shalem

722 הראשונים נעשו למען מימוש זכותם לבטא את צרכיהם ורצונותיהם. צעדים אלה הדגישו את המעבר מעיסוק במגבלה לעיסוק בשאלה: מה הם החסמים המונעים מאנשים עם מוגבלויות מימוש עצמי? ). אחד הביטויים המרכזיים Fraley et al., 2007; Shuttleworth, 2007( לעיסוק זה מופיע באמנה בדבר זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות, .2006 בדצמבר 13 שאומצה בעצרת הכללית של האומות המאוחדות ב- באמנה, העוסק בכבוד לבית ולמשפחה, נכתב: "מדינות שהן 23 בסעיף צדדים (חתומות על האמנה) ינקטו אמצעים יעילים והולמים לביעור הפליה כנגד אנשים עם מוגבלויות בכל הקשור לנישואין, משפחה, הורות ומערכות .)United Nations, 2006, pp. 13-14( "... יחסים, בשוויון עם אחרים עקרונות האמנה, כפי שמנוסחים, הגדירו באופן חד משמעי את זכויותיהם של אנשים עם מוגבלויות לקיים מערכות יחסים אינטימיות ולהקים משפחה משלהם. אך, נשאלת השאלה, עד כמה הכרה זו משפיעה על חייהם הלכה למעשה ועד כמה מוכללות ונגישות זכויות האמנה ). העיסוק בזכויותיהם Neuman, 2021( בחייהם של בוגרים עם מש"ה של אנשים עם מוגבלויות, אמור לאפשר לפרט להיות סוכן פעיל בעיצוב ). עם זאת, הלכה למעשה, נחשפים לא פעם פערים 2010 חייו (הרצוג, בין אידיאולוגיה לפרקטיקה ולא תמיד מתאפשרת הכרה ביכולתם של אנשים עם מש"ה להתנהל באופן אוטונומי – להציב לעצמם מטרות, ). במחקר Finlay et al., 2008 ;2006 לקבל החלטות ולבצען (ניסים, ובספרות כאחד ניתן למצוא עדויות רבות לכך, שעמדות בחברה כלפי זוגיות של אנשים עם מוגבלויות ממשיכות להיות מושפעות מתפיסות שמרניות ותחושות של חוסר נוחות, דחיה וחשש בכל הקשור לצורך במגע המיני, ועוד יותר מכך, מהאפשרות שאנשים עם מש"ה יהפכו להורים Esmail et al., 2010; Neuman, 2021; Schaaf, 2011; Murphy &( .)Feldman, 2002 היסטורית, מניעת זוגיות בקרב אנשים עם מש"ה נועדה למנוע ) ולהגן מפני פגיעה, Tapper, 2001( את "הפצת" הלקות בעולם שיכולה להתרחש באם יתאפשר לאנשים עם מש"ה לבטא את מיניותם ). עוד עולות מהספרות עדויות לתפיסות Murphy & O’Callaghan, 2004( והערכות, לפיהן אנשים מש"ה אינם מבינים מהי זוגיות ואינם בשלים/ Kramers-Olen, 2016; Lafferty, McConkey,( מסוגלים לקיים קשר זוגי .)& Taggart, 2013; Young, Gore & McCarthy, 2012 בניסיון לבחון, האם עמדות והערכות חברתיות אלה תואמות את רן נוימן

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5