shalem

39 מבוא, סיכום וכיווני עתיד קידום גישות חינוכיות וטיפוליות מבוססות מחקרית והכשרת אנשי ב. . יש צורך בבחינתן המעמיקה של השיטות והתוכניות, על מנת המקצוע להבטיח, כי הן משקפות את השינויים בעולמנו, המודעות לשונות יחידנית בצרכים ובהתפתחות ויישום התוצאות של מחקרי הערכה, שבוחנים את יעילותן, תוך שילוב טכנולוגיה תומכת לפיצוי קשיים ואתגרים. עוד מומלץ, כי ייבחן הצורך בהכשרה ובהעשרה של אנשי המקצוע, תוך שילוב תפיסות וגישות חדשות להגברת מודעותם לצרכים ולפתרונות אפשריים לקידום התפתחות והצלחה של ילדים ומבוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית. . קידום קידום ויישום של מדיניות התומכת בשוויון הזדמנויות ג. ויישום מדיניות זו מחייבת הכרה בשונות היחידנית, בצורך ובאפשרויות להגשמה עצמית, באפשרויות לתהליכי התפתחות מיטבית והשתלבות בחברת העתיד. בשנים האחרונות גובשו בארץ ובעולם המלצות מדיניות חשובות וחובתנו לזהות חסמים אפשריים ודרכים להתמודד איתם. ד. לסיום, האתגר המרכזי העומד לפתחנו – כיצד נוכל להפוך את העיסוק במוגבלות שכלית התפתחותית לתחום יוקרתי, מושך, ומאתגר, על מנת לקדם את פיתוח דור העתיד של חוקרים ואנשי מקצוע בתחום.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5