shalem

563 התערבות מוקדמת עבור פעוטות עם מש"ה הפעוטה מתנסה בהרחבה של הלמידה על תוכן הסיפור. היא מעבירה למרחב האינטראקציה כדור שהיה מונח מאחוריה. קלינאית התקשורת אומרת: "זה כמו הבלון של אורי". הפעוטה מוסרת את הכדור לקלינאית התקשורת. בכל הדוגמאות הללו ראינו, שהאופן שבו קלינאית התקשורת משתמשת בג'סטות ובפעולות תומך ביצירת הג'סטות והפעולות של הפעוטה, ומעודד את הרחבת התקשורת והמשחק שלה באמצעים אלה, כחלק מן התקשורת הרב-ערוצית שלהן. אחד הגורמים המרכזיים, המשפיעים על מידת השימוש של פעוטות עם מש"ה בג'סטות, הוא הימצאותם בסביבה טיפולית עשירה ). אם כן, השימוש בג'סטות על ידי שותפי Vandereet et al., 2011( בג'סטות תקשורת נוספים מלבד קלינאית התקשורת מאפשר לה חשיפה והטמעה יעילה של השימוש בג'סטות. כמו כן, דיוק היבטים שונים של האינטראקציה על ידי נשות צוות שונות בטיפול נפרד או משותף, כגון: חשיפה לשכלול המשחק על ידי המרפאה בעיסוק, מאפשר לפעוטה להשתמש בג'סטות במרחב תקשורתי אופטימלי. תוכנית התערבות מוקדמת לפעוטות עם מש"ה: מה היא כוללת? מטרתה של תוכנית התערבות רב-תחומית היא לאפשר לכל פעוט חווית השתתפות מיטבית בסביבתו, תוך למידה ופיתוח של יכולותיו בתחומים השונים: חיזוק ופיתוח התשתית הגופנית, גיוון והרחבת התקשורת והמשחק ופיתוח מיומנויות חברתיות-רגשיות. לצורך הצלחת התוכנית ישנה חשיבות רבה להנאה של הפעוטות מן האינטראקציה ולחוויית ההצלחה שלהם בפעילויות השונות. התערבות מוקדמת עבור פעוט עם מש"ה כוללת תמיכות מסוגים שונים, אשר להן השפעה משמעותית על השתתפות הפעוט באינטראקציה: • שינוי ארגון הסביבה ומאפייניה החושיים – מיקום המשתתפים, תאורה ועוד. • מתן עזרים תומכים הנדרשים לביצוע פעילות – כגון: הליכון, כיסא מותאם, סד ועוד.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5