533 המלצה נוספת מתייחסת להקצאת משאבי התמודדות מותאמים, כמו: סדנאות ופורומים מקצועיים, במסגרת תוכניות התערבות פסיכו-חינוכיות, שעשויים להגביר את המודעות של האבות ולספק להם מקורות מידע, שיסייעו להם בשלבים השונים להתמודד עם המוגבלות של בנם/בתם. נוסף לכך, מומלץ לאתר מקורות תמיכה אישיים, סביבתיים וקהילתיים, שעשויים לחזק את תחושת המסוגלות ואת תפיסות האב, כי לרשותו עומדים משאבי התמודדות פנימיים וחיצוניים שיכולים לעזור לו בהתמודדות עם לחצים, דעות קדומות וקשיים אחרים. נוסף להמלצות יישומיות, סקירה זו מעלה את הצורך במחקרי המשך. המלצות למחקרי המשך לפי הסקירה שלעיל יש צורך לערוך מחקרי המשך. כך, למשל, לערוך מחקרי אורך עם מדגמים הטרוגניים אשר יכללו: דמויות משמעותיות הנמצאות בקשר ישיר עם ילדים/אנשים אשר אובחנו עם סוגים שונים של מש"ה, כגון: אוטיזם, לקויות פיזיות-קוגניטיביות ומוגבלויות סנסוריות. המלצה נוספת למחקרים עתידיים היא: לחקור גם את העמדות של אנשי המקצוע, ולא רק של בני המשפחה, וזאת כדי לבדוק האם, ואם כן, מהו הפער בין הפרספקטיבה האינדיווידואלית-סובייקטיבית של בני המשפחה, לבין הפרספקטיבה המקצועית של מומחים, שעשויה להרחיב את ההסתכלות על הנושא הנחקר בצורה הוליסטית יותר. מחקרים עתידיים יכולים להעמיק את הבנת הקשרים בין המשתנים, אשר נדונו בפרק זה, על ידי שיטות איסוף נתונים מגוונות יותר, כגון: ראיונות עומק ותצפיות. לבסוף, כדאי לבחון במחקרים עתידיים את המשתנים אשר נדונו בפרק זה בקרב משפחות חד-הוריות, שחלקן בחברה הישראלית הולך וגדל, וזאת משום שהמחקר הנוכחי כלל רק אבות נשואים. אבות בדואים - נקודת מבט תרבותית
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5