412 מירי בן עמרם ואורלי שפירא-לשצ'ינסקי )Chaverri, Praetorius & Ruiz, 2018( פועלים. בנוסף, צ'בררי ואחרים הסבירו, כי הדבר נעשה באמצעות עידוד התנהגות ההולמת את מטרות הארגון תוך הקפדה על שמירת החוק, היושרה וההגינות. כאשר ארגונים אינם מטפחים אקלים אתי, מצטברים בקרב עובדי הארגון לחצים רגשיים מתמשכים, תסכול בעבודה ואף שחיקה, שהיא אחד הגורמים המרכזיים המשפיעים על התמודדות העובד עם משימותיו בעבודה. החוקרת שפירא- ) הסבירה, כי קוד התנהגות Shapira-Lishchinsky, 2013( לישצ'ינסקי אתי הוא אוסף ערכים וכללי התנהגות, המאפשרים את שרידות הארגון, מאחר שעשייתם תקדם את הטוב ואי עשייתם תפגע בטוב. שאה וגופטה ) טענו, כי בתהליכי הדרכה בארגון מתקיימים הקנייה Shah & Gupta, 2018( של יכולת ומיומנות מבוססת תוכן בארגון, או יצירת הנעה לפעולה בעזרת ) מצאו, כי מטרתה של הדרכה Ogilvie et al., 2017( מאמן. אוגילווי ואחרים היא התפתחותו האישית והמקצועית של עובד בארגון, כך שיוכל לבטא את ייחודו, עצמאות חשיבתו, יגלה פתיחות ויצירתיות, ויהיה קשוב לביקורת עצמית ולשינוי עמדותיו, או יחסו, לפי הצורך. כמו כן, השאיפה היא שהעובד יוכל להתמודד עם דילמות ואתגרים הניצבים בפניו ודורשים יוזמה וכושר החלטה. הדרכה בקרב מעסיקים היא אחת הדרכים ללמידה, לבקרה, להתקדמות מקצועית ולביטחון אישי ומקצועי, והיא עשויה למנוע טעויות בתהליך שילובו של העובד עם המוגבלות בארגון. לכן, מטרתו של המחקר הייתה לבחון את דרכי ההתמודדות של מעסיקים עם דילמות אתיות, ולפתח כללי התנהגות וקודים אתיים. המחקר בנוי מהשלבים הבאים: ראיונות חצי-מובנים בהשתתפות מנהלים בעמותות 30 . נערכו 1 המקדמות תעסוקה נתמכת, מדריכי תעסוקה ומנהלי ארגונים, במטרה להבין את הרקע, המאפיינים והסיבות לדילמות בארגון. שאלות לדוגמה: "מהי הדילמה השכיחה בארגונך בתעסוקת עובדים עם מוגבלות?", "עם איזו דילמה היה לך הכי קשה להתמודד?", "האם פנית לקבל עזרה?", "מול מי הדילמה הכי קשה להתמודדות?" או "כיצד פתרת את הדילמה?". ראיון עומק חצי-מובנה מאפשר להתוודע אל פרספקטיבה של המשתתפים לגבי סוגיית המחקר וניסיונם, וזאת באמצעות שאלות שהוכנו מראש, לצד תכנים רלוונטיים נוספים שהמשתתפים במחקר רואים לנכון להוסיף ) כמו כן, ראיון עומק מאפשר Tracy, 2019 Kvale & Brinkmann, 2009( לחשוף רגשות, מחשבות וכוונות, בנושאים שאינם ניתנים לצפייה. . לאחר איסוף וניתוח איכותני של הראיונות, נבנה "בנק של דילמות 2 אירועי הדילמות לשכבותיו של 18 אתיות". בשלב השני, הוכנו ושויכו
RkJQdWJsaXNoZXIy NTQ4MDQ5