754 דורית ברק, דורית ושלר וכרמית-נעה שפיגלמן ובמפגש הבא צפו המאמן וההורה בהקלטה ולמדו ממנו. ההורים קיבלו, בנוסף, ספר עם תמונות סטילס שנלקחו מסרטי הוידאו כסימנים וציטוטים ויזואליים מהמפגשים. סדרת מחקרים מבוקרים שנערכו בהולנד הצביעו על התועלת של התערבות זו בהורדת מתחים ביחסי הורים-ילדים במשפחות .)Hodes et al., 2017, 2018( אלה תוכניות נוספות מסוג של שיפור כישורי הורות התמקדו, כאמור, בשיפור 11 מיומנויות טיפול בילדים. לדוגמא, בקנדה פותחה תכנית שהכשירה אימהות עם מוגבלות שכלית, ששירותי הרווחה זיהו כאימהות עם כישורים לקויים בטיפול בילדיהן ואת ילדיהן כסובלים מהזנחה. ההכשרה ניתנה בבתי האימהות וכללה הוראות מילוליות, ספר הוראות ויזואלי, הדגמה, תרגול וחיזוק. נמצא, שההכשרה הביאה ללמידה מהירה ולשימור לאורך זמן של כישורי טיפול בילדים אצל כל האימהות (החתלה, רחצה, ניקוי בקבוקים ועוד). כמו כן, נמצא שיפור משמעותי במצב התינוקות: תפרחת חיתולים נעלמה, עלייה במשקל, הצלחה בגמילה מחיתולים ועוד. לאור הממצאים המליצו פלדמן ואחרים על האפשרות להשתתפות בהכשרה כמענה הולם, במקום החלופה של הוצאת הילדים מרשות הוריהם בשל הזנחה ). מאוחר יותר, בניו יורק יושמה תכנית דומה עם Feldman et al., 1992( ). בעקבות ההתערבויות נמצא 2006-2012 חמישים משפחות (בין השנים שיפור בתחומים של תקשורת, ניהול הבית, טיפול בילדים, אינטראקציה .)Rao, 2013( בין הורים לילדים, תכנון ופתרון בעיות כאמור, בשנות האלפיים, ברוח התפיסה של "שום דבר עלינו בלעדינו" ), החלו לפתח תכניות השמות את ההורה במרכז, Charlton, 1998( מבוססות על שיתוף הורים, ומתמקדות בהגדרה עצמית וסנגור עצמי. למשל, תכנית התערבות אינטנסיבית ורב תחומית להורים עם מוגבלות שנים) פותחה באוסטרליה ובה 6 חודשים עד 6 שכלית וילדיהם (מגיל הושם דגש על שיתוף פעולה בין אנשי המקצוע וההורים בקביעת מטרות, בפיתוח ההתערבות וביישומה. ההתערבות ניתנה בבתי המשפחות וכללה דקות במשך תקופה של שישה חודשים. תכני 90 ביקורים שבועיים של ההתערבות התבססו על התאמה של אסטרטגיות התערבות מבוססות ראיות, שפותחו עבור הורים ללא מוגבלות שכלית. התכנים כללו שלושה ) טיפול בילד ובסביבת הבית (טיפול בילד, הכנת אוכל, הקפדה 1 חלקים: על זמני ארוחות, קניות, תזונה, רחצה, השכבה ושינה, שמירה על בריאות והיגיינה אישית, התנהגות במצבי חירום ושמירה על בטיחות מרחב ) אינטראקציה הורה-ילד שמטרתה לעודד שיתוף פעולה, 2 המגורים;
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5