shalem

564 רז טננבאום, רחל יפעת וברכה ניר • מתן הדגמה ומשוב מילוליים מותאמים – כולל: הדגמות, הנחיות, הרחבות ועידוד. • יצירת מצבים חזרתיים ועקביים בשגרת הפעוט. • בחירת תכני הפעילות וחפצים המותאמים לפעוט מבחינה מוטורית וקוגניטיבית, ומהנים ומשמעותיים עבורו. • בחירת עזרים הנדרשים להרחבת התקשורת – לוחות תקשורת, פלטים קוליים, אייפדים ועוד. • שימוש בגוף המטפל בדרכים שונות – תמיכה מוטורית, מתן משוב חושי, הדגמת השתתפות בתקשורת ובמשחק, כמו: שימוש מרובה בג'סטות, תפעול חפצים באופן מגוון ועוד. • התאמת קצב ותזמון באינטראקציה – תגובתיות מתוזמנת מבחינת פעולות הפעוט ומותאמת לקצב התגובה המעוכב של הפעוט. • הזדמנויות להתנסות באינטראקציות חברתיות עם מגוון שותפי תקשורת, כולל קבוצת השווים, במגוון הקשרים. על התאמות ותמיכות אלה להתבצע באופן דינמי תוך בחינה מתמדת של צרכי הפעוט, התחשבות באופן שבו הפעוט פועל ומשתתף באינטראקציה, ומודעות להזדמנויות השונות שכל הקשר מספק. כדוגמה להתערבות מוקדמת מיטיבה, נציג את סיפורו של גיל (שם בדוי). גיל, פעוט שאובחן בלידתו עם תסמונת דאון, קיבל בחודשים הראשונים חודשים החל לבקר במעון 6 לחייו ליווי של צוות התפתחות הילד, ובגיל יום שיקומי. במעון נבנתה עבורו תוכנית התערבות רב-תחומית, הכוללת טיפולים שבועיים של פיזיותרפיסטית, מרפאה בעיסוק וקלינאית תקשורת, אשר ניתנים במקביל, ולעתים במשותף, על ידי נשות המקצוע. כמו כן, המסגרת הגנית של המעון מזמנת לו אינטראקציה עם פעוטות נוספים והשתתפות בפעילויות המהוות חלק משגרת הגן, כמו: מפגשים, מסיבות חג, ארוחות, חצר וכד', עם תמיכות מותאמות עבורו ובקצב שמאפשר לו לעבד את ההתרחשות ולקחת בה חלק באופן מיטבי. התוכנית השיקומית ההתפתחותית, שנבנתה עבורו על ידי הצוות המקצועי והוריו, מיושמת במהלך שגרת היום הגנית. בנוסף, הוריו מקבלים ליווי הכולל גישה, ידע וכלים ליישום תוכנית ההתערבות, באופן המותאם להם גם בסביבה הביתית, וליווי של מטפלת מהתחום הרגשי, בהתמודדות עם מוגבלות ילדם ובטיפול

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5