642 היידי פלביאן ועדי בן-חמו זה לא אומר שכל אחד יכול להגשים את החלום שלו. צריך למצוא את דרך הביניים, בין הרצון של הבוגר עם מש"ה לבין יכולותיו, ואז לדאוג להתאמות הרלוונטיות בבית ספר מסוים" (מנהלת אגף חינוך). דיון, סיכום והמלצות לעתיד: "אל עבר שילוב של בוגרים עם מש"ה במערכת החינוך" האמונה, כי לכל אדם המעוניין לתרום ללומדים במערכת החינוך מגיעה הזכות לקבל הכשרה מתאימה והזדמנות להשתלבות מקצועית וההכרה החוקית בזכותם של אנשים עם מוגבלות לעסוק בתחום העניין שלהם ), הובילו לביצוע 1988 (חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ"חמחקר זה בנושא שילוב בוגרים עם מש"ה במערכת החינוך. כדי ללמוד על תהליכי השילוב וההכלה של בוגרים עם מש"ה בתעסוקה במסגרות אנשי חינוך, המובילים את יישום מדיניות השילוב בדרכים 75 חינוך ראיינו שונות בחיי היומיום. הממצא הבולט ביותר הוא שהמרואיינים גילו נכונות לשלב בוגרים עם מש"ה במערכת החינוך ואף הדגישו כי תעסוקה בתחום החינוך יכולה להיות המשך לתהליך הלימודים של אותם פרטים במערכת החינוך. גישה זו הוצגה גם במחקרים קודמים, והיא מייצגת תפיסה חינוכית ). נושא חשוב אחר שנבחן כאן, Hunter et al., 2019( המתפתחת בעולם הוא התנאים הנדרשים לתהליכי השילוב, יתרונות השילוב וחסרונותיו, התבחינים העיקריים שיש לשקול בביצוע התהליך וסוגי התמיכה שאנשי החינוך המשלבים יזדקקו להם כדי לשלב בוגרים עם מש"ה במערכת החינוך, באופן שיתרום להם ולמערכת גם יחד. תהליך השילוב וההכלה של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים הוא תהליך דינמי, המשקף את ערכי החברה שהוא מתקיים בה, ויש לעדכנו בהתאם לחזון החברה ולצורכיהם של האנשים המשתלבים והמשלבים. חלה תפנית ניכרת בחקיקה בישראל, בד בבד עם השינויים 1988 בשנת בחוקים במדינות נוספות בעולם, שהדגישו שיש להתייחס לפרט כמכלול ולא ). בתקופה World Health Organization, 2001( כאדם עם לקויות בלבד זו חוקקו בישראל חוק החינוך המיוחד וחוק שוויון הזכויות לאנשים עם מוגבלות, והחברה הישראלית החלה לשלב תלמידים עם צרכים מיוחדים במערכת החינוך כדי שישתלבו בחברה כבוגרים עצמאיים. מאז ועד היום עודכנו חוקים אלה, בהתאם לצורכיהם המיוחדים של הלומדים, להתאמות הנדרשות במערכת החינוך ולאלה שיש לפתח במערך הלמידה האקדמי
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5