551 התערבות מוקדמת עבור פעוטות עם מש"ה הפעוטות בערוצי התקשורת השונים, תורמת להעמקת הידע לגבי הפרופיל התקשורתי והקוגניטיבי שלהם, לגבי תשתיות התקשורת אשר רכשו ולגבי אלה שיש לעודד ולפתח. ככל שאנשי המקצוע לומדים על השימוש של פעוטות עם מש"ה בערוצי התקשורת, כך יש ביכולתם לזהות דפוסי שימוש בערוצים השונים על ידי הפעוטות ואת ההשלכות של דפוסים אלה על התפתחותם. ליכולת להעריך את תפקוד הפעוט, באמצעות השימוש בערוצי התקשורת השונים, יש השלכות הן על היכולת לבניית תוכנית התערבות מוקדמת יעילה והן על תפיסת ההורים והסובבים את הפעוט ואת יכולותיו. לוחות תקשורת עבור פעוטות עם מש"ה השימוש בלוחות תקשורת מקדם רכישת שפה ואוריינות של פעוטות עם מש"ה, ומקל עליהם לרכוש מיומנויות תקשורתיות, חברתיות וקוגניטיביות ). לוחות התקשורת Drager et al., 2003; Light & McNaughton, 2015( מהווים תמיכה חשובה ברכישת שפה משלב מוקדם עבור פעוטות עם מש"ה, משום שהופעתם העקבית והיום-יומית בתוך הקשרים קבועים בסביבת הפעוט, כמו: ארוחה ומשחק, תורמת להקניית הייצוגים המופיעים בהם, ולביסוס מיומנויות תקשורתיות. בהתערבות המוקדמת יש חשיבות, אם כן, לשילוב שימוש בלוחות תקשורת מודפסים, המאפשרים חשיפה עקבית בהתאמה לסביבה (לדוגמה, לוח עם פעולות של הבובה בפינת הבובות), עם שימוש בלוחות תקשורת המוצגים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות, כמו: אייפד או מחשב. עזרים אלה קלים לתפעול ומזמנים איכות גבוהה של הייצוג הוויזואלי, פידבק קולי לבחירת הסמל, ונגישות לאוצר מילים רחב, באמצעות מצגת עם מעבר דינמי בין לוחות. המעבר הדינמי דורש את הבנת קיום הסמלים גם בהעדרם ואת הכרת מערכת ארגון הלוחות, אשר מהוות דרישה קוגניטיבית גבוהה עבור הפעוטות, ולכן מתפתחות בהדרגה .)Drager et al., 2003; Holyfield et al., 2019( מרבית התקשורת בגיל הרך נטועה בהקשר המיידי. שימוש בלוחות, אשר אוצר המילים שלהם מקושר לסיטואציה ספציפית ומאפשר גישה מהירה ויעילה למילים הרלוונטיות באותה סיטואציה, נמצא יעיל לביסוס .)Beukelman & Light, 2020( תקשורת ושפה בקרב פעוטות עם מש"ה בנוסף, בחירת אוצר המילים ללוח התקשורת דורשת התייחסות לאפיונים הייחודיים לייצוגים בשלב התפתחותי מוקדם זה, בדומה למאפייניהן של ). על הבחירות של קלינאית Laubscher & Light, 2020( מילים ראשונות
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5