548 להתנסויות שונות, ועל כך, שיש לעודד פעוטות עם מש"ה לשמר התנהגויות חקר מוקדמות ולפתח אותן, כמרחב להעשרת התנסויות למידה. התנהגויות החקר מאפשרות הרחבה של הייצוג המנטלי של החפצים, וכתוצאה מכך, שיכלול הפעולות שלהם והפרשנות שלהם להתרחשות ). מתוך כך, להתערבות מוקדמת של Muentener et al., 2018( בסביבתם צוות טרנס-דיציפלינרי, שיוצר לפעוט סביבה המזמנת התנסות משמעותית בחקר חפצים, השפעה מכרעת על התפתחותו. למשל, לפעוט עם פרופיל פסיבי, הממעט להתעניין בחפצים, ואינו מתעניין וחוקר כלל כדורים ואינו מתנסה במשחק עימם, מרפאה בעיסוק תתאים גירויים, כגון: כדור בעל קולות, צבעים ואורות עזים וטקסטורה בולטת, המהווה גירוי מובחן יותר עבורו, ומקל עליו להבחין ולהתעניין בו, לעקוב אחריו, לגעת בו ולחקור אותו. הפיזיותרפיסטית תדריך את הסביבה, כיצד למקם את הפעוט במנחים המעודדים השתתפות אקטיבית מגוונת בחקירת הכדור, שיאפשרו לו להתנסות במשחק עם כדור, וקלינאית תקשורת תתאים עבורו ערוצי תקשורת הנגישים לו, לצורך השתתפות במהלך חקירת הכדור. התערבות רב-תחומית מעין זו תאפשר לפעוט ליטול חלק באינטראקציה משמעותית ומהנה של משחק בכדור, המאפשרת לו למידה. תחום התקשורת כחלק מהתערבות מוקדמת עבור פעוטות עם מש"ה קשיים של אנשים עם מש"ה בתחום התקשורת מתחילים בילדות המוקדמת וממשיכים לאורך החיים. קשיים אלה משפיעים על כל היבטי החיים, כולל: חינוך, תעסוקה, משפחה וקהילה. הרצון לקדם תקשורת של פעוטות עם מש"ה, לאפשר להם הרחבה מתמדת של הבנת השפה, ולהקנות להם יכולת לקחת חלק פעיל במגוון אינטראקציות, מאתגר את החוקרים ואת המטפלים להתבונן מנקודת מבט רחבה, המתייחסת להיבטים רבים, המשפיעים על האינטראקציה .)Light & McNaughton, 2015( התקשורתית הטבעית של פעוטות אלה על החוקרים והמטפלים לתת את הדעת, למשל, למידה שבה זוכה הפעוט לחשיפה לאינטראקציות בהקשרים מגוונים, חשיפה אשר חשיבותה להתפתחות יכולות קוגניטיביות, לשוניות וחברתיות, החל מן החודשים הראשונים לחיים, תועדה במחקרים רבים ). בשגרת Fernald et al., 2013; Hoff, 2013; Pace et al., 2018 (לדוגמה היום-יום הפעוטות נחשפים למגוון סוגים של אינטראקציות, אך קיימים מספר היבטים, המעניקים לאינטראקציה חשיבות מיוחדת בהתפתחות: רז טננבאום, רחל יפעת וברכה ניר
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5