609 למידה משמעותית ולומדים עם מוגבלות הקונסטרוקטיביסטית, מגיע הלומד לתובנה מטא-קוגניטיבית שמאפשרת לו ליישם העברה של הידע מתחום אחד לאחר. זאת ועוד: מאחר שבלמידה שזור היישום של ידע לגבי פתרון בעיות מעשיות ואותנטיות של הלומד, היא מהווה חוויה משמעותית עבורו. בעקבות המודל של מאייר, שהוזכר ) להוסיף ממד Jou et al., 2016; Tsai & Lee, 2006( לעיל, מציעים חוקרים ללמידה משמעותית, הממד של הפנמה של הנלמד. הם מציגים תאוריה של למידה מעגלית, שמביאה להפנמה של ידע על בסיס תהליך שבו החומר הנלמד הופך להיות מרכיב אינטגרלי של הלומד והתנהגותו ,ומציעים ), שלפיה למידה מבוססת Kolb, 1976( ליישם את התיאוריה של קולב . למידת מושגים והכללות; 2 . התבוננות ורפלקציה; 1 על ארבע אופרציות: . התנסויות קונקרטיות. 4 . בדיקת היישום של הנלמד במצבים חדשים; 3 לדעת חוקרים אלה, כדי שתהליך הלמידה המוצע לעיל ייצור הפנמה, יש לכלול בו לא רק שאלות של "מה" ו"איך" אלא גם שאלות של "למה". הם מצביעים על החשיבות של ההתייחסות של הלומד לכך, שללומדים שונים תשובות שונות לסוגייה של "למה". בכך מפנים הלומד לא רק התייחסות המבוססת על התבוננות פנימית והתייחסות למניעים האישיים שלו, אלא גם מודעות למניעים של אחרים ולדעות ולשיפוטים של אחרים. הם מציעים ), שיש בו מעבר phases( מודל של מעגל למידה, כתהליך הנעשה בשלבים מהתבוננות – החשיפה ל"מאורע" חדש (כולל נתונים וידע) – למעורבות בחוויה ממשית הקשורה למאורע וניתוח הפתרונות שנלמדו, ולבסוף – יישום התהליך בפתרון בעיות נוספות. למידה משמעותית, אם כן, מבוססת על למידת מושגים ברמה מטאקוגניטיבית, דהיינו חשיבה מופשטת, מושגים והכללות, יכולת להתבוננות פנימית ומודעות לעצמי, למניעיי, תגובותיי הסובייקטיביות, השיפוט שלי, וכל זאת תוך כדי מודעות לאחרים ונקודות המבט שלהם. בתהליך הלמידה, חשיבה ורגש באים לידי ביטוי באופן מקביל, בסביבה חברתית ותרבותית מסוימת ובאמצעות התיווך של המלמד. נשאלת השאלה – כיצד ניתן לעבור מדרך ההוראה המסורתית להוראה קונסטרוקטיביסטית? השינוי מהפרדיגמה המסורתית, של כיתה שבה הלומדים יושבים בשורות ופניהם למורה וללוח וההתבססות של הלמידה על קריאה, כתיבה וזיכרון, ללמידה ברוח הקונסטרוקטיביסטית, קורא לשיטות חדשות של הוראה. דרלינג-המונד ואחרים ) הציעו שילוב של שתי שיטות, דרך Darling-Hammond et al., 2008( ההוראה הממוקדת בחקר ולמידה שיתופית. לדבריהם, שתי דרכים אלה
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5