shalem

705 המעבר לבגרות של צעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית המיומנות הגדרה מילולית/ביטויים נצפים לשליטה במיומנות/קשיים קבלת סמכות נכונות להישמע ולבצע פעולות על פי דרישות הסמכות תוך שמירה על זכויות. • הכרות עם הממונים ותפקידם במקום • פנייה ומענה לגורם הסמכות בשפה ובטון מכבדים • ביצוע הוראות בהתאם לבקשת הסמכות • פנייה/שיתוף ודווח בנושאים רלוונטיים ובעת המתאימה • ביטוי תואם של צרכים ורצונות הקשורים לשמירה על זכויות או לביצוע מיטבי של התפקיד, כגון: בקשה לצאת להפסקה, מתן הסבר על התאמות להם זקוק על מנת לבצע את תפקידו (למשל, בקשה להסבר איטי, הדגמה, בקרה על העשייה וכד'). • יכולת לקבל משוב או ביקורת על הביצוע – ווכחנות/התרסה/זלזול/הימנעות/התעלמות או חשש קשיים מתקשורת עם גורם הסמכות. עבודת צוות היכולת לעבוד עם כמה שותפים למען אותה מטרה. • נכונות לעבוד ולשתף פעולה עם אחרים באותה עמדה/משימה • פנייה ומענה לאחרים בצוות בשפה ברורה (היכולת להעביר מסר ברור) ובטון מכבד • יצירת קשרים עם אחרים תוך שמירה על גבולות אישיים ומתן כבוד לגבולות הזולת • ביטוי צרכים ורצונות בתקשורת עם אחרים, כגון: בקשה לעזרה או סיוע, במידת הצורך • נכונות לסייע או למלא תפקיד של אחר כשנדרש • התמודדות אפקטיבית עם קונפליקטים בצוות • השתתפות בפעילות בלתי פורמאלית במקום ( הפסקות, מסיבות וכד') – חיכוכים עם אחרים סביב גבולות התפקיד, תחושות של ניצול קשיים או פגיעות יתר/ניצול אחרים/חשיפת יתר בתכנים אישיים שאינם תואמים/שתלטנות/ביקורתיות מוגברת/תחושה של בדידות/חוסר אמון באנשי הצוות. יוזמה ומוטיבציה התנהלות חיונית והתעוררות לפעולה ללא צורך בהנחיה מגורם חיצוני. • ביטוי עמדות חיוביות וסיפוק מהתפקיד בעבודה • נכונות להתנסות במשימות חדשות/מגוונות • בקשה להרחבת התפקיד או למתן משימות נוספות • פנייה לאחר, בהצעה ליצירת שיתופי פעולה, למתן עזרה ועוד • ניסיון לשפר ביצוע/לפתור בעיות בדרכים יצירתיות אך גם ישימות – פסיביות/אדישות/ תלות יתר/שעמום/שחיקה/תלונות/ קשיים חוסר מוטיבציה וסיפוק מהתפקיד

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5