shalem

141 לאינטרנט, רכישת טכנולוגיות באמצעותן יוכלו לתקשר ואף שידריכו אותם להשתמש בטכנולוגיית הזום. לעיתים, גם אנשי המקצוע שהקיפו אותם לא ידעו להשתמש בטכנולוגיות אלו, ובהינתן העובדה, שבמסגרות דיור רבות לא הייתה תשתית אינטרנט או ציוד מותאם, אנשים עם מש"ה העידו, כי במשך תקופה לא מבוטלת הם הרגישו מנותקים ומבודדים במידה רבה יותר משאר האוכלוסייה, שהייתה מחוברת למדיה. סנגור חברתי/קבוצתי ) מבקשים Group Self-Advocacy( סנגור חברתי/קבוצתי תהליכי ), במקרה שלהלן – Bhavnani, 1990( להשמיע את קולה של קבוצת מיעוט אנשים עם מש"ה, על מנת להבטיח צדק חברתי לחברי הקבוצה. לצד זאת נמצא, כי השתתפות בקבוצות סנגור חברתי מאפשרות לחברי הקבוצה גם ליהנות מקשרים חברתיים מכבדים, פעילויות חדשות ותחושת בעלות ) ובכך מסייעים לתחושת Anderson & Bigby, 2017( ושליטה בחייהם ). כשהקבוצה Tilley et al., 2020( רווחה נפשית טובה יותר של חבריה לומדת על זכויות החברים בה ועל חובותיהם, היא לומדת לסנגר גם על עצמה, באמצעות תמיכה וערבות הדדית בין החברים, וכן על ידי חיזוק הביטחון של המשתתפים בה בדבר יכולתם לבטא את מה שהם מאמינים בו. המשתתפים בתהליכי סנגור חברתי מלמדים זה את זה פרקטיקה של בחירה בין אפשרויות שונות, העשויות להשפיע על חייהם, וקבלת החלטות בעניינן. בכך הקבוצה מסייעת לחבריה להבטיח את עצמאותם ואת איכות חייהם ולייצר תהליכי שינוי קהילתיים וכן תהליכים אישיים (קוזמינסקי, נמצאו השפעות פסיכולוגיות, פסיכו- 2019 ). בסקירה עדכנית משנת 2004 חברתיות וחברתיות חיוביות ביותר, בכל הנוגע להשתתפות בקבוצות סנגור חברתי של אנשים עם מש"ה. בראשן – העצמה אישית, הגברת הביטחון העצמי, הגברת תחושת השייכות (אל קבוצת הסנגור), שינוי בתפיסת הזהות העצמית (אני כבעל כישורים, מכובד ובעל מעמד) ולבסוף, גם שינוי בתפיסת הזהות החברתית של האדם כ"בעל מומחיות" בנושאים בהם דנה ). עם זאת, ראוי לציין, כי תהליכים אלו Fenn & Scior, 2019( הקבוצה לוקחים זמן ולעיתים הם "כפויים", כלומר – בשונה ממוגבלויות אחרות, בהן חברי הקבוצה מתאגדים בעצמם על מנת לנהל את המאבקים שלהם, מכנס את חברי 2)Supporter( במקרה הספציפי הזה, המאפשר/ת בין הגדרה עצמית לסנגור עצמי 2 “A supporter is a person who helps a self-advocate to understand what is happening, be included and, involved, understand information in a way that makes sense to them, supports them to speak up and say what they think, make their own decisions” (Inclusion International).

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5