709 המעבר לבגרות של צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית רשימת מושגים ) – אחד השלבים המשמעותיים transition to adulthood( המעבר לבגרות ביותר בהתפתחות האדם המתרחש בחייהם של צעירים בזמן שהם עוברים מסביבת בית הספר, לסביבה הכוללת עבודה וחיים עצמאיים. מדובר בתהליך מתמשך שיש בו מידה גבוהה של אי וודאות המחייב שינויים ביחסים, בהתנהגויות ובתפיסות העצמיות, שבו צעירים צריכים לגבש מטרות לעתיד ולזהות את התפקיד שהם רוצים למלא בחברה. ) – פרק זמן בחייהם של צעירים Emerging adulthood( בגרות מתהווה בחברה המערבית, המוקדש לחקירה והתנסות באפשרויות 18-29 בני שונות לעתידם בלימודים, במגורים, בעבודה וביחסים אינטימיים. תקופה זו מתאפיינת בתהליך מדורג של בחירה והתחייבות למסלול חיים מסוים, לצד קבלת תמיכה משפחתית וכלכלית. – מערך של פעילויות מתואמות וממוקדות תוצאה, לקידום תכנית מעבר היכולות האקדמיות והתפקודיות של תלמידי החינוך המיוחד, במטרה לסייע להם במעבר מפעילות בסביבת בית הספר לפעילות בסביבה על תיכונית, בה נכללים: שירות צבאי/לאומי, לימודים והכשרה מקצועית, עבודה ותעסוקה נתמכת, חיים עצמאיים והשתתפות בחיי הקהילה. ) – צרוף של מיומנויות ידע ואמונות, Self- determination( נחישות עצמית ), הפועל בצורה causal agent( המאפשרים לאדם להיות סוכן מכוון בחייו מודעת, מכוח רצונו ובהתאם לבחירותיו, להשגת תוצר משמעותי עבורו. ) – מונח כללי, המתייחס לנטייה future orientation( אוריינטציית עתיד האנושית לחשוב על העתיד ולייצוגים אשר בני האדם מפתחים אודותיו.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5