shalem

155 נוכחות משותפת של אוטיזם ומוגבלות שכלית התפתחותית ) המהווה תת- Eisenberg & Kanner, 1956; Waterhouse, 2013( קבוצה של סכיזופרניה של ילדות, כאשר מאפייני היסוד שלה היו ליקוי חמור בהבנה חברתית וחוסר יכולת להתמודד עם שינויים. קאנר איבחן ) וכן הוציא מן dysmorphic features( רק ילדים ללא תווים דיסמורפיים ועל Rutter (1974( הכלל ילדים עם מנת משכל נמוכה מאוד. בהתבסס על , שטענו שאוטיזם הוא ליקוי קוגניטיבי ביסודו, Prior (1979( חקרו את הקשר בין אוטיזם ובין מש"ה במוסדות Wing and Gould (1978( לאנשים עם מש"ה בממלכה המאוחדת. הם חיברו שאלון ומצאו שככל שדרגת החומרה של מש"ה חמורה יותר, כך החפיפה עם תסמיני האוטיזם רבה יותר. Diagnostic and Statistical Manual המהדורה השלישית של ) השתמשה בפעם הראשונה במונח 1980( for Mental Disorders כמונח הכולל שלושה pervasive developmental disorder (PDD( סוגים של אוטיזם (אוטיזם ינקותי עם התחלה מוקדמת מאוד, אוטיזם של הילדות עם התחלה בילדות, ואוטיזם בלתי טיפוסי). היה זה הניסיון הראשון להפריד בין אוטיזם ובין סכיזופרניה, תוך הדגשת הבסיס הנוירוהתפתחותי של האוטיזם, בדומה לזה של מש"ה. המשגת האוטיזם כהפרעה נוירו-התפתחותית, שמופיעה בילדות מוקדמת ונמשכת לאורך Diagnostic החיים, המשיכה להשתקף במהדורות מאוחרות יותר של and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM; DSM- .)III-R, 1987; DSM-IV, 1994, DSM-IV TR, 2000; DSM-5, 2013 נכון לעכשיו, הקריטריונים לקביעת אבחנה של אוטיזם מבוססים על DSM-5: American Psychiatric( DSM המהדורה החמישית של ) ומתמודדים עם מספר אתגרים בקביעת Association [APA], 2013 אבחנה של אוטיזם, שהתעוררו במרוצת השנים. השינויים במהדורה האחרונה מבוססים על ממצאי מחקרים ועל ההחלטה שהאבחנה של אוטיזם חייבת להישען על מידע שנאסף באמצעות כלים אבחנתיים סטנדרטיים, כדי לקבל קטגוריה אבחנתית מהימנה ותקפה ). השינוי הבולט ביותר מתבטא בהכלת כל חמש Volkmar et al., 2014( DSM-IV (APA, 1994, 2000(- התסמונות ההתפתחותיות שהופיעו ב תחת קטגוריה מקיפה אחת של הפרעה ברצף האוטיזם ). אי לכך, הפרעה אוטיסטית, autism spectrum disorder: ASD( תסמונת אספרגר, תסמונת רט, הפרעה הידרדרותית של הילדות ) והפרעה התפתחותית childhood disintegrative disorder: CDD(

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5