shalem

631 שילוב בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במערכת החינוך הלקויות בחברה. הטענה העיקרית הייתה, כי כדי לעודד השתלבותו של האדם עם הלקויות בחברה יש להתמקד ביכולותיו ובפוטנציאל שלו לתרום לסביבתו וכן להעשיר את ידע החברה על הלקות, כדי לצמצם את הדעות .)World Health Organization, 2001( הקדומות כלפיה בישראל, ילדים עם צרכים מיוחדים מתחילים בתהליך השתלבותם והכלתם בכניסה למערכת החינוך. זאת מתוקף החוק, המזכה כל ילד שאובחן עם צרכים מיוחדים, המלווים בליקויים משמעותיים המגבילים את התנהלותו הנורמטיבית, להשתלב במערכת החינוך בליווי שירותי החינוך ). תפיסה זו אף הודגשה בסיכום דו"ח ועדת דורנר (משרד 2014 המיוחד (נוי, ), ועדה שבדקה את תהליכי יישום השילוב בפועל, ובעקבות 2009 החינוך, הדו"ח שכתבה עודכנו מטרות השילוב והדרכים הפרקטיות ליישום החוק. לאחר תקופת בית הספר, הבוגר עם הצרכים המיוחדים משתלב בחברה בפיקוח והדרכה של אגף הרווחה ושל הביטוח הלאומי – גורמים אחרים מאלה שליוו אותו במסגרת בית הספר. אומנם, השילוב של ילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים בחברה קיבל תנופה רבה בשנים האחרונות, אך ככל שלקותו של האדם מורכבת יותר, היבטים הקשורים באדם עצמו, בגורמים האחראים עליו ובמעסיקים, .)Migliore et al., 2008( מצמצמים את יכולתו להשתלב בחברה שילוב תלמידים ובוגרים עם מש"ה במערכת החינוך תהליך השילוב וההכלה בחברה מתחיל כשהילד עם הצרכים המיוחדים משתלב מבחינה אקדמית וחברתית במערכת החינוך, זאת מתוך חזון כי שילוב זה יתרום להכלה מיטבית שלו בחברה כבוגר ). בישראל, עוד עם חקיקת חוק החינוך המיוחד Akpokiniovo, 2017( ), נקבע, כי אפשר לשלב 2013 (מילשטיין וריבקין, 1988 הראשון, בשנת עם צרכים מיוחדים במוסד חינוכי רגיל, כדי לקדם 21–3 תלמידים בני ולפתח את כישוריהם, וכך להקל את שילובם בחברה, ובהמשך, גם במעגל העבודה. זאת ועוד, בהתאם לחוק החינוך המיוחד המעודכן (חוק חינוך ), כל התלמידים עם הצרכים 2018 ], התשע"ח- 11 מיוחד [תיקון מס' המיוחדים זכאים לקבל תמיכה לימודית במסגרות שהם לומדים בהן. כדי לשלב תלמידים עם צרכים מיוחדים שילוב אקדמי, ולהביאם לפתח מיומנויות למידה ולרכוש ידע, הצוות החינוכי נדרש, בעיקר, להתאים את דרכי ההוראה ואת אסטרטגיות הלמידה. ואולם, תהליכים אלה לא בהכרח

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5