558 רז טננבאום, רחל יפעת וברכה ניר . רכיבים צורניים של הג'סטות. 1 טבלה מספר תבנית כף היד )McNeill, 1992 (על פי (אגרוף) להבעת ג’סטה מייצגת a (לדוגמה, שימוש בתבנית כף יד של “טוק-טוק”) מגע בחפץ/בגוף הפעוט/בגוף האם/ללא (לדוגמה, מגע בגוף הפעוט – טפיחה על החזה להביע ג’סטה מייצגת של “אני”) כיוון התנועה למעלה/למטה/ימינה/שמאלה/לקו אמצע/סיבובית/אחר (לדוגמה, כיוון תנועה לקו האמצע – באמצעות שתי הידיים להביע ג'סטה מייצגת "בום") מיקום התנועה על ציר הגובה מתחת בית חזה/בית חזה/ראש/מעל הראש/אחר (לדוגמה, הרמת היד מעל הראש להביע ג’סטה מייצגת של “למעלה”) איבר בגוף יד ימין/יד שמאל/שתי ידיים/רגל/ראש/אחר (לדוגמה, שימוש בראש להביע ג’סטה מייצגת של “לא”, שימוש ביד ימין להביע ג’סטה דאיקטית של “הצבעה”) חזרתיות ומשך רגעית/ממושכת/חזרתית/אחרת (לדוגמה, הרמת יד ממושכת עם חפץ להביע ג’סטה דאיקטית של “להראות”) באמצעות ניתוח הרכיבים הצורניים של הג'סטות ניתן לאפיין את הצורות המוטוריות בהן משתמש פעוט עם מש"ה בהקשרים שונים ולנתח את התפקידים שהן ממלאות עבורו באינטראקציה כבסיס להתערבות מוקדמת, כפי שנדגים בחקר המקרה להלן. חקר מקרה – ג'סטות ופעולות של פעוטה עם תסמונת דאון נבחן כעת את הג'סטות של פעוטה בת שנתיים עם תסמונת דאון באינטראקציה עם קלינאית התקשורת בהקשר של קריאה משותפת בספר "מעשה בחמישה בלונים" (כתבה מרים רות, איירה אורה איל, הוצאת ). הקשר זה מהווה מקור הנאה עבור הילדים ומאפשר 1974 ספרית פועלים, הזדמנויות שונות להשתתפות, חוויות למידה, הרחבת ידע העולם ועושר לשוני. הקשר זה, כפי שנדגים לעיל, מזמן בין השאר שימוש מרובה בג'סטת הצבעה, ובג'סטות מייצגות המקושרות לתוכן הסיפור, אשר מהוות אמצעי
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5