617 למידה משמעותית ולומדים עם מוגבלות התערבות דומה בנושא של אלימות מילולית במחקר עם בוגרים עם מש"ה. גם במחקרם זה הממצאים הצביעו על הגברת מודעות המשתתפים לגילויים של אלימות מילולית, של אחרים כלפיהם ושלהם עצמם וביניהם. כמו כן, למדו דרכי תקשורת חדשים להתמודדות עם מצבי אלימות שלהם וכלפיהם. מחקר אחר, שהתמקד בנושא של הכנה והכשרה לחיי עבודה, נערך בבתי ספר של החינוך המיוחד עם מתבגרים עם מש"ה, על ידי יונת אבזורי ). יונת, מרפאה בעיסוק במקצועה, יישמה את עקרונות Ivzori et al,. 2011( "מעגל ההפנמה" עם עקרונות של המודל לעיסוק האנושי. התוכנית הורחבה ) והופעלה עם כתות של מתבגרים 2020 – 2014 כעבור מספר שנים ( ), וכן הופעלה בכיתות Ivzori et al., 2020( שהוגדרו כתלמידים בסיכון של מתבגרים בבתי ספר של העדה הדרוזית (התוכנית תורגמה לערבית). תלמידים שחולקו לשתי קבוצות, קבוצת 77 המדגם הראשוני התבסס על המחקר שקבלה תוכנית התערבות של הכנה והכשרה לחיי עבודה וקבוצת השוואה שלא קבלה תוכנית דומה. המחקר התמקד בבדיקת התרומה של יישום עקרונות "מעגלי ההפנמה" לטיפוח זהות תעסוקתית ברורה בקרב המשתתפים, ידע ומוטיבציה להמשך לימודים והמשך הכשרה לחיי עבודה. מחקר אחר, שבו, על בסיס תוכנית ראשונית עם תלמידים, נעשתה ). איתי Hess, 2010( הרחבה לאוכלוסיות בוגרות, היה מחקרו של איתי הס הס הינו מומחה לתחום של לקויות ראייה ועיוורון. הוא יזם מחקר, שבו הופעלה תוכנית המבוססת על "מעגלי ההפנמה" בבית הספר של פנימיית "בית חינוך עיוורים" בירושלים. המטרה של הפעלת התוכנית הייתה כפולה – מחד, העלאת הידע והמודעות של תלמידים ומורים לסוגים השונים של לקויות ראייה, ומאידך – חיזוק ההערכה העצמית של התלמידים כשלב בהעצמתם והביטוי לכך ביכולתם להכוונה עצמית, סנגור עצמי ובחירה בין תלמידים 29 אלטרנטיבות. המדגם כלל את אוכלוסיית הכיתות הבוגרות – מחטיבת ביניים, שחולקו לחמש קבוצות למידה. מבין ממצאי המחקר החשובים הייתה ההשפעה של הפעלת התוכנית על המורים עצמם – לדבריהם, במהלך העברת התוכנית הם למדו להבין יותר לעומק את התלמידים שלהם, את הנושאים שמעסיקים אותם, וגם נוכחו בדלות של המידע שיש בידי התלמידים לגבי מהי לקות ראייה, מהי הלקות שיש להם, מה הם החידושים בטכנולוגיה תומכת, בידע רפואי בנושא וכו'. המורים דיווחו שהם נדהמו עד כמה לא משתפים את המתבגרים בידע לגבי הלקות שלהם. לגבי הלומדים, הממצאים הראו חיזוק במודעות העצמית, שיפור של יכולת ההתמודדות שלהם עם חומר לימודי (הלימודים הם בפנימייה
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5