678 מינה רז השלימו משימות אלו כבר בתחילת שנות העשרים לחייהם. אולם, השינויים החברתיים והכלכליים הגלובליים מאז, הובילו להתארכות תהליך המעבר לבגרות אל שלהי שנות העשרים, ולהמשגת תקופה התפתחותית חדשה – .)Arnett, 2007( )emerging adulthood( הבגרות המתהווה הבגרות המתהווה בחברה המערבית של המאה 18-29 בפרק זמן זה של חייהם, צעירים בני אינם נחשבים למתבגרים, אך גם לא לבוגרים באופן מוחלט. הם 21 המתנסים באפשרויות שונות לעתידם בלימודים, במגורים, בעבודה וביחסים אינטימיים, ובתוך כך נהנים מהשהיית הציפייה החברתית למילוי תפקידי הבוגר, בהשוואה לצעירים בשנות השישים והשבעים של המאה הקודמת שנים 7-12 ). תקופת הבגרות המתהווה נמשכת בין Wyn, 2014( ומתאפיינת בתהליך מדורג של בחירה והתחייבות למסלול חיים מסוים, ). חשוב לציין, כי Arnett, 2007( לצד קבלת תמיכה משפחתית וכלכלית המעבר לעבר אינדיבידואליות ובגרות עבור כל הצעירים (עם ובלי מוגבלות) אינו מהלך לינארי המוגדר על פי התקדמות הפרט במסלול קבוע ומובנה, אלא תהליך רב ממדי ומורכב, הפוגש כל צעיר באופן אחר בהתאם לנסיבות חייו ומשאביו האישיים: יש צעירים המבנים באופן אקטיבי את מטרותיהם לעתיד וסוללים את דרכם באופן עצמאי ואילו אחרים עוקבים אחרי מסלול מוכתב מראש. כך או כך, פרק זמן אינו מייצג איחור או פתולוגיה כלשהי אלא מבטא מהלך התפתחותי נורמטיבי אותו חווים כל הצעירים שגדלו .)Meyer et al., 2019( בחברה מערבית מתועשת ), לבגרות המתהווה חמישה אפיונים Arnett, 2007( על פי ארנט חקירת זהויותמרכזיים, המבדילים אותה מתקופות אחרות בהתפתחות: (א) ) – צעירים בתקופה זו מנסים להבין מי הם ומה identity exploration( הם רוצים בחייהם באמצעות חקירה והתנסות באפשרויות שונות לעתידם בעבודה, בהשכלה ובאהבה, טרם קבלת החלטות שיבססו את נתיב חייהם ) – תקופה זו מאופיינת בתחלופה instability( חוסר יציבותהבוגרים; (ב) גבוהה של מקומות עבודה, סגנונות ומקומות מגורים, התורמים רבות ) – בתקופה self- focus( ריכוז בעצמילפיתוח עצמאותם של הצעירים; (ג) זו צעירים נמצאים הרבה פחות בשליטת הוריהם, הם נהנים מההזדמנות תחושת לתרגל את החופש האישי ונוטים להתרכז בעצמם ובצורכיהם; (ד) ) – מאפיין זה מתאר את החוויה של היות feeling in between( בין לבין הצעיר "בדרך" להיות בוגר, אך עדיין לא בוגר באופן סופי. בגרות מושגת
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5