413 פיתוח כללי התנהגות אתיים בתעסוקה נתמכת המודל האקולוגי. לאחר מכן, הועברו הדילמות האתיות למעבדה למדיה דיגיטלית באוניברסיטת בר-אילן, שם הן שוכתבו עבור השחקנים. המרכז העניק הכשרה לשחקנים לגילום דמויות שונות בהתאם לאירועי הדילמות, במטרה שהמשחק יהיה אמין ואותנטי. 2-3 . צוות המחקר הגיע לכל ארגון, שם הקרין את סרטוני הדילמה מול 3 מעסיקים מהארגון, ולאחר מכן התנהל שיח על הדילמה שנצפתה בסרטון. צוות המחקר פנה לציבור המעסיקים להשתתף במחקר דרך פרסום ברשתות החברתיות (פייסבוק), לאחר מכן תיאם עם כל המעסיקים שהתנדבו להשתתף ואשר מעסיקים עובדים עם מוגבלות שכלית בתעסוקה משתתפים. 40 נתמכת בארגונם. נבחרו באופן אקראי גברים, ממוצע הגיל 18 נשים ו- 22 פרטי הרקע של משתתפי המחקר: ושנות ותק במקום M=12.5 )SD=3.2( , שנות לימוד M=39.5 )SD=2.9( . המשתתפים היו ממגוון מחוזות ברחבי הארץ M=8.6 )SD=3.8( העבודה וממגזרים שונים. למשתתפים הובטח, כי לא תהיה אפשרות לזהותם. לכן, כל שמות המשתתפים במחקר בדויים. במחקר השתתפו מעסיקים מארגונים גדולים (חברת החשמל, רשת בתי מרקחת, רשת בתי קפה, בתי מלון, בית-אבות). המשתתפים חתמו על הסכמה להשתתף במחקר ארגונים 20 ואישרו להקליט את התחקירים שביצעו. צוות המחקר הגיע לבהם קיימת תעסוקה נתמכת. הם נפגשו עם שני מעסיקים בכל ארגון, מפגשים אחת לחודש, ובכל מפגש צפו המעסיקים בשני 9 התקיימו סרטוני דילמות. לאחר מכן, המעסיקים ניתחו יחד את הדילמות וקיימו דיון בדרכי פתרונן, עד לגיבוש וניסוח כללי התנהגות אתיים וקוד אתי. הנתונים עובדו על בסיס מתודולוגיה איכותנית על פי גינטלס ואחרים ) תוך בחינת קטגוריות מרכזיות בדילמות ובכללי Gentles et al., 2015( התנהגות אתיים, העולים מתוך שעתוקי מפגשי הצפייה בסרטוני הדילמה. בממצאי המחקר נמצאו חמש דילמות שנמצאו שכיחות, המהוות דוגמה לכל אחת משכבותיו של המודל האקולוגי. כללי ההתנהגות והדיון סביב הדילמה העלו דרכי פעולה מגוונות, החל מפתרון יצירתי ועד לפתרון המעוגן בחוקי העבודה במדינת ישראל. בסיום המפגש הוחלט על כלל התנהגות שמוסכם על ידי משתתפי המפגש. להלן הממצאים: : דילמה אתית הנובעת מתוך האינטראקציות Microsystem . מערכת 1 שבין מעסיק לבין העובד עם מש"ה. ענת, עובדת עם מש"ה, מועסקת כחצי שנה האירוע שהוצג בסרט: בבית קפה. היא מאוד אוהבת אנשים ובית הקפה הוא מקום שהיא
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5