549 התערבות מוקדמת עבור פעוטות עם מש"ה מידת ההשתתפות של הפעוט, מידת המוטיבציה של הפעוט להיות שותף, עולם התוכן המקושר אליו וההזדמנויות ללמידה שהאינטראקציה מספקת. תחום חשוב נוסף בהתערבות התקשורתית המוקדמת, הוא השימוש בתקשורת רב-ערוצית, הכוללת מגוון ערוצי תקשורת נוספים לצד הדיבור, שמקובל לכנותו בשם תת"ח (תקשורת תומכת וחלופית) ). לתקשורת רב-ערוצית חשיבות רבה, Beukelman & Light, 2020( כמערכת המקלה על תהליכי רכישת שפה ותקשורת של פעוטות עם מש"ה והמאפשרת אותם, הן במישור הבנת שפה והן לצורך השתתפות בתקשורת Beukelman & Light, 2020; Huist et al., 2020; O’Neill( והבעת שפה ). לדוגמה, ון דר שוט ואחרים et al., 2019; Vandereet et al., 2011 ) מצאו, כי שימוש בלוח תקשורת עם van der Schuit et al., 2011( תמונות היה אפקטיבי לצורך קידום התפתחות השפה והתקשורת של מרבית הנבדקים עם מש"ה במחקרם. כמו כן, הם מצאו כי על ההתערבות להיות מתמשכת, על מנת שתשפיע לאורך זמן. תקשורת רב-ערוצית כוללת שימוש בגוף לתקשורת ללא עזרים חיצוניים (קול, דיבור, הבעות פנים, ג'סטות, שפת סימנים ועוד), ערוצים מבוססי טכנולוגיות פשוטות, כמו: פלטים קוליים, וכן ערוצים מבוססי טכנולוגיה מתקדמת, כמו: אייפד, מחשב תקשורת ומערכת מיקוד מבט ). ערוצים אלה מעניקים תמיכה ויזואלית, Beukelman & Light, 2020( ולעיתים, אף אודיטורית, למסר המילולי, ונגישים לפעוטות עם מש"ה כבר בשלב שבו הם עדיין ממעטים לדבר או לא מדברים כלל. באמצעות ערוצים אלה יכולים הפעוטות להתנסות בהשתתפות מגוונת ופעילה באינטראקציה, ולהעביר מגוון כוונות תקשורתיות. התגובות של השותפים לאינטראקציה ), וכך השיחה Communicative exchanges( " יוצרות "מעגלי תקשורת יכולה להתפתח מבחינת התוכן, והמשך שלה יכול להתארך. התנסויות אלו מאפשרות לפעוטות עם מש"ה לרכוש מיומנויות תקשורתיות ולהעצים את תחושת המסוגלות והזהות האישית. לשימוש בסמלים ובג'סטות יש חשיבות רבה, במיוחד בהיותם ערוצים המאפשרים רכישת הסמלה.
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5