפקוד גבוה ובתפקוד נמוך ובמידת חומרה גבוהה יותר באופן RRBs התפקוד הנמוך ביותר הופיעו יותר משמעותי מאשר אצל הקבוצה עם תפקוד גבוה. פרופילים אינטלקטואליים ובין תסמיני האוטיזם מתמקדת IQ דרך נוספת לבחון את הקשר בין בהשלכות של פרופילים אינטלקטואליים לא אחידים על תסמיני אוטיזם ). נמצא, Charman et al., 2011; Joseph & Fein, 2011( עיקריים שאצל ילדים בגיל טרום בית ספר עם אוטיזם, יכולות לא מילוליות גבוהות באופן חריג קשורות לליקויים חמורים יותר בתחום התקשורת החברתית. גם שיטות סיווג וכלים אבחנתיים זורים אור על היחס בין מנת המשכל ממתן את רגישות הקריטריונים IQ ובין תסמינים עיקריים של אוטיזם. מצאו, גם Gould and Wing (1979(- לאוטיזם. כמו ש DSM 5 של

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5