shalem

. תודה לעוזרות המחקר: 2020–2019 המחקר בוצע בתמיכת "קרן שלם" בשנים מיטל אודיז, לירז בדש, שאני בואנו-רז, רותם ביטון, ניב ידלין, נירית פרידמן ורינת סביון. שילוב בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית במערכת החינוך: חזון, אתגר ומעשה היידי פלביאן ועדי בן-חמו תקציר שילוב תעסוקתי של בוגרים עם צרכים מיוחדים בחברה בכללותה, ובמערכת החינוך בפרט, הוא אתגר תרבותי וחברתי. כדי להצליח בתהליך השילוב יש להתאים היטב את המערך החינוכי המשלב, ולשם כך יש להבין את עמדות אנשי המפתח האמונים על תהליך השילוב. אומנם, תהליך השילוב של בוגרים עם לקויות למידה, לקויות חושיות ולקויות מוטוריות במערכת החינוך נלמד ומיושם בהדרגה במשך השנים, אך לא כן שילובם של בוגרים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש"ה). היום, בארץ ובעולם, מוצעות לבוגרים עם מש"ה מגוון תוכניות הכשרה לצורך תעסוקה ושילוב בחברה, אך אין הן כוללות הכשרה לתעסוקה במערכת . במחקר 21 החינוך, שהם עצמם התפתחו ולמדו בה עד גיל מובילים בתחום החינוך והשילוב 75 זה נשאלו לראשונה בחברה הישראלית, כיצד אפשר לשלב בוגרים עם מש"ה במערך החינוכי. מהממצאים עולה, כי אף שאנשי החינוך מבטאים נכונות רבה לשלב את הבוגרים עם מש"ה במערכת החינוך, הדרך לכך רצופת אתגרים, ויש לשקול אותם בתכנון התהליך וביישומו. 627 24

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5