615 למידה משמעותית ולומדים עם מוגבלות חברה – המוכנות לנתינה חברתית, לא רק "מה החברה עושה בשבילי?", אלא, ברוח דבריו של הנשיא ג'ון קנדי – "מה אני יכול לעשות למען החברה שבה אני חי?" התפתחות אישית – מיצוי היכולות והנטיות האישיות. איכות הסביבה הפיזית – חינוך לאסתטיקה, ניקיון וסדר. איכות הסביבה החברתית – רמת שיח המכבדת את הדובר ואת השומעים, את המקום ואת המעמד; שמירה על גבולות אישיים, תוך יכולת למשמעת עצמית ואי פגיעה בזולת. ביסוס מחקרי של התוקף והמהימנות של יישום מודל "מעגל ההפנמה" עם הפעלת התוכניות המבוססות על מודל "מעגל ההפנמה" בבתי הספר המיוחדים בארץ, נערכו מספר מחקרים שחיזקו את התוקף והמהימנות של יישום המודל עם אוכלוסיות של לומדים עם מוגבלויות. באמצעות המחקרים הנוספים הורחב היישום של המודל לאוכלוסיות מגוונות מבחינת המוגבלויות שלהן, ושולבו גם לומדים עם וללא מוגבלויות. כן הורחב יישום המודל לגילאים שונים מעבר לבתי ספר, כגון: סטודנטים באקדמיה ובוגרים החיים במסגרות חוץ ביתיות. במרבית המחקרים התבססה הערכת הממצאים על מתודולוגיה מעורבת, איכותנית וכמותית ). מודל Reiter, 2016; 2020 ; קרני-ויזר ונוימן, 2009 (קרני-ויזר ורייטר, "מעגל ההפנמה", כבסיס לתוכנית ההתערבות, הופעל עם אוכלוסיות עם מוגבלויות שונות שלקחו חלק במחקרים, ובהן: תלמידים עם מוגבלות ), תלמידים עם לקויות ראייה ועיוורון Shavit, 2013( שכלית התפתחותית ) ותלמידים עם מוגבלויות Hess & Reiter, 2010; Hess & Reiter, 2017( ). בכל המחקרים, המורים ו/או המדריכים שהשתתפו 2013 פיזיות (אלמוסני, בהפעלת התוכנית קבלו הכשרה מיוחדת לפני המחקר. ההכשרה כללה את המצע הפילוסופי, ההומניסטי, של מודל "מעגל ההפנמה", העקרונות התיאורטיים, למידה בדרך הקונסטרוקטיביסטית והיישום במפגש עם הלומדים. בכל התוכניות, המורים/מדריכים דיווחו שבעקבות ההכנה להפעלת תוכנית ההתערבות ותוך כדי הפעלת "מעגלי הפנמה", הם שינו את ההתייחסות שלהם ללומדים עם מוגבלויות ושינו את דרך ההתנהלות שלהם כלפיהם ואתם. דהיינו, חל שינוי לגבי דרך ההוראה שלהם, חל בהם שינוי בהתבוננות שלהם לגבי עבודתם עם לומדים עם מוגבלויות.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5