shalem

598 גלעדה אבישר וטלי היימן VanAsselt-Goverts, A.E., Embregts, P.J.C.M., & Hendriks, A.H.C. (2015). Social networks of people with mild intellectual disabilities: characteristics, satisfaction, wishes and quality of life. Journal of Intellectual Disability Research, 59(50), 450-461. Vasilieiadis, I., & Doikou-Avlidou, M. (2018). Enhancing social interaction of pupils with intellectual disabilities with their general education peers: the outcomes of an intervention programme. Journal of Research in Special Education Needs, 18 (4), 267-277. https://doi.org/10.1111/1471-3802.12410 Wilson, N.J., Jaques, H., Jojnson, A., & Brotherton, M. L. (2017). From social exclusion to supported inclusion: Adults with intellectual disability discuss their lived experiences of a structured social group. Journal of Applied Research in Intellectual Disabilities, 30(5), 847-858. https://doi.org/10.1111/jar.12275 Yu. S. Y., Ostrosky,M, M., & Fowler, S. (2012). Measuring young children’s attitudes toward peers with disabilities: Highlights from the research. Topics in Early Childhood Special Education, 32(3), 132–142. Zimet, G. D., Dahlem, M. W., Zimet, S. G., & Parley, G. K. (1988). The multidimensional scale for perceived social support. Journal of Personality Assessment, 52, 30-41. תודות המחקר המתואר בפרק זה בוצע בשיתוף פעולה עם האגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך ובמימון קרן שלם לפיתוח שירותים לאנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5