shalem

556 רז טננבאום, רחל יפעת וברכה ניר הפעוטה, שהובנה, תלמד להשתמש שוב ושוב בייצוג של קירוב היד לפה לייצג "לאכול"). ) מצאה, כי התערבות המעודדת Goldin-Meadow, 2015( גולדין-מדו שימוש בג'סטות יכולה לקדם תקשורת ושפה של פעוטות עם התפתחות ), וכי ג'סטות יכולות לשמש Goodwyn et al., 2000 טיפוסית (ראו גם כאמצעי לאבחון קשיים שפתיים ספציפיים עבור פעוטות עם התפתחות Iverson ). איברסון ואחרים ( Sauer et al., 2010 שאינה טיפוסית (ראו גם ) טענו, כי יש להמשיך וללמוד את המערכת ג'סטות-שפה של et al., 2003 פעוטות עם תסמונת דאון, כדי לאפשר הערכה מעמיקה של פעוטות אלה, כבסיס להתערבות יעילה אשר תשפר את תפקודם. מחקרים רבים הראו, כי שימוש בג'סטות תומך ברכישת שפה Iverson et al., 2003;( ותקשורת של פעוטות עם תסמונת דאון Mundy et al., 1988, 1995; te Kaat-van den Os et al., 2017; ). למשל, ונדריט ואחרים Stefanini et al., 2007; Zampini & D’Odorico ) הראו במחקרם על פעוטות עם מש"ה, כי Vandereet et al., 2011( הג'סטות תמכו בתהליך המעבר ממבעים חד-מיליים לצירופי מילים. השימוש בערוץ הג'סטות נמצא כבעל חשיבות גם עבור פעוטות עם ילדים עם תסמונת 18 תסמונת אנגלמן. במחקר התערבותי הדריכו הורים לאנגלמן כיצד ללמד את ילדיהם להשתמש בג'סטות, מתוך מאגר ג'סטות, המייצגות פעולות כפי שהן מבוצעות באופן טבעי באירוע (לדוגמה – תנועת דחיפה להבעת דחיית אובייקט), אשר פותח על ידי החוקרים. מדיווח ההורים עלה, כי הילדים הצליחו לרכוש שימוש בג'סטות אלה והרחיבו באמצעותן .)Calculator, 2016( את התקשורת שלהם בבית ובקהילה תרומתן הרבה של הג'סטות לפעוטות עם מש"ה קשורה בתכונות ייחודיות שלהן, המקלות על העיבוד שלהן עבור הפעוטות עם מש"ה, המתקשים בעיבוד מסרים שמיעתיים בלבד: הן נראות לעין, הן בעלות משך משמעותי בהשוואה למילים, וניתן להעביר באמצעותן מסרים חזותיים, ; מאיר וסנדלר, Tolar et al., 2008( המתאפיינים במידה רבה של איקוניות ). כמו כן, הן נגישות לשימוש, בכך שהן דורשות שימוש בעיקר בידי 2004 הפעוט, ללא שימוש בעזר חיצוני לגוף, וזאת, בשונה מלוחות התקשורת. אמנם, לוחות התקשורת והג'סטות – שניהם ערוצים ויזואליים, המהווים תמיכה חשובה ברכישת הסמלה והשתתפות של פעוטות, אולם, הייצוגים הנגישים לפעוטות בכל אחד מערוצים אלה הם שונים, ובמידה רבה נובעים ממאפייניו של כל ערוץ. הג'סטות מתהוות מתוך התנועה במרחב. אופן

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5