419 שכבה במודל האקולוגי האירוע פתרון מערכתי במודל האקולוגי Macrosystem הטמעת השמה של עובד עם מש"ה בחטיבות נוספות בארגון ניסיון להתמודד עם הדילמה :Macro באמצעות שיחה בין מנהל זוטר לבין מנהל בכיר בארגון. ניסיון לפתור את הדילמה :Meso באמצעות שיחה של מעסיק מול אגפים אחרים בארגון. Cronosystem תעסוקת עובד עם מש"ה בארגון, מעבר לשעות העבודה שקבעה ועדת האבחון ניסיון להתמודד עם הדילמה :Crono באמצעות שמירה על החוקים שקבע המחוקק. ניסיון לפתור את הדילמה :Exos באמצעות שיחה של מנהל הארגון עם מדריך התעסוקה וועדת האבחון. הדילמה שעלתה בכל שכבותיו של המודל האקולוגי במחקר בקרב כלל המעסיקים היא: יחס שוויוני כלפי כלל העובדים בארגון מול התחשבות בצרכיו הייחודיים של העובד עם מש"ה. לדוגמא, עובד עם מש"ה גונב מוצר מהארגון. המוצר יכול להיות ממתקים, מארז בשמים, ארנק כסף של עובד או לקוח בארגון. כיצד ינהג מנהל הארגון במתן הסנקציה? האם הוא צריך להפעיל החלטה שונה כאשר הוא צריך להתמודד מול העובד עם מש"ה? או, שהפתרון לדילמה צריך להיות אחיד ושווה לכלל העובדים בארגון מפני ש"גניבה אסורה בארגון", לדוגמה: "העובדת מצאה ארנק של לקוח על השולחן ופעלה על פי כל הנהלים, לקחה את הארנק לחדר המנהלת, אך לקחה את כל הכסף לעצמה. המנהלת הסתכלה במצלמות וזיהתה אותה וביקשה ממנה להחזיר את הכסף. היא התנצלה, אך בצעד קשה המנהלת ביקשה מהעובדת הסוציאלית לא שנים, מנהלת בית קפה). 5 , ותק של 28 (ענת, בת להעסיק אותה בארגון". סיכום והשלכות המחקר סוגיית השילוב של אנשים עם מש"ה, בתעסוקה נתמכת בשוק העבודה החופשי, נידונה יותר ויותר במדיניות הציבורית בעולם. על פי שור ואחרים ), ההכרה בזכותו של אדם עם מוגבלות Schur, Colella & Adya, 2016( להשתתף באופן פעיל ושווה בכל תחומי החיים בחברה באה לידי ביטוי בחקיקה לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות. מתוך התייחסות לקשיי המציאות התעסוקתית של עובדים עם מש"ה, במחקר זה בחנו דילמות פיתוח כללי התנהגות אתיים בתעסוקה נתמכת
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5