shalem

14 99 פרק בעמוד אורנית אבידן-זיו מרפאה בעיסוק, מורשה לנגישות השירות ומומחית להנגשה קוגניטיבית. בעלת תעודת 'דור המדבר' בהנגשה קוגניטיבית של משרד העבודה, הרווחה והביטחון החברתי. מנהלת תחום הדרכה והנגשה ומדריכת צוותי טיפול באגודת עמי, אגודה מנהלת את 2014 לטיפול באנשים עם מוגבלות שכלית-התפתחותית. משנת המכון הישראלי להנגשה קוגניטיבית של אגודת עמי והקריה האקדמית אונו. שותפה לכתיבת מאמרים ולהרצאות רבות בתחום ההנגשה הקוגניטיבית. מרצה אורחת בחוגים לריפוי בעיסוק ובקורסים למורשי נגישות השירות ברחבי הארץ ומדריכה בפרויקט הגמר של הכשרות אלה. ornitav@gmail.com 573 פרק בעמוד ד"ר גלעדה אבישר חברת סגל במכללה האקדמית בית ברל למעלה משלושה עשורים. מרצה בכירה בחוג לחינוך מיוחד ובחוג לחינוך בלימודי תואר ראשון ושני. חוקרת וכותבת על ההיבטים המערכתיים של יישום שילובם של תלמידים עם מוגבלויות במערכת החינוך הכללית. פרסמה ספר ומאמרים בספרים ובכתבי עת שפיטים בעברית ובאנגלית. פעילה בוועדות המל"ג לבדיקת תכניות לימודים לתואר ראשון ולתואר שני בתחום החינוך וההוראה. משמשת כעורכת משנה של כתב העת סחי"ש – סוגיות בחינוך מיוחד ובשילוב. gilaavissar@gmail.com 443 פרק בעמוד פרופ' מיכל אל-יגון החוג לייעוץ חינוכי וחינוך מיוחד בבית-הספר לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב. פרופ' אל-יגון הנה ראש המעבדה לחקר מודלים של פגיעות וחוסן בקרב צעירים ומשפחותיהם. תחומי המחקר שלה מתמקדים בבחינה של ADHD ו- SLD עם היבטים חברתיים-רגשיים והתנהגותיים של ילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים ), ובחינה ADHD ) ו/או לקויות קשב והיפראקטיביות ( SLD עם ליקויי למידה ( של גורמי סיכון והגנה העשויים לתרום לשונות במדדי התפקוד של צעירים אלו ותפקודם של קבוצות סיכון נוספות. גורמי סיכון והגנה אלו, מתמקדים ברמות הפרט, המשפחה והמערכת. alyagon@tauex.tau.ac.il רשימת המחברים

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5