704 מינה רז Wyn, J. (2014). Conceptualizing transitions to adulthood. New Directions for Adult and Continuing Education, 2014(143), 5-16. https://doi.org/10.1002/ace.20100 Young-Southward, G., Cooper, S. A., & Philo, C. (2017). Health and wellbeing during transition to adulthood for young people with intellectual disabilities: A qualitative study. Research in developmental disabilities, 70, 94-103. https://doi.org/10.1016/j.ridd.2017.09.003 נספחים )Seginer, 2009( : אוריינטציית עתיד- מודל שלושת הרכיבים 1 תרשים ערך צפייה שליטה תקוות חששות חקירה מחויבות מוטיבציוני קוגניטיבי התנהגותי מיומנויות הביצוע התעסוקתיות בתוכנית "יוצרים עתיד" 11 נספח א': 2021 מיומנויות הביצוע (פלוס) – מהדורה מעודכנת יוני 11 המיומנות הגדרה מילולית/ביטויים נצפים לשליטה במיומנות/קשיים שמירה על בטיחות ובטחון אישי זיהוי מצבים מסוכנים, נקיטת אמצעים וביצוע פעולות למניעת פגיעה (פיזית/מינית/נפשית) או תאונה, הניתנים לצפייה מראש. • שמירה על כללי הבטיחות בדרכים, בדרך אל העבודה ובחזרה ממנה • שמירה על ציוד אישי • שימוש בכלים ואביזרים תוך שמירה על בטיחות אישית וסביבתית • שימוש בציוד בטיחות המתאים לעמדת העבודה (נעליים מתאימות/ כובע/מגן אוזניים וכד') • מודעות לגבי מיקומו של מרחב מוגן/מטף אש/הכרות עם מספרי החרום • זיהוי מצבים בהם מתרחשת חריגה (משמעותית) מגבולות התפקיד או היחסים והיכולת לסרב לביצוע בקשות בעלות גוון של ניצול או התעללות קשיים – אין אונים במצבים מסכנים/איבוד ציוד אישי/אי ציות לכללי הבטיחות בדרכים ובמקום ההתנסות/ביצוע משימות או פעולות באופן לא בטיחותי. חוסר מודעות או חוסר הבנה של חשיבות הנושא או של סיכונים בביצוע לא בטיחותי.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5