735 זוגיות, מיניות והורות של אנשים עם מוגבלות שכלית מודל של תמיכה הוליסטית במבוגרים עם מש"ה א. פרספקטיבה הוליסטית המכַוונת לאוטונומיה ד. מטרת העל – חיים משמעותיים המבוססים על תחושת זהות אישית ג. תמיכה הוליסטית המבוססת על אינטראקציות הדדיות ב. הערכה הוליסטית ודינמית נפרדת של מערך התמיכות לאנשים עם מש"ה נועד מטרת העל (ד) לפי המודל, לזמן חיים משמעותיים המבוססים על תחושת זהות אישית ולא רק תפקוד המכַוונת פרספקטיבה הוליסטית (א)עצמאי ונורמטיבי. המודל מציע הערכה הוליסטית (ב) לטיפוח האוטונומיה של הפרט. לשם כך יש לעשות של האדם באופן דינאמי תוך התייחסות לפרט כשלם וכיכול, ולא לאבחן ולהגדיר אותו רק באמצעות יכולותיו ומוגבלויותיו. בנוסף לכך, יש לבסס על אינטראקציה הדדית בקשר בין התומך התמיכה ההוליסטית (ג)את לבין הנתמך, ולא כקשר אקראי של מתן שירות לאדם עם המוגבלות. המודל לתמיכה הוליסטית מציע, אפוא, לשלב בין פרספקטיבה המכַוונת לאוטונומיה, תהליך הערכה המבוסס על ראייה הוליסטית דינמית ומערך תמיכות המבוסס על אינטראקציות הדדיות ודינמיות. בהתאם למודל – ההתדיינות בכל נושא, ובכלל זה גם בנושאים הקשורים לזוגיות, מיניות ולהורות, תהיה מבוססת על התבוננות כוללת, דיאלוג הדדי ושותפות אמיתית של "מקבלי השירות". מבחינת בוגרים עם מש"ה הדיאלוג נועד לסייע ביצירת אפשרויות והזדמנויות, כמו גם לסייע להם להכיר את עצמם ואת סביבתם ולגבש לאור אלה מערכת קדימויות ברורה, לפיה יוכלו לבצע בחירות אישיות ואוטונומיות. באותה עת, המפגש נועד לאפשר לנותני השירות ולמשפחות להשמיע את דעותיהם בנושא, כחלק משיח פתוח.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5