shalem

445 המערכת המשפחתית המודל המקובל בהבנת התהליכים במשפחות לילדים עם מוגבלות ), לפיו, גורם McCubbin & Patterson, 1983( ABCX מבוסס על מודל המשאבים B – מצבים מאתגרים קשורים משפיעים ומושפעים מגורם A - המשמעות הסובייקטיבית של שני C האישיים והבין אישיים וגורם .X הגורמים מנבאת את התוצאה באיכות החיים - משמעות קוגניטיבית ואישית )C( איכות חיים )D( מצבים מאתגרים )A( משאבים אישיים ובין אישיים )B( בצד ההנחה המקובלת, לפיה משפחות לצעירים עם מוגבלות שכלית התפתחותית מתנסים בתחושות מצוקה ועקה גבוהות ), בחלק מהמחקרים מדווחות משפחות על מדדי Boehm & Carter, 2019( ). להסבר השונות בתוצאות Vilaseca et al., 2017( איכות חיים גבוהים יוצגו בהמשך הגורמים התורמים לאיכות החיים במשפחות, כגון משאבי המשפחות (תמיכה מוסדית וחברתית). לדוגמא, במחקרם של רימרמן, בתי אב, בהם 300 ) אשר הקיף מדגם לאומי של 2017 גרינשטיין-וויס וגור ( מתגורר אדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית, נמצא, כי איכות החיים של המשפחות הייתה קשורה לא רק בדחק הרגשי של המטפל העיקרי, אלא גם בתלות המשפחות בקצבאות ובשירותים הזמינים להם בקהילה. כשני שליש מהמדגם ציינו, כי הדרישות המתמשכות בטיפול בילד עם מש"ה

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5