707 המעבר לבגרות של צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המיומנות הגדרה מילולית/ביטויים נצפים לשליטה במיומנות/קשיים ביצוע איכותי ביצוע המשימות הנדרשות באופן עצמאי ואיכותי. מיומנויות תהליך: ביצוע איכותי כולל • הבנת הוראות/הנדרש • הבנת הקריטריונים לביצוע איכותי (מדדי ההצלחה לביצוע) • מודעות לגבי תנאים, התאמות, עזרים או אסטרטגיות, הנדרשות לביצוע מיטבי ויכולת לתקשר אותן בהקשר המתאים • תכנון מקדים של שלבי העבודה • יישום שלבי העבודה בהתאמה לתכנון • שימוש באסטרטגיות יעילות בשלבי היישום • פתרון יעיל של בעיות במהלך היישום • בקרה עצמית לאיתור טעויות ותיקונן ו/או פנייה לגורם המתאים לעזרה בפתרון בעיות • גמישות במעבר ממשימה למשימה והסתגלות לשינויים בדרישות העבודה – תוצר ברמת גימור/איכות ירודים/תלות לאורך זמן בגורם קשיים הסמכות או המלווה בתהליך הביצוע ובבקרה על התוצרים/ אימפולסיביות (דילוג על שלבי תכנון ובקרה, יישום לא שיטתי)/קושי בהבחנה בין עיקר וטפל (התעכבות על פרטים שוליים)/פתרון לא יעיל של בעיות/נוקשות וקושי במעבר ממשימה למשימה. קצב ביצוע היכולת לבצע את שלבי התכנון, היישום והבקרה (המפורטים באיכות ביצוע) בפרק זמן סביר. • ניהול יעיל של זמן נתון לביצוע מטלות – הספק נמוך. התוצרים אמנם איכותיים, אבל כמותם אינה קשיים מספקת. התארגנות בסביבת עבודה התארגנות בסביבה הפיזית של מקום ההתנסות/העבודה. • התמצאות במרחב הפיזי של מקום העבודה ובדרכי הגעה וחזרה • שימוש בחומרים/כלים/טכנולוגיה בהתאם למשימה הנדרשת תוך שמירה על תקינותם • ארגון חומרים וכלים מתאימים לפני הביצוע, שימוש נכון ויעיל בהם תוך כדי הביצוע, החזרתם למקום ושמירה על ארגון וסדר הסביבה בתום השימוש בהם – צורך מתמשך בסיוע בהתמצאות במרחב הפיזי/שימוש לא קשיים נכון או יעיל בכלים וטכנולוגיה, בזבוז של חומרים, השארת משטח עבודה לא מאורגן/מלוכלך בתום הביצוע וכד'.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5