shalem

431 ערוצים לקהילה לזכויות האזרח מחאות ומצעדים נגד המחסומים החברתיים והמונח עצמאות תורגם לאיכות חיים. בתקופה זו הוקמו ברחבי ארה״ב מרכזים לחיים עצמאיים ונוצרו תנועות מקומיות להנגשת הסביבה, שקיימו פעולות .)Nelson, 2000( מחאה ויצרו באמצעותן מודעות ציבורית לנגישות המעבר לתפיסת זכויות האזרח הפחיתה מחשיבות האלמנט הפיזי של המוגבלות ומיקדה את הדיון הציבורי בנושאים של זהות, אינדיבידואליזם ). תכנית "שיאים" תרמה את חלקה Rimmerman 2013 ואפליה חברתית ( לשיח זה באמצעות פרוייקטים רבים הדוגלים במגמות אלו, שהתפרסמו בתקשורת. המעבר למודל הזכויות חשף לתקשורת אנשים עם מוגבלויות שונות כמנהיגים בעלי כישורים ויכולות, המעורבים במגוון של תחומי חיים, בדומה לרבים אחרים. זאת במסגרת מלחמתם על זכותם להשתייך לחברה ”). בהקשר Nothing About Us Without Us“( ולהחליט עבור עצמם למודל זה יושמה בתכנית ״שיאים״ גישה של העצמה אישית וקבוצתית של משתתפים אשר ביטאו את עצמם, תחושותיהם וחוויותיהם, מתוך שאיפה לשוויון וקבלה מלאה על ידי החברה, באמצעות תחומי יצירה שונים: אמנות, .)2002 תקשורת, תיאטרון ומוזיקה (סדן היבט חשוב נוסף, שעליו הסתמכה התכנית, היה עידוד ההתפתחות האישית והיצירתיות של המשתתפים, על פי מודלים של הגשמה עצמית ), היוצאת חוצץ 1995 ובהקשר לתפיסת ריבוי האינטליגנציות של גרדנר ( כנגד הגישה הרווחת בעולם המערבי של דרוג הפוטנציאל הגלום באנשים על פי היכולות הקוגניטיביות שלהם בלבד (מבחני האיי קיו). יתרה מזאת – על פי סייברס מהווה המוגבלות במקרים רבים מרכיב משמעותי בהנעה .)Siebers, 2013( ליצירה 2 ג. תכנית ״שיאים״ - רקע ומבנה ״שיאים״ התבססה על תשתית רחבה של פעילויות בתחומי תרבות, אמנות, חברה וספורט, שהתקיימו במוזיאונים, מתנ״סים, תיאטראות, אולמות קולנוע, מרכזי תקשורת, חברה, ספורט ועוד. שיתופי פעולה ממושכים התקיימו עם ״האקדמיה בצלאל״, ״הסטודיו למשחק ניסן נתיב״, מרכז התקשורת העירוני ״כגן״, ״ביה״ס לתיאטרון חזותי״, מוזיאון ישראל וסינמטק ירושלים. שיתופים אלו הניבו מודלים שונים, חלוציים באופיים, לשיתופם של אנשים עם קש״ת בקהילה. התכנית פעלה בתמיכת משרדי הרווחה והתרבות, קרן שלם, קרנות המוסד לביטוח 2 הלאומי, עיריית ירושלים, הקרן לירושלים, קרן גשר וקרנות נוספות.

RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5